7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
   
Metro’s GTI, Exit BX
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 13 juni 2006 01:31 AM
  [ # 91 ]
metro2005 schreef:

Overigens ook frustrerend dat de leenbx die ik nu heb (een bx 1.4 cannes) een stuk beter veert en minder rammeltjes en kraakjes heeft dan mijn eigen bix Rolling Eyes

Hehe, kijk, je snapt nu hopelijk ook waarom je mensen die nog geen BX rijden, beter een 1400 kunt aanpraten dan een of andere exoot (16v, gti, tzd turbo)....

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 13 juni 2006 01:33 AM
  [ # 92 ]

Inderdaad, een 1.4 veert gewoon beter! En zeker een type 1

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 13 juni 2006 03:52 AM
  [ # 93 ]
voge schreef:

Inderdaad, een 1.4 veert gewoon beter! En zeker een type 1

Yep, en wat een 14 dan nog eens extra goedkoop maakt is het gebrek aan vermogen om het complete onderstel te slopen. Dat relatief kleine beetje power en meer gewicht wat de “zwaardere” modellen extra hebben zorgt toch voor veel meer slijtage. Wil je dus echt voor bijna nop BX rijden….

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 13 juni 2006 10:40 AM
  [ # 94 ]
Abyssion schreef:

ik heb hem volgens mij gezien bij hesselink was het die zilvergrijze??

Yup , de GV-HH-61

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 13 juni 2006 10:43 AM
  [ # 95 ]
karel schreef:
voge schreef:

Inderdaad, een 1.4 veert gewoon beter! En zeker een type 1

Yep, en wat een 14 dan nog eens extra goedkoop maakt is het gebrek aan vermogen om het complete onderstel te slopen. Dat relatief kleine beetje power en meer gewicht wat de “zwaardere” modellen extra hebben zorgt toch voor veel meer slijtage. Wil je dus echt voor bijna nop BX rijden….

Rolling Eyes probleem is dat ik een caravan heb die erachter moet kunnen en eerlijk is eerlijk, die 1.4 is nou niet echt ehm… snel.. Al zou ik best voor deze motor kiezen als ik geen caravan had (misschien toch maar de deur uit doen na de vakantie Twisted Evil )

of een 1.4 moet geen problemen hebben met 800kg aan caravan achter zich door berggebied Confused

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 juni 2006 04:13 PM
  [ # 96 ]

1.4 en GTi zijn in mijn ogen compleet andere auto’s en is het maar net waar je van houd.
1.4 heeft misschien wel de BX vering, maar is verder vrij kaal.

tja GTi heeft ten eerste al stuurbekrachtiging.
dan hebben we het nog niet over alle overige luxe, en de stoelen.
verder vind ik persoonlijk de GTi uitstraling aan de buitenkant veel gaver!

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 13 juni 2006 04:17 PM
  [ # 97 ]
arjan_verkade schreef:

1.4 en GTi zijn in mijn ogen compleet andere auto’s en is het maar net waar je van houd.
1.4 heeft misschien wel de BX vering, maar is verder vrij kaal.

tja GTi heeft ten eerste al stuurbekrachtiging.
dan hebben we het nog niet over alle overige luxe, en de stoelen.
verder vind ik persoonlijk de GTi uitstraling aan de buitenkant veel gaver!

Ik moet zeggen dat ik in zo’n 1.4 de stuurbekrachtiging totaal niet mis. Stuur harstikke licht (itt een 1.6)

mja verder is het zo kaal als het maar kan, wel lekker zachte stoelen (zachter dan in mijn eigen bix)

en het is een cannes versie die ik nu heb, dus wel met zwart dashboard , persoonlijk vind ik dat wel veel mooier dan een grijs dash.

Mja ik zal blij zijn als ik mijn eigen bix weer heb, die heeft tenminste airco. Het was geen onverdeeld genoegen om gisteren in een aircoloze auto terug te rijden Rolling Eyes

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 13 juni 2006 04:32 PM
  [ # 98 ]
metro2005 schreef:

en het is een cannes versie die ik nu heb, dus wel met zwart dashboard , persoonlijk vind ik dat wel veel mooier dan een grijs dash.

Is er dan ook maar enige samenhang te ontdekken tussen de versie en de kleur van het dash?

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 13 juni 2006 04:34 PM
  [ # 99 ]

Is er dan ook maar enige samenhang te ontdekken tussen de versie en de kleur van het dash?

Jawel, Cannes en Deauville hadden een zwart dash. Net als de gti’s, chics en Palmaressen. Bij TZI’s en TZD’s is ‘t nogal wisselend

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 juni 2006 04:37 PM
  [ # 100 ]
voge schreef:
metro2005 schreef:

en het is een cannes versie die ik nu heb, dus wel met zwart dashboard , persoonlijk vind ik dat wel veel mooier dan een grijs dash.

Is er dan ook maar enige samenhang te ontdekken tussen de versie en de kleur van het dash?

Jawel, soms wel.

GTI,Deauville,Cannes, trd turbo, sport Progress: altijd zwart

TGx/TZx/TRD TURBO: soms zwart,soms grijs

TE/TD/E/D/RE/trs/trd: grijs/blauw/bruin/blauw bij type 1 en 2, grijs bij type 3

De klant had een zekere keuzevrijheid indien er soms staat en soms hing het van de buitenkleur af.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 13 juni 2006 05:08 PM
  [ # 101 ]

Nou hij is weer klaar. octopus vervangen, 2 keerringen in de versnellingsbak vervangen, 2 accupolen vervangen, retourslang hdregelaar vervangen en nieuwe versnellingsbakolie ivm de keerringen. ECU uitlezen gaf verder geen storingen aan dus ik vermoed dat dit kwam door de slechte accupolen   Confused

Rekening is behoorlijk moet ik zeggen maarja, als ie weer rijdt…

494 euro

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 juni 2006 05:16 PM
  [ # 102 ]
metro2005 schreef:

Nou hij is weer klaar. octopus vervangen, 2 keerringen in de versnellingsbak vervangen, 2 accupolen vervangen, retourslang hdregelaar vervangen en nieuwe versnellingsbakolie ivm de keerringen. ECU uitlezen gaf verder geen storingen aan dus ik vermoed dat dit kwam door de slechte accupolen   Confused

Rekening is behoorlijk moet ik zeggen maarja, als ie weer rijdt…

494 euro

Rekening is netjes in overeenstemming met het uitgevoerde werk. De retourslang van de drukregelaar is eigenlijk de kleine octopus (hier zitten ook de retouren van hoogteregelaars en stuurbekrachtiging aan vast) dus wel kostbaar maar niet duur.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 13 juni 2006 05:16 PM
  [ # 103 ]
mpostma schreef:
metro2005 schreef:

Nou hij is weer klaar. octopus vervangen, 2 keerringen in de versnellingsbak vervangen, 2 accupolen vervangen, retourslang hdregelaar vervangen en nieuwe versnellingsbakolie ivm de keerringen. ECU uitlezen gaf verder geen storingen aan dus ik vermoed dat dit kwam door de slechte accupolen   Confused

Rekening is behoorlijk moet ik zeggen maarja, als ie weer rijdt…

494 euro

Rekening is netjes in overeenstemming met het uitgevoerde werk. De retourslang van de drukregelaar is eigenlijk de kleine octopus (hier zitten ook de retouren van hoogteregelaars en stuurbekrachtiging aan vast) dus wel kostbaar maar niet duur.

Kostbare rekening dan Laughing

Nou mag het wel een keer afgelopen zijn met het gezanik, dit half jaar nu al bijna 1500 euro aan kosten gemaakt aan dat ding.
Zou wel fijn zijn als ik nu ook eens een poosje zónder ellende kan rijden.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 13 juni 2006 11:45 PM
  [ # 104 ]
ronaldbx schreef:

mijn bx 1.4 begon gister ook plotseling te lekken.

Inmiddels is hij zo laag gezakt dat ik niet meer onder de auto kan kijken waar de oorzaak ligt. heb wel een weekje geleden de 2 retourslangetjes die op de poot samenkomen eraf gehaald omdat deze gescheurd waren.

Hier heb ik nog geen nieuwe voor opgezet. Ik reed dus tijdelijk zonder die twee kleine retourslangetjes die op de poot samenkomen. kan dit de oorzaak zijn van de lekkage? (door bijvoorbeeld de temparatuur?) hij lekt midden onder de auto!

@Ronald, lijkt me logisch….

Die retourslangen zitten daar niet voor niks!!! Als de sodemieter nieuwe zetten zou ik zeggen. Hwt werk stelt niks voor en ze kosten meen ik ook niet veel.

Ow wacht effe, je zegt midden onde de auto Surprisedops:
Voorkant ter hoogte van je voorraadbol?....moet gemakkelijk te controleren zijn.

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 14 juni 2006 01:01 AM
  [ # 105 ]

IK WORD GEK !!!!!!!!!!!!!

Octopus laten doen, mini octpus laten doen, ECU laten uitlezen en nog een hele rits zaken en JA HOOR, horten, stoten, motormanagementlampje aan en een hoop ellende op de terugreis.

heb nu alle stekkerverbindingen los gehad en schoongemaakt, LMM schoongemaakt, benzineleiding beter vastgezet, luchttoevoerleidingen vastgezet, ECU gereset, ecu losgekoppeld en de contactjes schoongemaakt, radio eruit gehaald maar NIKS helpt. wordt er echt gestoord van!

Bij hesselink leverde een uitlezing van de ECU ook niks op dus ik heb ook totaal geen idee welke kant ik op moet zoeken.

iemand hier nog ideeen ???

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
 
7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook