Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
ik kreeg net een splinternieuw 3e ruitje binnen met de post! gekocht gewoon omdat ik dat leuk vond. maar is het makkelijk om zo’n ding te vervangen? ik heb wel eens gehoord van niet namelijk…. anders zou het wel leuk zijn om mijn verweerde versie te vervangen.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Die toee raampjes heb ik altijd met een paletmes verwijderd.
Laatst heb ik het met zoon ruitensnij draadje gedaan, dat ging ook heel goed, al is het iesje trager.
Als je wat uitkijkt beschadig je niet, wat met een paletmes soms wel het geval is.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Als het oude ruitje verweerd is en je gaat het niet weer gebruiken, dan kan je het misschien er gewoon uit tikken. Wel aan de binnenkant van het ruitje met ducktape een plaat karton plakken zodat de splinters niet overal in je interieur komen.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
okay, moet niet zo moeilijk zijn dus . terugzetten neem ik aan met kit.
dan ga ik ook een ruitje rechts proberen te scoren.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Lelijke Eend schreef:Als het oude ruitje verweerd is en je gaat het niet weer gebruiken, dan kan je het misschien er gewoon uit tikken. Wel aan de binnenkant van het ruitje met ducktape een plaat karton plakken zodat de splinters niet overal in je interieur komen.
Zeker maar je moet zien dat je het chassis of de plastic lijsten niet beschadigd.
Ook even de ventilatie roostertjes verwijderen, die kan je lang binnen zo losmaken.
okay, moet niet zo moeilijk zijn dus Very Happy . terugzetten neem ik aan met kit.
dan ga ik ook een ruitje rechts proberen te scoren.
de nieuwe ruitjes zijn voorzien van paspennen, als je er een occasie hebt moet je mikken
Gewoon kitten idd, zien dat je niet te veel neemt of de oude kit verwijderd, anders steekt het wat naar buiten hé.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Als het oude ruitje verweerd is en je gaat het niet weer gebruiken, dan kan je het misschien er gewoon uit tikken.
Volgens mij kun je dan lang tikken, zijn die dingen niet van heel taai plastic?
Citroenbx schreef:Lelijke Eend schreef:Als het oude ruitje verweerd is en je gaat het niet weer gebruiken, dan kan je het misschien er gewoon uit tikken. Wel aan de binnenkant van het ruitje met ducktape een plaat karton plakken zodat de splinters niet overal in je interieur komen.
Zeker maar je moet zien dat je het chassis of de plastic lijsten niet beschadigd. (...)
Ik heb bijzonder weinig BX-ervaring, maar als je netjes in het midden de ruit an gruzelementen slaat, dan zou (behalve het ruit) er toch niets moeten beschadigen ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Lelijke Eend schreef:Citroenbx schreef:Lelijke Eend schreef:Als het oude ruitje verweerd is en je gaat het niet weer gebruiken, dan kan je het misschien er gewoon uit tikken. Wel aan de binnenkant van het ruitje met ducktape een plaat karton plakken zodat de splinters niet overal in je interieur komen.
Zeker maar je moet zien dat je het chassis of de plastic lijsten niet beschadigd. (...)
Ik heb bijzonder weinig BX-ervaring, maar als je netjes in het midden de ruit an gruzelementen slaat, dan zou (behalve het ruit) er toch niets moeten beschadigen ?
Idd, wel zonde van het ruitje, maar als het echt slech is…
btw, zo snel breek je zoiets niet hoor
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Als je het mij vraagt is het inslaan van een ruit vragen om problemen. De helft blijft aan de lijm/kit hangen en er zullen altijd splinters op je parkeerplek/auto liggen…en afplakken kost ook nog tijd…!!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
idd, gewoon draadje of paletmes en het is opgelost
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Ijs schreef:Als je het mij vraagt is het inslaan van een ruit vragen om problemen. De helft blijft aan de lijm/kit hangen en er zullen altijd splinters op je parkeerplek/auto liggen…en afplakken kost ook nog tijd…!!
Dit ruitje van polycarbonaat zal niet splinteren, en ook op deze wijze niet loskomen. Nou ja, bij MIN 90 graden celcius zal het wellicht breken, maar eerder bijna niet.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Dit ruitje van polycarbonaat zal niet splinteren, en ook op deze wijze niet loskomen. Nou ja, bij MIN 90 graden celcius zal het wellicht breken, maar eerder bijna niet.
Dat zei ik helemaal in het begin al, ruitje is van plastic
stoterstangen90 schreef:Ijs schreef:Als je het mij vraagt is het inslaan van een ruit vragen om problemen. De helft blijft aan de lijm/kit hangen en er zullen altijd splinters op je parkeerplek/auto liggen…en afplakken kost ook nog tijd…!!
Dit ruitje van polycarbonaat zal niet splinteren, en ook op deze wijze niet loskomen. Nou ja, bij MIN 90 graden celcius zal het wellicht breken, maar eerder bijna niet.
Neuh, dat spul is echt verrektes taai. Ook de “dichte” C-stijlbeplating is welhaast ondoordringbaar (ik herinner me mijn moker die na flink aandringen toch een gaatje wist te produceren).
Leuk toch he, die verschillen tussen de diverse Citroën-types?
Ich bin ein Breaker
Ruitje vastlijmen aan een lantaarnpaal, en dan heel hard weg scheuren.
Zondel dollen: Gewoon met een gitaarsnaar of plamuurmes. Eventueel wat opwarmen met een föhn. Of een uurtje in de felle zon laten staan. Dan staat de kit wat minder recalcitrant tegenover het mes….
Test
Thijsvandebles schreef:Ruitje vastlijmen aan een lantaarnpaal, en dan heel hard weg scheuren. (...)
:schater
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
ik vind het wel een ruige optie