6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

Metro’s GTI, Exit BX
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 09 juni 2006 11:36 AM
  [ # 76 ]

Net even hesselink gebeld, prijs viel me mee. Zelf vervangen zie ik niet zo zitten gezien de plaats waar dat ding zit (tussen de hoogteregelaar en subframe, achter de motorsteun) dus maandag gaat ie richting Dirksland.

hoop dat dat voorlopig eens even het laatste is wat vervangen moet worden

Rolling Eyes

probleem is dat ik ook net voor de vakantie zit, en om nou op het laatste moment nog een andere auto te kopen is ook niet echt handig.

Af en toe in een andere auto rijden is trouwens best goed voor de waardering van je citroen. Rij nu tijdelijk even in een suzuki swift 1.3GL , wat een hok is dat zeg. Alhoewel het tenminste wel rijdt, motortje loopt supersoepel (totaal geen trillingen of wat) en het voelt allemaal wel een stuk degelijker aan.
Surprisedops:

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 09 juni 2006 12:05 PM
  [ # 77 ]

Wat kost ‘t bij Hesselink eigenlijk?

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 09 juni 2006 12:15 PM
  [ # 78 ]
Harm schreef:

Wat kost ‘t bij Hesselink eigenlijk?

Rond de 200 euro

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 09 juni 2006 12:23 PM
  [ # 79 ]

Oh dat valt inderdaad nog mee! en dan weet je zeker dat ie in vertrouwde handen is

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 09 juni 2006 01:13 PM
  [ # 80 ]
Abyssion schreef:

Zo dan rij ik maandag even langs bij Kees even naar je GTi kijken hoor Metro

Goed hoor, ik ben er rond half 7 denk ik.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 09 juni 2006 02:47 PM
  [ # 81 ]
Abyssion schreef:

s’ochtends????

‘s avonds. Moet overdag werken.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 09 juni 2006 03:06 PM
  [ # 82 ]
Abyssion schreef:

oke ik ook maar ik zal wel even langs rijden om die van jou te zien hoor ben benieuwd Very Happy

goed hoor, maar ik blijf geen uren hangen Confused laat de auto achter, praat nog ff met kees en dan ben ik weer weg Smile

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 juni 2006 05:35 AM
  [ # 83 ]

Ik hoop dat ze het beter doen dan bij Tres Beau in Leerdam. Daar hebben ze tot tweemaal toe de octopus vervangen bij zijn 16V en tot tweemaal toe begaf die het weer. Groot gezeik natuurlijk en hij wilde niet betalen. Het argument van Tres Beau was dat er een te grote retourstroom kwam van de achterveerpoten. Toen deze octopus later is vastgezet door Vos in Enspijk was het WEL goed. Niks geen grote retourstromen, je moet die retourslangen vastzetten met slangklemmen, dan is er niks aan de hand…

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Gepost: 11 juni 2006 01:10 PM
  [ # 84 ]

Normaal gezien niet hoor, dus er zal wel een te grote retourstroom zijn, die allegeluk het rubber van de octopus aankan…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 11 juni 2006 01:37 PM
  [ # 85 ]

Echt enorme retourstromen heb ik niet en momenteel zit er ook niks met slangklemmen vast. Hij is echt gewoon aan het doorscheuren (je kunt droogtescheurtjes zien aan 1 uiteinde van dat ding).

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 11 juni 2006 05:36 PM
  [ # 86 ]
metro2005 schreef:

Echt enorme retourstromen heb ik niet en momenteel zit er ook niks met slangklemmen vast. Hij is echt gewoon aan het doorscheuren (je kunt droogtescheurtjes zien aan 1 uiteinde van dat ding).

Een originele octopus begeeft het gewoon een keer. Het gaat vaak lang goed, maar dan ga je bijv. een keer sleutelen en dan breek je de slang zo ineens doormidden. Spontaan breken/scheuren kan ook natuurlijk. Dit wordt wel bespoedigd indien er grote retourstromen zijn. Er is wel een correlatie met leeftijd en/of kilometers.

Bij mijn TZD is de octopus (kleine en grote) al door de vorige eigenaar vervangen tussen de 2.5/3 ton. Toen was de auto nog geen 9 jaar oud! Bij weinig gebruikte BXen kan de octopus het wellicht wel 20 jaar uithouden zonder vervanging.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 12 juni 2006 03:22 AM
  [ # 87 ]
mpostma schreef:
metro2005 schreef:

Een originele octopus begeeft het gewoon een keer. Het gaat vaak lang goed, maar dan ga je bijv. een keer sleutelen en dan breek je de slang zo ineens doormidden. Spontaan breken/scheuren kan ook natuurlijk. Dit wordt wel bespoedigd indien er grote retourstromen zijn. Er is wel een correlatie met leeftijd en/of kilometers.

Bij mijn TZD is de octopus (kleine en grote) al door de vorige eigenaar vervangen tussen de 2.5/3 ton. Toen was de auto nog geen 9 jaar oud! Bij weinig gebruikte BXen kan de octopus het wellicht wel 20 jaar uithouden zonder vervanging.

Mijn BX-op-LPG was ook amper 8 jaar / netaan 2 ton oud toen de octopus het begaf op het welbekende plekje (u-bocht v/d hoogteregelaar-retour). Fataal afgebroken, het blokje zelf was opengebarsten, dus ook lapwerk had geen zin meer.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 juni 2006 10:04 PM
  [ # 88 ]

waar zit de octopus precies en hoe ziet dat eruit? Surprisedops:

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 12 juni 2006 10:06 PM
  [ # 89 ]
arjan_verkade schreef:

waar zit de octopus precies en hoe ziet dat eruit? Surprisedops:

de octopus zijn de slangen van de lhm op het vat Wink

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 12 juni 2006 10:43 PM
  [ # 90 ]

Nou, hij staat in Dirksland. Nu is het een kwestie van wachten Confused

Overigens ook frustrerend dat de leenbx die ik nu heb (een bx 1.4 cannes) een stuk beter veert en minder rammeltjes en kraakjes heeft dan mijn eigen bix Rolling Eyes

Profiel  

6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook