Het volgende wil ik jullie niet onthouden. We waren met onze 2.5 turbodiesel in Toscane. Er ontstond een lek bij de pomp van de LHM.
Auto laten ophalen door een afsleepwagen en naar een Citroen garage laten brengen. Het lek, een pakking laten maken. Toen bleek de stuurbekrachtging het alleen boven de 2000 toeren te doen. Wat bleek; in het LHM vat zit een filter en dat was verstopt. Men is de LHM gaan vervangen, het systeem is gereinigd en het filter schoongemaakt. Alles is weer oké. Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt? Ik verneem dat graag. Mijn XM heeft 320.000 km gereden.
Geen ervaring mee.
Maar ben wel benieuwd wat dat nu kost.
Ik heb mijn XM nu denk ik 3 maand.
Ben er vrolijk mee naar Francia geweest, zo’n
3000 Km gemaakt. Zonder dat me XM ook maar een kik gaf.
Alles werkt, en nu nog steeds.
Maar ben wel benieuwd hoe het nu zit met onderhouds kosten.
Klaas
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
lhm verversen kost je 20 euro als je handig bent en anders komt er nog een uurloon bij
Ah, dat is niet echt het geld dus.
Jaja uurloon liet je buiten beschouwing
En anders als het zover is, dan kan CitroenC2 me vast helpen,
Woont zo te zien in de buurt
Klaas
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
KlaasBaas schreef:Ah, dat is niet echt het geld dus.
Jaja uurloon liet je buiten beschouwing
En anders als het zover is, dan kan CitroenC2 me vast helpen,
Woont zo te zien in de buurtKlaas
ik wil je best helpen maar heb helaas ook 2 linkse handen maar op zicht is lhm verversen niet zo moeilijk en als je zin heb er wordt regelmatig sleutelmeeting gehouden waar je een hoop van op steek
Kijk, gunstig.
Maar ik heb geen 2 linker handen
Veel ervaring met Engelse auto’s (mini en MG).
Hoewel al weer lang geleden.
En ik heb mijn andere hobby nog;
Honda CB 50 viertakt bromfiets, die niet op kenteken is
te krijgen. (helaas, vooralsnog).
Klaas
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
KlaasBaas schreef:Kijk, gunstig.
Maar ik heb geen 2 linker handen
Veel ervaring met Engelse auto’s (mini en MG).
Hoewel al weer lang geleden.En ik heb mijn andere hobby nog;
Honda CB 50 viertakt bromfiets, die niet op kenteken is
te krijgen. (helaas, vooralsnog).Klaas
Nog een viertaktbrommerrijder met een citroen
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Kijk, ik wist wel dat het nut zou hebben dat te melden.
Volgens mij heb ik je ook wel eens gezien op het 4takt forum.
Maar stoterstangen, dus een Novio ?
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
lhm problematiek
ik heb 130 euro moeten betalen, zijnde drie uur arbeid en 4 liter LHM.
ik wist niet dat er zoveel LHM in zo’n auto zit.
Maar zonder 2 linkerhanden is ‘t heel goed zelf te doen hoor. In het kort is het niet veel meer dan: auto in de laagste stand, het vat leeggooien, filters eruit halen en schoonmaken, vat van binnen schoonmaken, vat terugplaatsen, nieuwe LHM in het vat doen, slangen erin hangen, starten en de auto in de hoogste stand zetten. In de hoogste stand kun je controleren of je er nog LHM bij moet doen.
Bij een vervuild systeem moet je ook nog goed doorspoelen, hoe je dat doet staat beschreven in het hydrauliekgedeelte van dit forum.
Oh ja dat klinkt als “eitje”.
Het wordt pas lastig denk ik als je airco eruit moet.
Of inderdaad de hydraulischeklep stoters.
Of de turbo.
Ach het is vaak een kwestie van “durven”, maar je moet wel goed
gereedschap hebben, en de ruimte.
Met me bromfiets is dat natuurlijk geen probleem, zeker
niet met een Haynes manual.
Ik wil deze zomer eigenlijk nog even mijn spatborden van me XM
goed in de bitak zetten of hoe die zooi heet.
En ik moet mijn standkachel zien te vinden en controleren of
die werkt, ik vrees het ergste, al geeft die geen error.
Thnx for the info.
Klaas
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
KlaasBaas schreef:Kijk, ik wist wel dat het nut zou hebben dat te melden.
Volgens mij heb ik je ook wel eens gezien op het 4takt forum.
Maar stoterstangen, dus een Novio ?
90 dus c200
maar ook novio, c310, pc50. Tevens ohc spul zoals c50, ss50, dax, Motra.
tja, het loopt wat uit de hand
Overigens zitten er meer viertakt honda rijders. Zoals Plofkop. Heeft ook een XM overigens.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Off topic (sorry)
Die PlofKop, ja die ken ik wel aardig.
Ook een XM, grappig.
En nu maar weer on topic, wat dit is niet helemaal netjes.
Maar wel leuk te zien dat er hier ook nog 4takters zitten.
Klaas
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!