3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Verschil tussen SM Carbu en Injection Electronique
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juni 2006 06:04 PM
  [ # 31 ]

Volgens mij is nooit officieel toegegeven wat het betekende…. Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 juni 2006 06:05 PM
  [ # 32 ]
bogaard77 schreef:

Volgens mij is nooit officieel toegegeven wat het betekende…. Rolling Eyes

volgens mij betekend het gewoon Slechte Motor…. Twisted Evil

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 12 juni 2006 07:26 PM
  [ # 33 ]
waterman771 schreef:
bogaard77 schreef:

Volgens mij is nooit officieel toegegeven wat het betekende…. Rolling Eyes

volgens mij betekend het gewoon Slechte Motor…. Twisted Evil

Met die blokken is niets mis, maak er maar slecht onderhoud van…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 juni 2006 07:33 PM
  [ # 34 ]
Citroenbx schreef:
waterman771 schreef:
bogaard77 schreef:

Volgens mij is nooit officieel toegegeven wat het betekende…. Rolling Eyes

volgens mij betekend het gewoon Slechte Motor…. Twisted Evil

Met die blokken is niets mis, maak er maar slecht onderhoud van…

o? waarom gaan ze dan allemaal stuk zonder de juiste modificaties?

de sm motor is duidelijk niet goed doorontwikkeld geweest, anders gingen de koppakkingen niet lek, braken er geen kleppen; liepen de oliepompassen niet kapot en braken de kettingen niet….

door citroen en maserati zijn er alleen in de eerste jaren al 55 modificaties gedaan.
Een sm motor is dus pas betrouwbaar na verbetering en revisie, en dat is iets heel anders als onderhoud. Confused

En na 10 jaar SM en DS reparatie als dagalijks werk durf ik dat zeggen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 12 juni 2006 07:43 PM
  [ # 35 ]
waterman771 schreef:

o? waarom gaan ze dan allemaal stuk zonder de juiste modificaties?

de sm motor is duidelijk niet goed doorontwikkeld geweest, anders gingen de koppakkingen niet lek, braken er geen kleppen; liepen de oliepompassen niet kapot en braken de kettingen niet….

door citroen en maserati zijn er alleen in de eerste jaren al 55 modificaties gedaan.
Een sm motor is dus pas betrouwbaar na verbetering en revisie, en dat is iets heel anders als onderhoud. Confused

En na 10 jaar SM en DS reparatie als dagalijks werk durf ik dat zeggen Wink

Wat je allemaal niet hoort van niet SM kenners hé, werd me verteld en dacht dat het niet zo erg was… Blijkbaar dus wel…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juni 2006 07:55 PM
  [ # 36 ]
Citroenbx schreef:

Wat je allemaal niet hoort van niet SM kenners hé, werd me verteld en dacht dat het niet zo erg was… Blijkbaar dus wel…

Geloof maar.. Alles wat er verteld wordt is waar… helaas….

Yuri,
Je vergeet dat prachtige ontwerp van een waterpompafdichting en die geweldige oliekoelers en - slangen…..

De zekeringen waar je NIET bij kan, startmotor op een enorme kut plek eeh…
Rolling Eyes
Cool


Maar het rijdt!!!!! Zo enorm gaaf!!! Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 12 juni 2006 09:10 PM
  [ # 37 ]
bogaard77 schreef:

De zekeringen waar je NIET bij kan, startmotor op een enorme kut plek eeh…

Ooit van een audi 100 de starter moeten vervangen ; langs links kan je probleemloos tussen de motor en de binnenvleugel gaan staan .

Waar steken ze de starter ?? Langs rechts tussen de beugel van de motorsteun , dus motor in de takel en lekker kloten bovenop de chassisbalk . Rolling Eyes

walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 juni 2006 09:19 PM
  [ # 38 ]
wbogaerts schreef:
bogaard77 schreef:

De zekeringen waar je NIET bij kan, startmotor op een enorme kut plek eeh…

Ooit van een audi 100 de starter moeten vervangen ; langs links kan je probleemloos tussen de motor en de binnenvleugel gaan staan .

Waar steken ze de starter ?? Langs rechts tussen de beugel van de motorsteun , dus motor in de takel en lekker kloten bovenop de chassisbalk . Rolling Eyes

walter

Maar niets is zo erg als midden in de nacht met -15 je v snaar van je sm te moeten vervangen, of langs de kant de weg te staan met een geplofte HD leiding in frankrijk…. grrrrrrrrrrrrrr

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 juni 2006 10:20 PM
  [ # 39 ]

als ik zulke bedragen hoor moet die auto toch wel erg bijzonder zijn Wink

het moet dan toch wel weer heel stuk anders zijn als een DS en een CX
maar ja, je kan bij een SM er eigenlijk wel altijd vanuit gaan dat er een liefhebber in rijdt Cool

alleen de verzekering valt me nog niet tegen Wink
zeker niet voor all-risk Smile neem aan dat het wel in het meeste positieve geval is met schade vrije jaren e.d.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 12 juni 2006 10:40 PM
  [ # 40 ]
arjan_verkade schreef:

als ik zulke bedragen hoor moet die auto toch wel erg bijzonder zijn Wink

het moet dan toch wel weer heel stuk anders zijn als een DS en een CX
maar ja, je kan bij een SM er eigenlijk wel altijd vanuit gaan dat er een liefhebber in rijdt Cool

alleen de verzekering valt me nog niet tegen Wink
zeker niet voor all-risk Smile neem aan dat het wel in het meeste positieve geval is met schade vrije jaren e.d.

Spijtig dat ik dit moet zeggen,maar als je eens gereden hebt in een SM,dan wil je haast niks anders meer.
Een prachtig motor geluid(vooral met momenteel nog,een paar gaten in de uitlaat Laughing ) En dan het zelfde comfort als een DS of mss nog beter en dan de snelheid die je kan halen in samenwerking met een geweldig stuursysteem! ik kik er steeds in,Bij elke rit die ik er al mee gemaakt heb Wink ilegaal weliswaar!! want ik heb nog geen kentekens!!

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 13 juni 2006 12:45 AM
  [ # 41 ]

Kostprijs SM

N.a.v. de verschillende antwoorden op deze draad wordt mijn bang vermoeden bevestigd, om met een SM te rijden moet je ofwel (schrappen wat niet past):
a) Heel veel geluk hebben
b) Een echte Citroën specialist zijn
c) Een wel heeeeeel handige Harry zijn
d) Rockefeller heten
e) Een zekere dosis masochisme hebben
f) Een onvoorwaardelijke liefde voor Hare Majesteit hebben.

Ik heb wel ergens gelezen dat er een aantal SMs rondrijden (de puristen springen nu waarschijnlijk luid gillend in de gordijnen) met de XM V6 24 motor ingebouwd of de CX Turbodiesel motor ingebouwd. Ik ga er van uit dat in die gevallen misschien wel de puurheid verdwenen is, maar de hobby betaalbaarder wordt?

Of ben ik nu op wel heeeeel glad ijs?
Niet allemaal tegelijk op mijn kop slaan aub Very Happy

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 juni 2006 12:59 AM
  [ # 42 ]

klopt die zijn er ook net zoals een sm met ds motor op gas egenlijk is hetwel goed vindt ik als je motor kapot gaat en je niet zoveel kan uitgeven dat je dan iets anders zoekt zodat de sm toch op de weg blijft Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 juni 2006 01:23 AM
  [ # 43 ]

Re: Kostprijs SM

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

N.a.v. de verschillende antwoorden op deze draad wordt mijn bang vermoeden bevestigd, om met een SM te rijden moet je ofwel (schrappen wat niet past):
a) Heel veel geluk hebben
b) Een echte Citroën specialist zijn
c) Een wel heeeeeel handige Harry zijn
d) Rockefeller heten
e) Een zekere dosis masochisme hebben
f) Een onvoorwaardelijke liefde voor Hare Majesteit hebben.

Ik heb wel ergens gelezen dat er een aantal SMs rondrijden (de puristen springen nu waarschijnlijk luid gillend in de gordijnen) met de XM V6 24 motor ingebouwd of de CX Turbodiesel motor ingebouwd. Ik ga er van uit dat in die gevallen misschien wel de puurheid verdwenen is, maar de hobby betaalbaarder wordt?

Of ben ik nu op wel heeeeel glad ijs?
Niet allemaal tegelijk op mijn kop slaan aub Very Happy

er stond pas ook een SM te koop met een DS motor misschien nog steeds wel.
heeft ook echt maanden te koop gestaan Confused
ik denk dat je wel meteen de power en het geluid van de SM mist
maar goed iedereen zijn ding, en het is natuurlijk altijd beter als een SM op de sloop Smile

verder denk ik dat je punt A zeker nodig heb, maar dat heb je eigenlijk met elke auto wel een beetje nodig Smile met een SM dan misschien net iets meer Wink

verder is punt B natuurlijk een voorwaarde, anders ben je een SM niet waard Wink Laughing

punt C is natuurlijk te verhelpen door gewoon veel geld te hebben, en een goede specialist/dealer te hebben Cool

punt F lijkt me overbodig, aangezien Beatrix hier niks mee te maken heeft Twisted Evil Laughing

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 juni 2006 01:34 AM
  [ # 44 ]

Re: Kostprijs SM

arjan_verkade schreef:

verder is punt B natuurlijk een voorwaarde, anders ben je een SM niet waard Wink Laughing

dus je bedoelt dat mensen zoals ik,geen SM waard zijn Confused:

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 13 juni 2006 01:37 AM
  [ # 45 ]

Re: Kostprijs SM

arjan_verkade schreef:

[
Ik heb wel ergens gelezen dat er een aantal SMs rondrijden (de puristen springen nu waarschijnlijk luid gillend in de gordijnen) met de XM V6 24 motor ingebouwd of de CX Turbodiesel motor ingebouwd. Ik ga er van uit dat in die gevallen misschien wel de puurheid verdwenen is, maar de hobby betaalbaarder wordt


Voor het werk en de kosten die je hebt aan het inlepelen en laten passen op de SM versnellingsbak van een XM of CX motor   , kan je veel beter je SM motor reviseren .

Plaatsen van een DS motor is inderdaad veel eenvoudiger , maar wat ga je daar dan inzetten ?

Zeker geen 2 liter motortje , pak je een 2300 kan je deze ook éérst reviseren .....

Er heeft zelfs een SM Injectie op LPG te koop gestaan , heb hem alleen nog niet weten rondrijden . Rolling Eyes

Als je hem regelmatig wil gebruiken kan ik verstaan dat je aan LPG denkt .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook