Bram schreef:mpostma schreef:Idd, vaak zat gaan ze van het een op het andere moment stuk.
Daar sta je dan bij de supermarkt ops:
Met 3 kratten bier in je kofferbak en 2 zware boodschappentassen ?
Serieus : meestal merk je dat in de winter dat een accu de geest gaat geven, vooral bij een diesel die eerst nog 1 of 2x moet worden voor gegloeid. ops:
In die andere gevallen dat de accu niet plotseling kapot gaat, gaat t geleidelijk. Dan verliest de accu geleidelijk aan zijn capaciteit en als het dan een keer goed koud is, krijg je em ‘s-ochtends na een koude nacht niet meer of slechts zeer moeizaam aan.
In dat geval bij de supermarkt was de motor nog warm dus kon me toen laten aanduwen door wat vakkkenvullers van de Appie Hein. Toen ik thuis was de motor uitgezet en nooit meer starten natuurlijk. Gelukkig zit de automaterialenzaak 50 mtr verderop. Als ik me niet had kunnen laten aanduwen had ik met de fiets of op skates een accu moeten gaan halen OF de WW bellen.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
vandaag had evelien mijn bx meegenomen naar de manege…
(starten met kabels en dan doet ie wel)
daar stond die een uur stil (maar starte daarna gewoon)
Ze moest nog even wat doen dus deed ze hem weer uit. (contact)
Maar de auto had nu zoveel zin dat ie maar bleef lopen (terwijl contact eraf was)
toen brande accu lampje wel!!!
Rara wat voorn monster heb ik???
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
McDean schreef:vandaag had evelien mijn bx meegenomen naar de manege…
(starten met kabels en dan doet ie wel)
daar stond die een uur stil (maar starte daarna gewoon)Ze moest nog even wat doen dus deed ze hem weer uit. (contact)
Maar de auto had nu zoveel zin dat ie maar bleef lopen (terwijl contact eraf was)toen brande accu lampje wel!!!
Rara wat voorn monster heb ik???
Verkeerde software…XP misschien?? Doet m’n pc ook wel eens, afsluiten maar dan niet uit willen
Wellicht een combi van contactslot en accu???
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
xm_turbo schreef:McDean schreef:vandaag had evelien mijn bx meegenomen naar de manege…
(starten met kabels en dan doet ie wel)
daar stond die een uur stil (maar starte daarna gewoon)Ze moest nog even wat doen dus deed ze hem weer uit. (contact)
Maar de auto had nu zoveel zin dat ie maar bleef lopen (terwijl contact eraf was)toen brande accu lampje wel!!!
Rara wat voorn monster heb ik???
Verkeerde software…XP misschien?? Doet m’n pc ook wel eens, afsluiten maar dan niet uit willen
Wellicht een combi van contactslot en accu???
ik weet het niet meer
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
goede reactie gehad van me neef:
namelijk:
“hmmmm, lijkt erop dat je ontsteking stroom op blijft staan”
klinkt logisch
ding wil niet uit
en trekt de accu leeg
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik vermoed dat je een slecht contactslot hebt.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
dat denk ik ook
rara wat ik niet meer heb liggen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Heb je je accu al omgewisseld met die van Evelien? Dan weet je of het aan je accu ligt of dat je het ergens anders moet zoeken.
een oz zo simpel idee en klusje, dat daar zoveel antwoorden voor nodig zijn
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
WYD schreef:Heb je je accu al omgewisseld met die van Evelien? Dan weet je of het aan je accu ligt of dat je het ergens anders moet zoeken.
morgen komt mijn auto weer thuis,
Heb nog een accu liggen dus die gaat er morgen in.
maak ik even accu polen schoon en kijk de bedrading van de dynamo even na
daarna ga ik nog even spanning meten….
Is dan alles goed dan wacht af hoe het donderdag is…
is het dan nog niet voorbij dan zet ik een ander contacslot erin als nog niet verholpen is
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Toch klinkt het mij bekend in de oren. Mijn Renault mègane gaf ook eens de geest. Ik was ermee naar de winkel gereden, was de winkel binnen gegaan, kwam terug en wilde de deuren openen met de afstandsbediening. Mooi niet!
Daarna met de sleutel één deur opengemaakt en zelfs m’n digitale klokje deed het niet meer. Toen ben ik te voet naar de dichtstbijzijnde garage gegaan om een accu mee te nemen, daarna was ‘t euvel over.
Oude accu’s kunnen dus wel van het ene op het andere moment komen te overlijden.
Ook redelijk jonge accu’s kunnen soms de geest geven, maar dit komt dan eigenlijk alleen in de winter voor.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Als je de beschikking over een multimeter hebt, even de lekstroom meten met de sleutels uit het contactslot. Dan kun je in ieder geval een evt gebrek aan de dynamo of accu uitsluiten. Of juist bevestigen.
Als de lekstroom hoog is, 1 voor 1 zekeringen trekken tot je weet waar de hoge lekstroom ong vandaan komt. Dan kun je in dat gebied verder gaan zoeken.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
jeroentje schreef:Als je de beschikking over een multimeter hebt, even de lekstroom meten met de sleutels uit het contactslot. Dan kun je in ieder geval een evt gebrek aan de dynamo of accu uitsluiten. Of juist bevestigen.
Als de lekstroom hoog is, 1 voor 1 zekeringen trekken tot je weet waar de hoge lekstroom ong vandaan komt. Dan kun je in dat gebied verder gaan zoeken.
waar kan ik de lekstroom meten???
mijn accu zat met niet draaiende motor op: 12,4 volt
met draaiende motor 13,2 a 13,4
de auto heeft hiervoor een uur gereden.
Ik had net zelf ook dat de auto bleef lopen
toen ik de auto liet afslaan door hem in de versnelling te zetten en zette toen contact uit liep de ventilator nog door
lijkt me contactslot dus
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:jeroentje schreef:Als je de beschikking over een multimeter hebt, even de lekstroom meten met de sleutels uit het contactslot. Dan kun je in ieder geval een evt gebrek aan de dynamo of accu uitsluiten. Of juist bevestigen.
Als de lekstroom hoog is, 1 voor 1 zekeringen trekken tot je weet waar de hoge lekstroom ong vandaan komt. Dan kun je in dat gebied verder gaan zoeken.
waar kan ik de lekstroom meten???
mijn accu zat met niet draaiende motor op: 12,4 volt
met draaiende motor 13,2 a 13,4de auto heeft hiervoor een uur gereden.
Ik had net zelf ook dat de auto bleef lopen
toen ik de auto liet afslaan door hem in de versnelling te zetten en zette toen contact uit liep de ventilator nog doorlijkt me contactslot dus
laadstroom is trouwens ook flut. Ik vraag me af of de dynamo wel goed genoeg bekrachtigd wordt. Edit: dat kan mogelijk door een niet goed functionerend contactslot.
Je kan het contactslot demonteren in 2 stukken waarbij je alleen het schakelaargedeelte (plastic blokje) vervangt, zodat je de originele sleutel kan behouden.