als ik het kleppendeksel verwijder, is het dan nodig om bij het terugplaatsen een nieuwe pakking aan te brengen of kan ik de oude hergebruiken?
graag jullie deskundig advies,
Groeten, Roel
Als de oude dekselpakking er nog zonder scheurtjes of beschadigingen uit ziet kan je het rustig terugplaatsen.
en als je het niet vertrouwd kun je ook nog altijd een beetje vloeibare pakking gebruiken.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Als deze nog onbeschadigt en soepel is kun je hem hergebruiken. Kijk ook eens naar de 4 pakkingen van de pijpjes waar de bougies inzitten.
Vervang ook de 2 koperen ringetjes onder de boutjes waar het deksel mee vastzit. Die 2 boutjes moeten ook niet al te vast worden gedraait.
citroen23 schreef:en als je het niet vertrouwd kun je ook nog altijd een beetje vloeibare pakking gebruiken.
Dat wordt een smeerboel. Als je het niet vertrouwt gewoon een nieuwe erop zetten.
Marten schreef:citroen23 schreef:en als je het niet vertrouwd kun je ook nog altijd een beetje vloeibare pakking gebruiken.
Dat wordt een smeerboel. Als je het niet vertrouwt gewoon een nieuwe erop zetten.
ik weet niet wat voor hobbyist jij bent maar ik heb nog nooit een
smeerboel gehad ik had het dan ook over een beetje !! vloeibare pakking…..
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:ik weet niet wat voor hobbyist jij bent maar ik heb nog nooit een smeerboel gehad ik had het dan ook over een beetje !! vloeibare pakking…..
Klopt, dat weet jij niet.
Maar in ieder geval niet iemand die een onderdeel dat regelmatig los moet, vastzet met vloeibare pakking, om dat er bij het volgende rondje kleppen stellen er allemaal weer te moeten afpeuteren….
Re: kleppendeksel
Ik heb de twee botjes boven op de kleppendeksel verwijderd, en uiteraard de bougies. Op welke wijze zit deze deksel nog meer vast, ik kan verder geen boutjes ontdekken. De deksel zit nog goed vast en ik heb niet het lef om met grof geweld even te gaan demonteren
Wie o wie weet mij te helpen.
Met dank en vriendelijke groet,
Roel
Marten schreef:
Klopt, dat weet jij niet.
Maar in ieder geval niet iemand die een onderdeel dat regelmatig los moet , vastzet met vloeibare pakking, om dat er bij het volgende rondje kleppen stellen er allemaal weer te moeten afpeuteren….
dat regelmatig los moet
hooguit 1 keer in het jaar de klepjes stellen en dan ben ik er klaar mee en dan neem ik ook gelijk die 4 bougiegat/klepdeksel rubbers mee zodat het deksel er niet om de haverklap afmoet.
p.s. die 4 ringetjes kosten toch geen drol
maar euh fff voor de duidelijkheid wat doe jij dan regelmatig onder het kleppendeksel :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Re: kleppendeksel
DSMobiel schreef:r van de wal schreef:Ik heb de twee botjes boven op de kleppendeksel verwijderd, en uiteraard de bougies. Op welke wijze zit deze deksel nog meer vast, ik kan verder geen boutjes ontdekken. De deksel zit nog goed vast en ik heb niet het lef om met grof geweld even te gaan demonteren. Wie o wie weet mij te helpen.
Roel, hij zit echt alleen maar met deze 2 boutjes vast. Wellicht heeft iemand wel vloeibare pakking gebruikt…
Even kijken of je voorzichtig ergens een grote schroevendraaier of bandenlichter tussen kan zetten en dan heel voorzichtig wrikken. Kan je hem niet gewoon bij die puist pakken en heen en weer proberen te bewegen? Zou ik eerst even proberen.
Neem een vuistje of een moker en geef met de STEEL een klopje op het olievulopeninggat. Springt ie los.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
citroen23 schreef:Marten schreef:
Klopt, dat weet jij niet.
Maar in ieder geval niet iemand die een onderdeel dat regelmatig los moet , vastzet met vloeibare pakking, om dat er bij het volgende rondje kleppen stellen er allemaal weer te moeten afpeuteren….
dat regelmatig los moet
hooguit 1 keer in het jaar de klepjes stellen en dan ben ik er klaar mee en dan neem ik ook gelijk die 4 bougiegat/klepdeksel rubbers mee zodat het deksel er niet om de haverklap afmoet.p.s. die 4 ringetjes kosten toch geen drol
maar euh fff voor de duidelijkheid wat doe jij dan regelmatig onder het kleppendeksel :
Ik heb deze auto nu 10 jaar geleden gekocht en wist eigenlijk niet wat ik er mee aan moest. Nu zijn we begonnen met het werken aan deze auto, voor wat roest en doorgerotte balken enzomeer betreft, dat valt reusachtig mee. De motor heb ik nooit draaiend gehad, vandaar dat we toch graag wat zorgvuldigheid betrachten voordat we de zaak vernielen. Vandaar dat ik ook graag even onder de kleppendeksel wil kijken.
Alleen vandaag lukt me dat niet meer, maar ik laat weten hoe het is afgelopen.
bedankt voor de reacties,
vriendelijke groet,
Roel
Als je de 2 boutjes los hebt en het kleppendeksel kan nog niet worden gelicht (misschien ooit door vorige hobbyist vloeibare pakking tussen gesmeerd?) rondom tikken geven met een rubber hamer.
Dan komt dat deksel zeker los.
Re: kleppendeksel
Gelukt, zat muurvast, maar nu is ‘t em los. Bedant allemaal voor jullie deskundig advies,
Groeten, Roel
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
r van de wal schreef:De motor heb ik nooit draaiend gehad, vandaar dat we toch graag wat zorgvuldigheid betrachten voordat we de zaak vernielen. Vandaar dat ik ook graag even onder de kleppendeksel wil kijken.Roel
Voor je gaat starten ook even de motor met de hand rond laten gaan :
Zet de auto op een krik met 1 voorwiel van de grond. Zet hem in de hoogste versnelling en draai aan het wiel. kijk of de motor rond gaat en niet blokkeert.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Voor je gaat starten ook even de motor met de hand rond laten gaan :
Zet de auto op een krik met 1 voorwiel van de grond. Zet hem in de hoogste versnelling en draai aan het wiel. kijk of de motor rond gaat en niet blokkeert.
Werkt dat ook zo bij een halfautomaat? Ik heb nl een ringsleutel op de poelie gezet, de bougies zij er uit gedraaid, geprobeerd voorzichten de krukas een slag te draaien, maar er is haast geen beweging in te krijgen.
Advies wat ik heb gekregen is kruipolie inspuiten, door de bougie schachten.
Roel
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee met een halfautomaat kan dat niet. Dat even de krikstang door het dat aan de voorkant( nummer plaat eraf) en draaien! Geen kracht op de poeli zetten!
Begin maar met die kruipolie.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>