Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
wbogaerts schreef:En wat kost de RVS uitvoering ?? :
Bedenk wel dat je die 80.000 km nooit haald , enkele winters stil staan en je kan terug beginnen .
Walter
heb vandaag een mail terug gekregen van Jean Blondeau en de INOX of RVS uitvoering kost ginder € 1090 en dan nog durven te beweren dat Blondeau duur is??
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
200euro verschil en het roest niet weg.. netjes!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Precies, Als je korte stukjes rijdt is de ijzeren in 1 jaar verrot!
KOOP EEN RVS!! en blondeau is WEL duur! Chyparse in NL heeft de RVS ook. Bel voor een tegenbod.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Volgens de catalogus 2006: bijna 1600 euro’s
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
citrods schreef:Volgens de catalogus 2006: bijna 1600 euro
OEF!! Was ik even blij dat ie er al onder zat toen ik mijn SM kocht!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:Volgens de catalogus 2006: bijna 1600 euro
inderdaad!! bij chyparse staat de volledige uitlaat in RVS € 1490,99 en dan heb je de drie in één buizen nog niet!!!getekend in de kataloog en bij citron pieces (tom verheyden voor belgie)
daar staat ie € 1550!!! als ik dat uitreken bij blondeau heb ik voor de zelfde prijs een RVS uitlaat nieuwe kleppen en 2 nieuwe kettingen!! pompasje mss ook nog wel!! de 123 voor de SM kost bij blondeau € 550 en bij chyparse € 490 voor sommige dingen vind ik chyparse erg duur!!!
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Reële kostprijs.
Beste SM ers,
Kunnen jullie eens een realistische schatting geven wat dat nu eigenlijk kost om met zo’n schoonheid rond te rijden.
Ik bedoel hoeveel betaal je gemiddeld voor de aanschaf en wat voor jaarlijkse kosten met ik me daarbij dan nog voorstellen bij pakweg 30000 km/jaar.
Ik heb het uiteraard niet over benzine kost maar over ditjes en datjes die dienen vervangen tew orden etc.
Ben eens benieuwd want toen ik in 1987 een CX GTI Turbo II kocht had die 118000 km op de teller en ik heb er toen een aantal jaar mee gereden aan 80 000 km / jaar en eigenlijk was mijn grootste kost banden en remblokjes en een stel remschijven. Uitlaat nooit moeten vervangen.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Reële kostprijs.
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Beste SM ers,
Kunnen jullie eens een realistische schatting geven wat dat nu eigenlijk kost om met zo’n schoonheid rond te rijden.
Ik bedoel hoeveel betaal je gemiddeld voor de aanschaf en wat voor jaarlijkse kosten met ik me daarbij dan nog voorstellen bij pakweg 30000 km/jaar.
Ik heb het uiteraard niet over benzine kost maar over ditjes en datjes die dienen vervangen tew orden etc.
Ben eens benieuwd want toen ik in 1987 een CX GTI Turbo II kocht had die 118000 km op de teller en ik heb er toen een aantal jaar mee gereden aan 80 000 km / jaar en eigenlijk was mijn grootste kost banden en remblokjes en een stel remschijven. Uitlaat nooit moeten vervangen.
Verzekering voor 30.000km per jaar aal-risk kost ca 1000 euro
onderhoud iedere 10.000 km ca 500 euro voor een servicebeurtje en voor de grote beurt ca 1000 euro
banden iedere 40000 km een set voor banden ca 800 euro
remblokken ca 50000 km kosten 125 euro
grote reparaties zijn DUUR!!!
bak revisie kost incl in en uitbouw 7500 euro
motor ca 15000 euro
etc etc
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Re: Reële kostprijs.
waterman771 schreef:Verzekering voor 30.000km per jaar aal-risk kost ca 1000 euro
onderhoud iedere 10.000 km ca 500 euro voor een servicebeurtje en voor de grote beurt ca 1000 euro
banden iedere 40000 km een set voor banden ca 800 euro
remblokken ca 50000 km kosten 125 eurogrote reparaties zijn DUUR!!!
bak revisie kost incl in en uitbouw 7500 euro
motor ca 15000 euro
etc etc
Forse prijzen, maar daarom noemt het ook SM hé
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Re: Reële kostprijs.
Citroenbx schreef:waterman771 schreef:Verzekering voor 30.000km per jaar aal-risk kost ca 1000 euro
onderhoud iedere 10.000 km ca 500 euro voor een servicebeurtje en voor de grote beurt ca 1000 euro
banden iedere 40000 km een set voor banden ca 800 euro
remblokken ca 50000 km kosten 125 eurogrote reparaties zijn DUUR!!!
bak revisie kost incl in en uitbouw 7500 euro
motor ca 15000 euro
etc etcForse prijzen, maar daarom noemt het ook SM hé
wat betekend SM nou eigenlijk?? is het serie maserati zoals men mij reeds vertelde,of betekend het iets anders??
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
het was toch Sa Majesté of is dat ook maar een gerucht ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PHoskam schreef:het was toch Sa Majesté of is dat ook maar een gerucht ?
volgens de boekjes zou het betekenen Sport Maserati.
En ja, het rijden met een SM kost heel veel geld.
Ik doe alles zelf, en heb de juiste kanalen om op een voordeligere manier aan onderdelen te komen, maar ben ieder jaar toch weer 2000 euro kwijt aan regulier onderhoud.
Dat zijn dus het ene jaar banden, dan weer kettingen of een reparatie van de airco, dan weer een bakrevisie of een paar nieuwe fuseekogels.
Is een sm gaar, reken dan maar op het 5 voudige per jaar als het een beetje tegen zit..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
PHoskam schreef:het was toch Sa Majesté of is dat ook maar een gerucht ?
En? PHoskam? heb je al beslist of je je een SM gaat aanschaffen?? ik weet als je veel zelf kan doen zoals bvb onderhoud,dan spaar je al heel wat uit!! en ook als je goeie raad krijgt van Citroën specialisten en SM bezitters,dan kan je ook nog een deel uitsparen.
Ik heb spijt dat ik W.Bogaerts niet eerder heb leren kennen.
Maar zoals Waterman771 reeds aanhaalde,zijn die revisies en de banden een dure zaak!!
Alhoewel, een motorrevisie,daar zou ik me binnen een paar jaar toch eens aan wagen,mits het juiste gereedschap te kunnen bemachtigen
Een SM die goed rijd is voor mij de MAX!!! das zweven tegen hoge snelheid
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Sa Majesté, niet Sport Maserati, het een Citroën hé
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroenbx schreef:Sa Majesté, niet Sport Maserati, het een Citroën hé
nix d’r van; kijk maar in de sm bijbels
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste