Niet meer starten op lpg met een hete motor.
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 09 juni 2006 10:13 PM

Ik heb een Xm met een DGI installatie van AG.
Deze stamt uit 1998.
Vorig jaar is de LPG-injector vervangen.

(Enkele bedrijven kijken wel met argusogen naar mijn LPG-installatie vanwege zijn inferioriteit aldus hun.)

Mijn probleem is het volgende.

Als de buitentemperatuur boven de 18 graden komt (ongeveer) en ik zet de motor na een rit af, lukt het mij niet meer om de motor op LPG te laten lopen, na een herstart binnen enkele minuten.
Als ik hem op LPG start loopt hij 3 seconden en slaat vervolgens af, dit kan ik eindeloos herhalen.
Hoe hoger de buitentemperatuur hoe moeizamer dit gaat.

Soms lukt het om de auto vlak voor het stoppen op benzine te zetten, de motor af te zetten en weer op benzine te starten om na het optrekken snel op LPG over te schakelen.
Dit moet in 1 keer lukken, lukt dit niet dan lukt het gedurende de vervolgrit helemaal niet meer en moet ik op benzine verder rijden.

Na een flinke afkoelperiode van enkele uren loopt deze wel weer op gas…

In de winter zijn er geen problemen!

Herkent iemand dit?

grR

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 09 juni 2006 10:56 PM
  [ # 1 ]

weet het niet zeker maar mischien sensor van de warmte beveiliging Confused:

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 09 juni 2006 11:40 PM
  [ # 2 ]

Klinkt mij een beetje vreemd in de oren.

Het lijkt alsof de buitentemperatuur een parameter is voor het wel of niet functioneren van de lpg-inst.

Ik bedoel, de boel wordt toch even heet bij 15 graden buitentemperatuur of 25?

Bij lage temperaturen kan ik mij dit voorstellen, dan gaat ie ook pas op gas lopen na een minuutje ofzo…

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 10 juni 2006 12:02 AM
  [ # 3 ]

je zegt na een rit dus dan is de motor meer dan 85 gr en mischien is dit pas kapot sinds het warmer is ben je al eens langs een lpg man geweest

Profiel  

Ries
> 2000 berichten

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 10 juni 2006 12:11 AM
  [ # 4 ]

Vorig jaar deed hij precies hetzelfde, net als enkele maanden geleden toen het zo warm was…
Kan mijn klok er op gelijk zetten…

Uiteraard wel langs de gasboer geweest maar die reset de boel ff en kan ook niet veel meer dan vertellen wat voor een rukinstallatie die agdgi is…

Misschien andere boer proberen, maar verder weet ook niemand iets tot nu toe…

Even laten broeden.

Net nog even geprobeerd maar nix op gas, mevrouw had het een beetje te warm nog, terwijl de motortemperatuur al tot 50 graden was gezakt.

Profiel  

Ries
> 2000 berichten

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 11 juni 2006 01:28 AM
  [ # 5 ]

...als ie trouwens 1 keer op gas loopt kan ik rustig van gas naar benzine overschakelen en terug, geen probleem. Hoe heet mevrouw het ook heeft.
Alleen als het contact af is geweest ontstaat dit probleem….

Dit ter aanvulling.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook