Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gisteren probeerde ik mijn bx te starten.
draaide de sleutel om maar er gebeurde nix (echt helemaal nix)
Geen lampjes op dash gingen branden etc etc.
Goed ik moest weg dus auto van Evelien gepakt en naar het werk gegaan (natuurlijk ontzettend pissig omdat die K*T auto het niet deed)
Later belt Evelien op: Hij doet het weer! ze had hem gestart met strart kabels en daarna 1,5 uur gereden om de accu op te laden met de dynamo.
Vanmorgen wou ze hem weer starten en weer deed mijn auto helemaal nix….
Is dit een teken dat de accu dood is?? of kan het nog iets anders zijn?
Ik heb nog wel een accu staan van de BX chic maar die staat er al vanaf december, zou deze dan nog goed zijn?
groetjes Daan
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gare accu polen? gammele connectors? Slecht contact slot?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Is er niet iets wat stiekem aan blijft staan? een relais dat blijft hangen of iets dergelijks. Accu’s gaan meestal niet van de ene op de andere dag dood voor zover ik weet.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Toen mijn Bx eenmaal aan het lopen was geweest kon ze hem wel weer starten.
Contactslot sluit ik uit omdat ook mijn radio die niet contact is geschakelt het niet meer deed
Gare accu polen lijkt me ook eigenlijk niet want dan zou het naar het starten zelfde moeten zijn lijkt me.
maaruh… gammele connectors???
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Cheezus schreef:Is er niet iets wat stiekem aan blijft staan? een relais dat blijft hangen of iets dergelijks. Accu’s gaan meestal niet van de ene op de andere dag dood voor zover ik weet.
Hoe kan ik daar achter komen?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
of het kofferbaklampje, zowel de schakelaar als het lamphoudertje zelf zijn rammelig, en je zou niet de eerste zijn bij wie de kofferbakverlichting blijft branden.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:of het kofferbaklampje, zowel de schakelaar als het lamphoudertje zelf zijn rammelig, en je zou niet de eerste zijn bij wie de kofferbakverlichting blijft branden.
Maak ff de accupolen schoon: dat kan absoluut dit soort effecten veroorzaken.
bogaard77 schreef:Gare accu polen? gammele connectors? Slecht contact slot?
Daar denk ik ook aan ja…haal ze er eens af en schraap ze goed schoon aan de binnenkant…controleer het accuwater voor de zekerheid ook even (ook al is het een z.g. *onderhoudsvrije* accu .....als er dopjes op zitten moet je even kijken of je het water ziet *spiegelen*.
Verder zou het inderdaad het contactslot *kunnen* zijn, wat af en toe hapert…Renz had het met zijn Xantia D ook…heeft er (naar later bleek voor niks !) een nieuwe accu ingezet.
Ook kan het liggen aan de stekkers op de dynamo…..haal die er eens af, maak ze schoon.
Als dat allemaal niet helpt kun je aan de accu zelf denken…zoals Cheezus al zei, een accu gaat niet van de ene op de andere dag dood…zeker niet met dit warme weer.
DUS : aan het werk, Daan
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
even lijstje maken….
- eerst kijken of lampje van de acuu nog groen brand
- accu polen schoon maken
- water controleren van de onderhoudsvrije accu
- dynamo stekkertje schoonmaken
- interieur verlichting nakijken of die niet blijven branden
wie nog wat weet vult het maar aan. heb ik woensdag een lijstje dat ik allemaal even doe
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Eerst accupolen en klemmen schoonmaken (opschuren), insmeren met zuurvrije vaseline en weer goed vastzetten. Daarna de rest.
Als je radio ook niks meer doet kan het niet aan het contactslot liggen.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mpostma schreef:Eerst accupolen en klemmen schoonmaken (opschuren), insmeren met zuurvrije vaseline en weer goed vastzetten. Daarna de rest.
Als je radio ook niks meer doet kan het niet aan het contactslot liggen.
tanx
Ik heb wel is vaker gehad dat me accu leeg of bijna leeg was…
Maar na hem weer opladen deed die dan weer heel lang goed.
Mischien dat die slecht wordt opgeladen door vieze klemmen?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:Mischien dat die slecht wordt opgeladen door vieze klemmen?
Dat zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Toen ik nog BiKs reed had ik hetzelfde probleem. Bleek de dynamo te zijn.
Ook voor niets een andere accu erin gezet.
Hij laadde de ene keer wèl op en dan weer níet. Versleten borstels.
Even een multimeter op de accu zetten en kijken offie continu oplaadt.
Suc6! Je hebt het weer in ieder geval mee
Groets Ruben
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Cheezus schreef:Accu’s gaan meestal niet van de ene op de andere dag dood voor zover ik weet.
Echt wel…......Zelf meegemaakt, stukkie rijden en de auto weggezet. Uurtje later wou de startmotor niet eens rond draaien en was alles dood. De WW heeft ‘m met een hulpset gestart en eenmaal thuis wilde ik hem weer starten en deed hij het weer niet
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:Cheezus schreef:Accu’s gaan meestal niet van de ene op de andere dag dood voor zover ik weet.
Echt wel…......Zelf meegemaakt, stukkie rijden en de auto weggezet. Uurtje later wou de startmotor niet eens rond draaien en was alles dood. De WW heeft ‘m met een hulpset gestart en eenmaal thuis wilde ik hem weer starten en deed hij het weer niet
Idd, vaak zat gaan ze van het een op het andere moment stuk. Daar sta je dan bij de supermarkt ops:
Hiermee wil overigens niet impliceren dat dit bij Daan ook het geval is. Gezien het feit dat ie later wel weer zelfstandig wil starten, denk ik aan gecorrodeerde accupolen.
mpostma schreef:Idd, vaak zat gaan ze van het een op het andere moment stuk.
Daar sta je dan bij de supermarkt ops:
Met 3 kratten bier in je kofferbak en 2 zware boodschappentassen ?
Serieus : meestal merk je dat in de winter dat een accu de geest gaat geven, vooral bij een diesel die eerst nog 1 of 2x moet worden voor gegloeid. ops:
Of, zoals bij mijn vorige 1.9 TZI….waarvan bleek (na het testen bij een accu-specialist) dat de minkabel geen goed contact maakte en dus lekstroom (of zoiets) had.
Hij maakte er een nieuwe kabel op, rechtstreeks naar het motorblok en sinds die tijd ging het prima.
Ik had overigens nog wel radio en zo….maar te weinig stroom om te starten.