aaah, elektrieke spiegels…..., ben er ook op 2 juli, wil daar wel eens over babbelen….. :fijnsturen
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Harm schreef:electrisch? die heb ik hier in de omgeving eigenlijk nog niet veel gezien, maar buiten dat is mijn spiegel rood gespoten, en het lijmen is niet zo veel werk, ik heb daar speciale lijm voor, het gaat om de pootjes van de bevestigings schroefjes.
Da’s waar ook ja, rode spiegels dan is ‘t inderdaad wel de moeite waard. Op de slopen waar ik kom staan zat tzi’s en tzd’s waar die mooie elektrische spiegels op zitten
Alleen spiegeltjes van electrische spiegeltjes passen in electrische spiegels. De spiegels van handbediende spiegels zijn iets groter omdat dara het huis van beweegt en niet de spiegel. Let hier dus goed op.
Bram schreef:Mechuccio schreef:.... nu op lpg is dat zo duur niet meer
Ah…...je bent van harte welkom op de BX *dieselmeeting* dan, op 2 Juli a.s. in Eemnes (Wittebergen hotel)
Kan ik eens zien van wie ik die hoedenplank kreeg, vorig jaar.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Eric Vertogen schreef:Harm schreef:electrisch? die heb ik hier in de omgeving eigenlijk nog niet veel gezien, maar buiten dat is mijn spiegel rood gespoten, en het lijmen is niet zo veel werk, ik heb daar speciale lijm voor, het gaat om de pootjes van de bevestigings schroefjes.
Da’s waar ook ja, rode spiegels dan is ‘t inderdaad wel de moeite waard. Op de slopen waar ik kom staan zat tzi’s en tzd’s waar die mooie elektrische spiegels op zitten
Alleen spiegeltjes van electrische spiegeltjes passen in electrische spiegels. De spiegels van handbediende spiegels zijn iets groter omdat dara het huis van beweegt en niet de spiegel. Let hier dus goed op.
Hey Eric!
HAd het inmiddels al gezien inderdaad, ga maar zo’n plakspiegeltje halen bij de lokale boer dan maar.
ff nog een vraagje…. ik had wat gelezen dat jij de injectoren vervangen had, en de orginele had laten reinigen. welke zitten er nu in? de orginele weer? of degene die je er toen ingezet had?
Verder ben ik in de wolken man wát een bak!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:
Hey Eric!
HAd het inmiddels al gezien inderdaad, ga maar zo’n plakspiegeltje halen bij de lokale boer dan maar.
ff nog een vraagje…. ik had wat gelezen dat jij de injectoren vervangen had, en de orginele had laten reinigen. welke zitten er nu in? de orginele weer? of degene die je er toen ingezet had?
Verder ben ik in de wolken man wát een bak!
De injectoren die er in zaten, waren zeer slecht. Zoals ik je al vertelde, kon ik toen niet eens een Suzuki Alto weg rijden. Bij de koop van de BX16V had ik destijds nog een setje injectoren meegekregen. Deze heb ik er ingezet en meteen liep ie een stuk beter op benzine.
De originele injectoren heb ik hier nog liggen. Die mag je hebben, maar ze zijn niet gereinigd.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Eric Vertogen schreef:Mechuccio schreef:
Hey Eric!
HAd het inmiddels al gezien inderdaad, ga maar zo’n plakspiegeltje halen bij de lokale boer dan maar.
ff nog een vraagje…. ik had wat gelezen dat jij de injectoren vervangen had, en de orginele had laten reinigen. welke zitten er nu in? de orginele weer? of degene die je er toen ingezet had?
Verder ben ik in de wolken man wát een bak!De injectoren die er in zaten, waren zeer slecht. Zoals ik je al vertelde, kon ik toen niet eens een Suzuki Alto weg rijden. Bij de koop van de BX16V had ik destijds nog een setje injectoren meegekregen. Deze heb ik er ingezet en meteen liep ie een stuk beter op benzine.
De originele injectoren heb ik hier nog liggen. Die mag je hebben, maar ze zijn niet gereinigd.
oow rielekst dan kom ik ze binnenkort effies ophalen!
Het voelt nml net of ie hapert op 1 cilinder, dus dan kan ik eens kijken.
Je bent toevallig niet vandaag thuis he? want ik ga met de lekkere bak naar school!
groeten Tonie
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Oei, dan zie ik je misschien nog wel… rode 16v minimeet
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Simpele Ziel schreef:Oei, dan zie ik je misschien nog wel… rode 16v minimeet
hahaha Jah idd!
Tsjah, op lpg rijden is veeel leuker dan met de trein he
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
inmiddels heb ik de 16v een 2e wasbeurt gegeven, evenals het leder, de spiegel is gelijmd en voorzien van nieuw spiegeltje en doet het ook weer. blauwe hoeden plank zwart gespoten met matzwarte kachellak (thx WYD ) nu nog de bumpers fixen en dan is ie weer klaar voor do foto’s en de ruit moet dan natuurlijk nog, maar daar wacht ik toch nog maar even een maandje mee tot ik 2 rekeningen heb betaald van de verzekering. dan moeten ze het wel dekken.
En verder blijft ieverbazen zeg, ongelooflijk wát een trekkracht heeft ie zeg… ik krijg er gewoon kippevel van iedere keer.
en ik blijf het leuk vinden om het in een BX te hebben er zit een sportfiltertje op, en dat gromt lekker als je ff aan het gaszit. Die stomme blikken van iedereen die het maar hoort als ze een BX voorbij zien rijden ik ben trots op mijn prachtbeestje
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Re: Mijn nieuwe 16V nu met foto’s
Mechuccio schreef:- Bumper achter hangt links scheef, de bevestiging van de schuifblokjes aan de zijkant is doorgeroest, dit binnenkort even vervangen.
Ik had precies hetzelfde euvel, ook links. Repareren is te goed doen maar heeft net iets meer voeten in de aarde dan je zou denken.
BX bumpers hebben een zwart plastic blokje erop gemonteerd. Op dat blokje zit een grote nok die valt in een uitsparing op de carrosserie. ‘Normale’ BX bumpers hebben nokjes aan de bumper die vallen in uitsparingen op dat zwarte blokje. Klik, klik, klaar.
Bij de 16v MkII (en misschien ook bij de sport) zit het anders. Daar zit een metalen U-profieltje op de bumper gekit wat weer past op dat zwarte blokje. Dat metalen profieltje is weggeroest. Het is niet als onderdeel te koop, maar een beetje metaalbewerkingsbedrijf maakt er zo eentje voor je.
De maten van dat ding:
Lengte: 80 mm.
breedte: 60mm, dat is de binnenmaat.
Diepte: 18 mm, binnenmaat.
Het is gemaakt van 2 mm plaatstaal.
Het stukje waar ik heb lopen kalken moet je eruit boren/zagen. Hoeft niet zo netjes, waar het om gaat is dat de bevestiging van de sierstrip anders niet meer toegankelijk is.
Op het zwarte blokje zitten aan de zijkanten 4 kleine nokjes. Die vallen normaliter in sleuven in het u-tje. Omdat ik geen zin had om die erin te frezen oid heb ik de nokjes gewoon weggesneden. Vervolgens kit je het zwarte plastic blokje en het u-tje aan elkaar vast. (ik heb Technobond kit gebruikt) De uitsparing moet aan de voorkant.
Daarna moet je het geheel op de juiste plek op de bumper kitten, heb ik ook weer Technobond voor gebruikt. Het duurde even voor het muntje bij me viel, maar om te zorgen dat het allemaal precies past:
Zet het blokje/U-tje in de carrosserie.
Doe er een flinke dot kit op.
Zet nu de bumper in de juiste positie op de auto, eventueel ondersteund.
(pas wel op die je niet alles onder de kit smeert, de bumper met beleid plaatsen dus )
De omgekeerde wereld dus. Niet eerst het blokje op de bumper kitten en hopen dat het goed zit. Laten drogen en klaar…
Zelf heb ik het metaal gelijk met Owatrol menie behandeld om het roestrisico wat te verminderen.
Oh ja de ouwe kit heb ik van de bumper gehaald met een scherpe beitel.
Succes!
JM
Voor en na.