metro2005 schreef:
Overigens ook frustrerend dat de leenbx die ik nu heb (een bx 1.4 cannes) een stuk beter veert en minder rammeltjes en kraakjes heeft dan mijn eigen bix
Hehe, kijk, je snapt nu hopelijk ook waarom je mensen die nog geen BX rijden, beter een 1400 kunt aanpraten dan een of andere exoot (16v, gti, tzd turbo)....
Ich bin ein Breaker
Inderdaad, een 1.4 veert gewoon beter! En zeker een type 1
voge schreef:Inderdaad, een 1.4 veert gewoon beter! En zeker een type 1
Yep, en wat een 14 dan nog eens extra goedkoop maakt is het gebrek aan vermogen om het complete onderstel te slopen. Dat relatief kleine beetje power en meer gewicht wat de “zwaardere” modellen extra hebben zorgt toch voor veel meer slijtage. Wil je dus echt voor bijna nop BX rijden….
Ich bin ein Breaker
Abyssion schreef:ik heb hem volgens mij gezien bij hesselink was het die zilvergrijze??
Yup , de GV-HH-61
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
karel schreef:voge schreef:Inderdaad, een 1.4 veert gewoon beter! En zeker een type 1
Yep, en wat een 14 dan nog eens extra goedkoop maakt is het gebrek aan vermogen om het complete onderstel te slopen. Dat relatief kleine beetje power en meer gewicht wat de “zwaardere” modellen extra hebben zorgt toch voor veel meer slijtage. Wil je dus echt voor bijna nop BX rijden….
probleem is dat ik een caravan heb die erachter moet kunnen en eerlijk is eerlijk, die 1.4 is nou niet echt ehm… snel.. Al zou ik best voor deze motor kiezen als ik geen caravan had (misschien toch maar de deur uit doen na de vakantie )
of een 1.4 moet geen problemen hebben met 800kg aan caravan achter zich door berggebied
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
1.4 en GTi zijn in mijn ogen compleet andere auto’s en is het maar net waar je van houd.
1.4 heeft misschien wel de BX vering, maar is verder vrij kaal.
tja GTi heeft ten eerste al stuurbekrachtiging.
dan hebben we het nog niet over alle overige luxe, en de stoelen.
verder vind ik persoonlijk de GTi uitstraling aan de buitenkant veel gaver!
arjan_verkade schreef:1.4 en GTi zijn in mijn ogen compleet andere auto’s en is het maar net waar je van houd.
1.4 heeft misschien wel de BX vering, maar is verder vrij kaal.tja GTi heeft ten eerste al stuurbekrachtiging.
dan hebben we het nog niet over alle overige luxe, en de stoelen.
verder vind ik persoonlijk de GTi uitstraling aan de buitenkant veel gaver!
Ik moet zeggen dat ik in zo’n 1.4 de stuurbekrachtiging totaal niet mis. Stuur harstikke licht (itt een 1.6)
mja verder is het zo kaal als het maar kan, wel lekker zachte stoelen (zachter dan in mijn eigen bix)
en het is een cannes versie die ik nu heb, dus wel met zwart dashboard , persoonlijk vind ik dat wel veel mooier dan een grijs dash.
Mja ik zal blij zijn als ik mijn eigen bix weer heb, die heeft tenminste airco. Het was geen onverdeeld genoegen om gisteren in een aircoloze auto terug te rijden
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:en het is een cannes versie die ik nu heb, dus wel met zwart dashboard , persoonlijk vind ik dat wel veel mooier dan een grijs dash.
Is er dan ook maar enige samenhang te ontdekken tussen de versie en de kleur van het dash?
Is er dan ook maar enige samenhang te ontdekken tussen de versie en de kleur van het dash?
Jawel, Cannes en Deauville hadden een zwart dash. Net als de gti’s, chics en Palmaressen. Bij TZI’s en TZD’s is ‘t nogal wisselend
voge schreef:metro2005 schreef:en het is een cannes versie die ik nu heb, dus wel met zwart dashboard , persoonlijk vind ik dat wel veel mooier dan een grijs dash.
Is er dan ook maar enige samenhang te ontdekken tussen de versie en de kleur van het dash?
Jawel, soms wel.
GTI,Deauville,Cannes, trd turbo, sport Progress: altijd zwart
TGx/TZx/TRD TURBO: soms zwart,soms grijs
TE/TD/E/D/RE/trs/trd: grijs/blauw/bruin/blauw bij type 1 en 2, grijs bij type 3
De klant had een zekere keuzevrijheid indien er soms staat en soms hing het van de buitenkleur af.
Nou hij is weer klaar. octopus vervangen, 2 keerringen in de versnellingsbak vervangen, 2 accupolen vervangen, retourslang hdregelaar vervangen en nieuwe versnellingsbakolie ivm de keerringen. ECU uitlezen gaf verder geen storingen aan dus ik vermoed dat dit kwam door de slechte accupolen
Rekening is behoorlijk moet ik zeggen maarja, als ie weer rijdt…
494 euro
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Nou hij is weer klaar. octopus vervangen, 2 keerringen in de versnellingsbak vervangen, 2 accupolen vervangen, retourslang hdregelaar vervangen en nieuwe versnellingsbakolie ivm de keerringen. ECU uitlezen gaf verder geen storingen aan dus ik vermoed dat dit kwam door de slechte accupolen
Rekening is behoorlijk moet ik zeggen maarja, als ie weer rijdt…
494 euro
Rekening is netjes in overeenstemming met het uitgevoerde werk. De retourslang van de drukregelaar is eigenlijk de kleine octopus (hier zitten ook de retouren van hoogteregelaars en stuurbekrachtiging aan vast) dus wel kostbaar maar niet duur.
mpostma schreef:metro2005 schreef:Nou hij is weer klaar. octopus vervangen, 2 keerringen in de versnellingsbak vervangen, 2 accupolen vervangen, retourslang hdregelaar vervangen en nieuwe versnellingsbakolie ivm de keerringen. ECU uitlezen gaf verder geen storingen aan dus ik vermoed dat dit kwam door de slechte accupolen
Rekening is behoorlijk moet ik zeggen maarja, als ie weer rijdt…
494 euro
Rekening is netjes in overeenstemming met het uitgevoerde werk. De retourslang van de drukregelaar is eigenlijk de kleine octopus (hier zitten ook de retouren van hoogteregelaars en stuurbekrachtiging aan vast) dus wel kostbaar maar niet duur.
Kostbare rekening dan
Nou mag het wel een keer afgelopen zijn met het gezanik, dit half jaar nu al bijna 1500 euro aan kosten gemaakt aan dat ding.
Zou wel fijn zijn als ik nu ook eens een poosje zónder ellende kan rijden.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
ronaldbx schreef:mijn bx 1.4 begon gister ook plotseling te lekken.
Inmiddels is hij zo laag gezakt dat ik niet meer onder de auto kan kijken waar de oorzaak ligt. heb wel een weekje geleden de 2 retourslangetjes die op de poot samenkomen eraf gehaald omdat deze gescheurd waren.
Hier heb ik nog geen nieuwe voor opgezet. Ik reed dus tijdelijk zonder die twee kleine retourslangetjes die op de poot samenkomen. kan dit de oorzaak zijn van de lekkage? (door bijvoorbeeld de temparatuur?) hij lekt midden onder de auto!
@Ronald, lijkt me logisch….
Die retourslangen zitten daar niet voor niks!!! Als de sodemieter nieuwe zetten zou ik zeggen. Hwt werk stelt niks voor en ze kosten meen ik ook niet veel.
Ow wacht effe, je zegt midden onde de auto ops:
Voorkant ter hoogte van je voorraadbol?....moet gemakkelijk te controleren zijn.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
IK WORD GEK !!!!!!!!!!!!!
Octopus laten doen, mini octpus laten doen, ECU laten uitlezen en nog een hele rits zaken en JA HOOR, horten, stoten, motormanagementlampje aan en een hoop ellende op de terugreis.
heb nu alle stekkerverbindingen los gehad en schoongemaakt, LMM schoongemaakt, benzineleiding beter vastgezet, luchttoevoerleidingen vastgezet, ECU gereset, ecu losgekoppeld en de contactjes schoongemaakt, radio eruit gehaald maar NIKS helpt. wordt er echt gestoord van!
Bij hesselink leverde een uitlezing van de ECU ook niks op dus ik heb ook totaal geen idee welke kant ik op moet zoeken.
iemand hier nog ideeen ???
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX