Ik ga vrijdag een gratis AX ophalen. Deze auto wil ik graag weer op de weg krijgen,maar als dat niet lukt moet hij natuurlijk gesloopt worden. Nu ben ik echter benieuwd ofdat je daar nou voor moet betalen of dat je geld krijgt van de sloper. Hoe zit dat met mileuheffingen en dergelijke?
kost je helemaal niets. In principe zijn de officele sloopers bij mijn weten zelfs verplicht de auto aan te nemen. Mocht het nu een mooi gewild exampklaar zijn dan kan je zelfs eens met ze gaan praten over een kleine vergoeding. Zou het zelf proberen in de vorm van een creditnota die bij hun te besteden is. Let wel, dan moet je eigelijk denken aan een Saxo of zo wat citroen betreft of een xm in luxe uitvoering waar echt nog iets leusk vanaf te halen is. Een simpele ax nemen ze in en klaar…
gompy58 schreef:kost je helemaal niets. In principe zijn de officele sloopers bij mijn weten zelfs verplicht de auto aan te nemen.
Zijn dit van die sloperijen waar je kreten als STIBA en ARN ziet staan?
De autodemontagebedrijven verplichten zich onder meer om afgedankte auto’s in te nemen en volgens de normen te demonteren, zonder de aanbieder daarvoor kosten in rekening te brengen en tegen afgifte van een vrijwaringsbewijs. Dit vrijwaringsbewijs ontheft de eigenaar van zijn belasting en andere wettelijke verplichtingen (zoals verzekering en APK) betreffende die auto
Ok, je hoeft dus bij zo’n ANR-bedrijf niets te betalen, das mooi!
Via de site van de ANR kun je een aangesloten bedrijf vinden in de buurt.