Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Volgens mij is nooit officieel toegegeven wat het betekende….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Volgens mij is nooit officieel toegegeven wat het betekende….
volgens mij betekend het gewoon Slechte Motor….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
waterman771 schreef:bogaard77 schreef:Volgens mij is nooit officieel toegegeven wat het betekende….
volgens mij betekend het gewoon Slechte Motor….
Met die blokken is niets mis, maak er maar slecht onderhoud van…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroenbx schreef:waterman771 schreef:bogaard77 schreef:Volgens mij is nooit officieel toegegeven wat het betekende….
volgens mij betekend het gewoon Slechte Motor….
Met die blokken is niets mis, maak er maar slecht onderhoud van…
o? waarom gaan ze dan allemaal stuk zonder de juiste modificaties?
de sm motor is duidelijk niet goed doorontwikkeld geweest, anders gingen de koppakkingen niet lek, braken er geen kleppen; liepen de oliepompassen niet kapot en braken de kettingen niet….
door citroen en maserati zijn er alleen in de eerste jaren al 55 modificaties gedaan.
Een sm motor is dus pas betrouwbaar na verbetering en revisie, en dat is iets heel anders als onderhoud.
En na 10 jaar SM en DS reparatie als dagalijks werk durf ik dat zeggen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
waterman771 schreef:o? waarom gaan ze dan allemaal stuk zonder de juiste modificaties?
de sm motor is duidelijk niet goed doorontwikkeld geweest, anders gingen de koppakkingen niet lek, braken er geen kleppen; liepen de oliepompassen niet kapot en braken de kettingen niet….
door citroen en maserati zijn er alleen in de eerste jaren al 55 modificaties gedaan.
Een sm motor is dus pas betrouwbaar na verbetering en revisie, en dat is iets heel anders als onderhoud.En na 10 jaar SM en DS reparatie als dagalijks werk durf ik dat zeggen
Wat je allemaal niet hoort van niet SM kenners hé, werd me verteld en dacht dat het niet zo erg was… Blijkbaar dus wel…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Citroenbx schreef:
Wat je allemaal niet hoort van niet SM kenners hé, werd me verteld en dacht dat het niet zo erg was… Blijkbaar dus wel…
Geloof maar.. Alles wat er verteld wordt is waar… helaas….
Yuri,
Je vergeet dat prachtige ontwerp van een waterpompafdichting en die geweldige oliekoelers en - slangen…..
De zekeringen waar je NIET bij kan, startmotor op een enorme kut plek eeh…
Maar het rijdt!!!!! Zo enorm gaaf!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
bogaard77 schreef:
De zekeringen waar je NIET bij kan, startmotor op een enorme kut plek eeh…
Ooit van een audi 100 de starter moeten vervangen ; langs links kan je probleemloos tussen de motor en de binnenvleugel gaan staan .
Waar steken ze de starter ?? Langs rechts tussen de beugel van de motorsteun , dus motor in de takel en lekker kloten bovenop de chassisbalk .
walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wbogaerts schreef:bogaard77 schreef:
De zekeringen waar je NIET bij kan, startmotor op een enorme kut plek eeh…
Ooit van een audi 100 de starter moeten vervangen ; langs links kan je probleemloos tussen de motor en de binnenvleugel gaan staan .
Waar steken ze de starter ?? Langs rechts tussen de beugel van de motorsteun , dus motor in de takel en lekker kloten bovenop de chassisbalk .
walter
Maar niets is zo erg als midden in de nacht met -15 je v snaar van je sm te moeten vervangen, of langs de kant de weg te staan met een geplofte HD leiding in frankrijk…. grrrrrrrrrrrrrr
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
als ik zulke bedragen hoor moet die auto toch wel erg bijzonder zijn
het moet dan toch wel weer heel stuk anders zijn als een DS en een CX
maar ja, je kan bij een SM er eigenlijk wel altijd vanuit gaan dat er een liefhebber in rijdt
alleen de verzekering valt me nog niet tegen
zeker niet voor all-risk neem aan dat het wel in het meeste positieve geval is met schade vrije jaren e.d.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
arjan_verkade schreef:als ik zulke bedragen hoor moet die auto toch wel erg bijzonder zijn
het moet dan toch wel weer heel stuk anders zijn als een DS en een CX
maar ja, je kan bij een SM er eigenlijk wel altijd vanuit gaan dat er een liefhebber in rijdtalleen de verzekering valt me nog niet tegen
zeker niet voor all-risk neem aan dat het wel in het meeste positieve geval is met schade vrije jaren e.d.
Spijtig dat ik dit moet zeggen,maar als je eens gereden hebt in een SM,dan wil je haast niks anders meer.
Een prachtig motor geluid(vooral met momenteel nog,een paar gaten in de uitlaat ) En dan het zelfde comfort als een DS of mss nog beter en dan de snelheid die je kan halen in samenwerking met een geweldig stuursysteem! ik kik er steeds in,Bij elke rit die ik er al mee gemaakt heb ilegaal weliswaar!! want ik heb nog geen kentekens!!
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Kostprijs SM
N.a.v. de verschillende antwoorden op deze draad wordt mijn bang vermoeden bevestigd, om met een SM te rijden moet je ofwel (schrappen wat niet past):
a) Heel veel geluk hebben
b) Een echte Citroën specialist zijn
c) Een wel heeeeeel handige Harry zijn
d) Rockefeller heten
e) Een zekere dosis masochisme hebben
f) Een onvoorwaardelijke liefde voor Hare Majesteit hebben.
Ik heb wel ergens gelezen dat er een aantal SMs rondrijden (de puristen springen nu waarschijnlijk luid gillend in de gordijnen) met de XM V6 24 motor ingebouwd of de CX Turbodiesel motor ingebouwd. Ik ga er van uit dat in die gevallen misschien wel de puurheid verdwenen is, maar de hobby betaalbaarder wordt?
Of ben ik nu op wel heeeeel glad ijs?
Niet allemaal tegelijk op mijn kop slaan aub
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
klopt die zijn er ook net zoals een sm met ds motor op gas egenlijk is hetwel goed vindt ik als je motor kapot gaat en je niet zoveel kan uitgeven dat je dan iets anders zoekt zodat de sm toch op de weg blijft
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: Kostprijs SM
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:N.a.v. de verschillende antwoorden op deze draad wordt mijn bang vermoeden bevestigd, om met een SM te rijden moet je ofwel (schrappen wat niet past):
a) Heel veel geluk hebben
b) Een echte Citroën specialist zijn
c) Een wel heeeeeel handige Harry zijn
d) Rockefeller heten
e) Een zekere dosis masochisme hebben
f) Een onvoorwaardelijke liefde voor Hare Majesteit hebben.Ik heb wel ergens gelezen dat er een aantal SMs rondrijden (de puristen springen nu waarschijnlijk luid gillend in de gordijnen) met de XM V6 24 motor ingebouwd of de CX Turbodiesel motor ingebouwd. Ik ga er van uit dat in die gevallen misschien wel de puurheid verdwenen is, maar de hobby betaalbaarder wordt?
Of ben ik nu op wel heeeeel glad ijs?
Niet allemaal tegelijk op mijn kop slaan aub
er stond pas ook een SM te koop met een DS motor misschien nog steeds wel.
heeft ook echt maanden te koop gestaan
ik denk dat je wel meteen de power en het geluid van de SM mist
maar goed iedereen zijn ding, en het is natuurlijk altijd beter als een SM op de sloop
verder denk ik dat je punt A zeker nodig heb, maar dat heb je eigenlijk met elke auto wel een beetje nodig met een SM dan misschien net iets meer
verder is punt B natuurlijk een voorwaarde, anders ben je een SM niet waard
punt C is natuurlijk te verhelpen door gewoon veel geld te hebben, en een goede specialist/dealer te hebben
punt F lijkt me overbodig, aangezien Beatrix hier niks mee te maken heeft
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Re: Kostprijs SM
arjan_verkade schreef:verder is punt B natuurlijk een voorwaarde, anders ben je een SM niet waard
dus je bedoelt dat mensen zoals ik,geen SM waard zijn :
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Re: Kostprijs SM
arjan_verkade schreef:[
Ik heb wel ergens gelezen dat er een aantal SMs rondrijden (de puristen springen nu waarschijnlijk luid gillend in de gordijnen) met de XM V6 24 motor ingebouwd of de CX Turbodiesel motor ingebouwd. Ik ga er van uit dat in die gevallen misschien wel de puurheid verdwenen is, maar de hobby betaalbaarder wordt
Voor het werk en de kosten die je hebt aan het inlepelen en laten passen op de SM versnellingsbak van een XM of CX motor , kan je veel beter je SM motor reviseren .
Plaatsen van een DS motor is inderdaad veel eenvoudiger , maar wat ga je daar dan inzetten ?
Zeker geen 2 liter motortje , pak je een 2300 kan je deze ook éérst reviseren .....
Er heeft zelfs een SM Injectie op LPG te koop gestaan , heb hem alleen nog niet weten rondrijden .
Als je hem regelmatig wil gebruiken kan ik verstaan dat je aan LPG denkt .
Walter
Meten is weten , gissen is missen