Oke….ben ik de eerste met een verslagje ?
Het was nogal rustig op deze meeting….een stuk of 7 personen.
(Kan ik me ook wel voorstellen met dit warme weer.)
Aanwezig waren o.a. Superdave (+ zijn vader), Pieter uit Friesland (PBO)...Erik, Sohail en ondergetekende.
De foto’s zijn iets minder scherp, toch heb ik ze gemaakt met mijn digitale camera en niet met de mobiel.
(komt zeker door de felle zon ?)
Van links naar rechts : de bus van Erik, de Xantia 1.9D van Sohail, de Bx-diesel van Dave, een C5 (2.0i ?) van ?? (mag Dave even vertellen)...en de tzd-turbo van mij.
Achter de bus van Erik stond de GSA X1 van Pieter, die hij tot mijn verrassing 2 weken geleden had gekocht.
Dat ziet er uit als en leuk, klein, maar gezellig meetinkje !
Schijt aan originaliteit.
Super gezellige meeting, om half 3 kwam Hogervp nog aan (net toen bram vertrok… hebben elkaar net mis gereden)
Daarna hebben we met z’n 4e een terrasje gepakt, toen vertrokken we met z’n 3e (Hogervp ging direct naar huis) naar Tesselaar..
Jammer dat er niet zo heel veel mensen waren, maar wel erg gezellig…
Hier mijn bijdrage:
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Ik sluit me bij m’n voorganger aan. Ondanks de lage opkomst een gezellig clubje mensen bij mekaar.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Ondanks de lage opkomst was het erg geslaagd en leuk.
Alleen al vanwege het vele vrouwelijke schoon wat er rond liep
Dit vind ik mooie foto, 3 generaties Citroen’s bij elkaar, BX ->> Xantia ->> C5
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ik kwam wat later aan vanmiddag en trof nog net Erik die wegging en bleef nog even hangen met 3 meeting diehards. Gezellig op de parkeerplaats staan kleppen, auto’s bekeken waaronder een GSA X1 van PBO die hij van Pieter heeft overgekocht. Vervolgens hebben we nog op een terrasje gezeten. Morgen zet ik nog wat foto’s online.
Btw, de ZX is verkocht aan WYD. Vanmiddag de laatste kilometers in gereden. Op 50 km na 365.000 km op de klok. Dag trouwe ZX…...
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
beetje laat, maar ik schiet ook nog analoge foto’s dus dat kost wat meer tijd voor je ze terug hebt.
maar ik had dus ook nog wat foto’s
hier staan ze
http://www.erik-wijngaarden.nl/meeting/
ik zie net dat er ook nog een foto in mijn tuin gemaakt is.. denk dat mijn kat ook eens op het forum wilde komen
mssl schreef:Wat valt me op…....die BX TZD Turbo, van Bram geloof ik heeft 2 verschillende soorten profiel op 1 as, dat is toch een apk afkeur?!
Waarom Bram?
Hoe jij dat op de foto’s kunt zien, weet ik niet…..maar het klopt wel.
En NEE….is volgens mij geen APK afkeur.
Die banden zaten er al zo op toen ik hem kocht.
M&M schreef:Volgens mij wel ... maar da’s iets voor een ander draadje
De banden op 1 as moeten van hetzelfde type zijn -> klik ...
Nog steeds offtopic….citaat : * De banden op 1 as moeten van hetzelfde type zijn, dat wil dus zeggen dat bijvoorbeeld linksvoor en rechtsvoor dezelfde band hoort te zitten.*
Tsja…..wat beschouwt Leen als *dezelfde* band…..qua profiel of qua maat ?
Er zitten bij mij rondom 165X14 banden onder, alleen verschilt het profiel.
Ik kan me voorstellen dat je linksvoor geen 185x14 en rechts 165x14 mag hebben…...ik heb al eerder een BX door de APK gekregen met verschillende profielen, zo ik me kan herinneren.
Maar dat zoeken we nog wel een keer op hoe dat precies zit.
En sorry Mssl…...ik zie op die foto alleen maar een donker gedeelte…terwijl ik toch een splinternieuwe monitor heb.
Had hem net al even wat lichter gezet, maar ik zie het dus niet. ops:
Bandenmaat en profiel dient links en rechts hetzelfde te zijn.
het linkerwiel ziet er qua profiel uit als een thuiskomer
WYD schreef:Bandenmaat en profiel dient links en rechts hetzelfde te zijn.
het linkerwiel ziet er qua profiel uit als een thuiskomer
Nope. Profiel mag best anders zijn op 1 as.
WEL dient het soort band (radiaal/diagonaal of M&S Of zomerband) hetzelfde te zijn en ook de maat op 1 as moet het zelfde zijn.
Eeen XT1 of MXL band op 1 as, mits dezelfde maat is geen probleem.
Overigens, voor een fatsoenlijke wegligging raad ik persoonlijk absoluut af om verschillende soorten banden op 1 as te leggen. Ik zou al afraden om ongelijk versleten banden op 1 as te leggen.
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
mssl schreef:Offtopic:
Bram, dan moet je ofwel je VGA instellingen eens nakijken en/of je monitor beter instellen ! Ik heb dan wel een TFT, waarop je het beter/sneller ziet, maar dit zie je zelfs op een CRT snel.Anders een upgrade van je VGA drivers?! Je ziet zeker dan wel meer donkere gedeeltes slechter?!
Maar al met al een schitterende bak hoor en als je problemen hebt met de APK en je hebt even snel een setje banden 165 nodig, geef dan maar een gil
ik kan het op mijn monitor thuis een 21"crt bak ook niet goed zien maar op de nieuwe tft op mijn werk zie ik het ook.. het deugtniet.
voor mensen die het niet goed zien, contrast en helderheid aanpassen van je monitor/tft
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.