Mijn BX is snel zat ik sport regelmatig auto’s eruit bij t stoplicht, nu moet ik zeggen dat ik wel een andere einddemper heb en een openluchtfilter, maar goed ops:
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Hear hear. Een 1.4 is helemaal niet verkeerd. Ik zou dan zelf voor een KDZ motor gaan (1990). De latere KDY heeft iets meer koppel, maar een vriend vertelde ook dat ze meer herrie maken (hogere compressieverhouding). Verder hoef je je niet druk te maken om de katalysator als ie van voor 1993 is. Het inspuitsysteem is simpel en makkelijk te repareren (eigen ervaring).
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
ik heb gisteren in zowel een 1.4 als een 1.6 proefgereden en ik zou de 1.4 mooi laten staan. vond hem erg veel toeren maken bij 100 (ja hij stond in zijn 5 ) en echt snel was ie natuurlijk niet.
de 1.6 was echt een wereld van verschil, slechts 15pk meer maar dat is net het beetje wat zo’n wagen nodig heeft. trok veel beter en was ook op cruisesnelheid gewoon een stuk stiller en je merkt duidelijk dat de motor veel minder moeite had met het gewicht vd auto.
bovendien vond ik de 1.4 een beetje zenuwachtig overkomen.
Maar dat is persoonlijk, ik ben natuurlijk mijn 1.6 zx gewend.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Standaard maken die dingen wel een beetje herrie ja… maar als je wat aanpassingen doet :23 dan heb je daar geen last van
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik heb vandaag in de BX 14 van Wouter Bregman gereden, ex auto van Jan Grootveld en Marten Postma. De auto heeft een 4-bak (1989) maar wat Jan en of Marten hebben gedaan met die auto is subliem. Absurd stil, iemand heeft een enorme hoeveelheid geluidsisolatie toegevoegd, kan niet anders. Onze 14 TE van vroeger maakte meer herrie.
Overigens had deze BX comfortbollen. Echt grote jetsers. En het ding heeft de beste vering die ik tot nu toe op een BX heb gevoeld. Zelfs soepeler dan mijn Digit.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:
Overigens had deze BX comfortbollen. Echt grote jetsers. En het ding heeft de beste vering die ik tot nu toe op een BX heb gevoeld. Zelfs soepeler dan mijn Digit.
Vertel es wat meer over Comfortbollen ? En waar kan je die kopen ?
gti_styling84 schreef:Alcyone schreef:
Overigens had deze BX comfortbollen. Echt grote jetsers. En het ding heeft de beste vering die ik tot nu toe op een BX heb gevoeld. Zelfs soepeler dan mijn Digit.
Vertel es wat meer over Comfortbollen ? En waar kan je die kopen ?
Bij de diverse Citroen-specialisten…..bijvoorbeeld Rene Spaan in Krommenie…..of Chyparse in Soesterberg…..Renard in Beneden Leeuwen….maar ook in de omgeving van Rotterdam/den Haag zit er wel eentje.
Heeft met de vulling te maken…..400 of 500 gram geloof ik.
Een BX-tzd (turbo) en de 1.9 GTI heeft *hardere* bollen dan een 1.4i…...heeft met het weggedrag te maken.
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Mijn 1.4i loopt al 183 km/h. Vorig jaar was 170/175km/h het max. Vanmorgen nog gedaan op de vakantie-terug-rit vanuit Oostenrijk.
Misschien ook nog eens een openlucht filter monteren.
En ja, stoplicht sprinten is leuk. Ook met deze auto. Laatst nog een tegen een audi A4 tdi gedaan, op de eerste kilometers hebben ze het moeilijk. Boven de 80 gaat dit A4 echt wel harder…
Alcyone schreef:Ik heb vandaag in de BX 14 van Wouter Bregman gereden, ex auto van Jan Grootveld en Marten Postma. De auto heeft een 4-bak (1989) maar wat Jan en of Marten hebben gedaan met die auto is subliem. Absurd stil, iemand heeft een enorme hoeveelheid geluidsisolatie toegevoegd, kan niet anders. Onze 14 TE van vroeger maakte meer herrie.
Overigens had deze BX comfortbollen. Echt grote jetsers. En het ding heeft de beste vering die ik tot nu toe op een BX heb gevoeld. Zelfs soepeler dan mijn Digit.
Er is echt niks bijzonders aan deze auto gedaan. OK. hij is goed ingereden Verder zit er een BX 19 TGD interieur in. De bestuurdersstoel daarvan is kantelbaar. De deurpanelen zijn in stof in plaats van kunsstof.
De vering is gewoon zoals het hoort. 14 bollen rondom. Zo hoort elke niet al te wilde BX te kunnen veren. “Wildere” BXen hebben vaak een iets stuggere veerbollensetup ten gunste van een betere wegligging.
Groet,
Marten
mpostma schreef:Alcyone schreef:Ik heb vandaag in de BX 14 van Wouter Bregman gereden, ex auto van Jan Grootveld en Marten Postma. De auto heeft een 4-bak (1989) maar wat Jan en of Marten hebben gedaan met die auto is subliem. Absurd stil, iemand heeft een enorme hoeveelheid geluidsisolatie toegevoegd, kan niet anders. Onze 14 TE van vroeger maakte meer herrie.
Overigens had deze BX comfortbollen. Echt grote jetsers. En het ding heeft de beste vering die ik tot nu toe op een BX heb gevoeld. Zelfs soepeler dan mijn Digit.
Er is echt niks bijzonders aan deze auto gedaan. OK. hij is goed ingereden Verder zit er een BX 19 TGD interieur in. De bestuurdersstoel daarvan is kantelbaar. De deurpanelen zijn in stof in plaats van kunsstof.
De vering is gewoon zoals het hoort. 14 bollen rondom. Zo hoort elke niet al te wilde BX te kunnen veren. “Wildere” BXen hebben vaak een iets stuggere veerbollensetup ten gunste van een betere wegligging.
Groet,
Marten
dus een bx 1.9 gti is stugger als bv een 1.6
maar die veerbollen kan je die gewoon bij een dealer laten vervangen voor zachtere bollen of moet dat echt bij een specialist?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Hoeft niet bij een dealer hoor…...op het Xantiaforum staat een mooi lijstje met specialisten, waar ze dat kunnen doen.
(is dat forum nog ergens goed voor)
Bram schreef:Hoeft niet bij een dealer hoor…...op het Xantiaforum staat een mooi lijstje met specialisten, waar ze dat kunnen doen.
(is dat forum nog ergens goed voor)
Ach, met een beetje handigheid kun je het zelf ook.
Groet,
Marten
easternnl schreef:Mijn 1.4i loopt al 183 km/h. Vorig jaar was 170/175km/h het max. Vanmorgen nog gedaan op de vakantie-terug-rit vanuit Oostenrijk.
Misschien ook nog eens een openlucht filter monteren.
Dat zou ik wel doen ja! Daardoor gaat je auto een stuk lekkerder rijden, ik heb een andere uitlaat en een openluchtfilter en me bx gaat max ineens 185km/h terwijl dit officieel 170 is
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
gti_styling84 schreef:easternnl schreef:Mijn 1.4i loopt al 183 km/h. Vorig jaar was 170/175km/h het max. Vanmorgen nog gedaan op de vakantie-terug-rit vanuit Oostenrijk.
Misschien ook nog eens een openlucht filter monteren.
Dat zou ik wel doen ja! Daardoor gaat je auto een stuk lekkerder rijden, ik heb een andere uitlaat en een openluchtfilter en me bx gaat max ineens 185km/h terwijl dit officieel 170 is
En hoe groot is de tellerafwijking op die snelheid? Lijkt me sterk dat een 1.4 met 75 PK + pakweg 7 PK door die mods dan opeens 185 kan terwijl mijn 105 PK 1.9 ook een top van 185 heeft.
Hoe dan ook slijt je blok razendsnel met zo’n belasting bij die toerentallen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Try it ! zoiezo ligt de top van mijn auto standaard al op 170