Hallo.
Mijn BX 16v MkII heeft links een verwarmde spiegel, rechts niet. Aanvankelijk dacht ik dat de rechterspiegel misschien een keer vervangen was, omdat de MkII’s standaard beide spiegels verwarmd hebben. Dit bleek echter niet het geval, er is rechts geen bekabeling aanwezig voor de spiegelverwarming.
Ik heb al een verwarmde rechterspiegel liggen en wil deze aan gaan sluiten. Daarnaast wil ik ook de schakeling van de linkerspiegel aanpassen. Momenteel is het zo dat deze verwarmd word zodra het contact van de auto aangezet is. Ik wil het zo maken, dat de verwarming aangaat als de achterruitverwarming aan gezet wordt.
Ik ben dus op zoek naar een schema waar dat in staat. Zo weet ik niet of ik de drie elementen (links, rechts, achter) serieel of beter parallel kan aansluiten. In de Haynes staat volgens mij niks over spiegelverwarming.
Mocht iemand zo’n schemaatje hebben liggen, dan zou ik zeer erkentelijk zijn als je het met me wilt delen!
Alvast bedankt,
JM
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
De 3 verbruikers moet je sowiso parrallel aansluiten.
De achterruitverwarming is normaalgezien aangestuurd via een relais.
Kwestie is dus om de draad naar de achterruitverwarming te vinden en daarop af te takken naar de 2spiegels.
Draad trek je gewoon onder het dashbord mee, om het in de stijl te krijgen dat zal wel wat zoeken zijn.
succes
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Ok bedankt, ik laat wel weten of het gelukt is (zal wel wat tijd overheen gaan)
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
als je nog info nodig hebt pb je maar effe
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Ik heb een verwarmde linker spiegel, maar volgens mij is die verwarming defect. Ik heb de weerstand gemeten (oneindig), en ook gemeten hoeveel stroom het zaakje trekt (0 Ampere). Is er een truukje voor?