hydrauliek
r van de wal
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 05-03-2006

Gepost: 12 juni 2006 01:19 PM

Bij de resaturatie van m’n DS heb ik nu veel open liggen. En als je toch bezig bent, moet het maar goed doen. Zo wil ik meteen het hydraulisch systeem controleren, maar ik heb de motor nog niet daaiend. Kan ik toch het systeem controleren door de HD pomp af te koppelen van de motor en evt van de centrifugaalpomp, en dan op de HD pomp een elektromotretje aansluiten, waardoor druk op het systeem wordt opgebouwd? Zo ja, welke kant draat de motor cq pomp op?

Met vriendelijke groet,

Roel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 juni 2006 01:44 PM
  [ # 1 ]

Als je voor de DS staat, met je gezicht naar de voorruit, slinger je de slinger met de klok mee, dus motor en HD-pomp zullen wel die kant op draaien Smile

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juni 2006 01:50 PM
  [ # 2 ]
DriverD schreef:

Als je voor de DS staat, met je gezicht naar de voorruit, slinger je de slinger met de klok mee, dus motor en HD-pomp zullen wel die kant op draaien Smile

Check! Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 juni 2006 01:56 PM
  [ # 3 ]
bogaard77 schreef:
DriverD schreef:

Als je voor de DS staat, met je gezicht naar de voorruit, slinger je de slinger met de klok mee, dus motor en HD-pomp zullen wel die kant op draaien Smile

Check! Cool

draairichting maakt niet uit, de pomp en cencrifugaalregelaar werken in biede draairichtingen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juni 2006 02:02 PM
  [ # 4 ]

Wat goed werkt is een boormachine met een oude dynamo poeli erop!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
r van de wal
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 05-03-2006

Gepost: 12 juni 2006 03:31 PM
  [ # 5 ]

hydrauliek

Met dank aan alle antwoorden. Heb vanmorgen een aar uurtjes vrij genomen van m’n zaak en heb getracht de DS “op druk” te brengen.
Wel, na even bezig te zijn hoorde ik opeens een knal en een hoop gesis, blijkt een leiding die onder de waterpomp langs loopt te zijn gesprongen.
Ik heb nu de pomp enzo uitgebouwd, en de betreffende leiding vastgelegd op de foto. Waarschijnlijk is deze door lekkage van het koelsysyteem - waterpomp misschien ? - in de loop van de jaren gaan roesten. Is dit een bekend verschijnsel?

Met vriendelijke groet,

Roel

ps ik had de foto erbij willen zetten, maar weet niet hoe dat precies werkt.[/img]

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juni 2006 04:21 PM
  [ # 6 ]

Ja dat kan gebeuren… geen fijne reparatie..

Zet je foto op het internet en post de URL tussen tags.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
r van de wal
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 05-03-2006

Gepost: 12 juni 2006 08:38 PM
  [ # 7 ]

hydrauliek

bogaard77 schreef:

Ja dat kan gebeuren… geen fijne reparatie..

Zet je foto op het internet en post de URL tussen tags.

O, ehm .... juist ja. ‘k heb per ongeluk iets meer verstand van verzekeren, maar ik ga het proberen, ik hou jullie op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Roel

Profiel  
 
r van de wal
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 05-03-2006

Gepost: 13 juni 2006 09:03 PM
  [ # 8 ]

hydrauliek

Ik heb hier en daar wat informatie ingewonnen, met mijn simpele gedachten ging ik ervan uit dat zo’n leidingkje wel zelf te fabriceren was. Koperen leiding, een beetje buigen, iemand vinden die er een bolletje aan maakt en klaar is kees (of Roel).
Dus niet, moet van ijzer zijn schijnbaar, bestand tegen hoge druk -heeft een remleiding dan een weerstand van lagere druk?, en de beide einden van de leiding moeten op aparte wijze worden voorzien van zo’n bolletje.

Wie heeft er ervaring mee, wie kan zoiets fabriceren, en wat kost zo’n geintje?
Vanmorgen had men het ergens over ca E 40,—. Wie weet mij -ho, hopenlijk meerdere lotgenoeten te helpen.

Alvast bedankt en met vriendelijke greot,

Roel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 juni 2006 09:16 PM
  [ # 9 ]

Re: hydrauliek

r van de wal schreef:

Ik heb hier en daar wat informatie ingewonnen, met mijn simpele gedachten ging ik ervan uit dat zo’n leidingkje wel zelf te fabriceren was. Koperen leiding, een beetje buigen, iemand vinden die er een bolletje aan maakt en klaar is kees (of Roel).
Dus niet, moet van ijzer zijn schijnbaar, bestand tegen hoge druk -heeft een remleiding dan een weerstand van lagere druk?, en de beide einden van de leiding moeten op aparte wijze worden voorzien van zo’n bolletje.

Wie heeft er ervaring mee, wie kan zoiets fabriceren, en wat kost zo’n geintje?
Vanmorgen had men het ergens over ca E 40,—. Wie weet mij -ho, hopenlijk meerdere lotgenoeten te helpen.

Alvast bedankt en met vriendelijke greot,

Roel

gewoon ff een nieuwe bij CHYPARSE bestellen, kost 40 euro.
0346-351150

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 juni 2006 11:52 PM
  [ # 10 ]

ik weet niet meer wie of waar,maar op citromobile stond een stand en deze persoon maakt iedere leiding op de gevraagde maat oftewel in staal of in RVS Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 juni 2006 12:02 AM
  [ # 11 ]
blooper1963 schreef:

ik weet niet meer wie of waar,maar op citromobile stond een stand en deze persoon maakt iedere leiding op de gevraagde maat oftewel in staal of in RVS Wink

weet je nog wel waar die op de beurs stond dan kan je aan de hand van het beurs boekje de man vinden Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 juni 2006 12:12 PM
  [ # 12 ]

Het aller belangrijkste is dat de nieuwe leiding op alle originele punten wordt ondersteund door klemmetjes met rubber ertussen zodat ie niet kapot trilt.

De originele leiding van citrroen gaat langer mee dan de gefabriekte van chyparse.  Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook