3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Accu dood??? ....neuh contact slot??? ...neuh ook niet ...:(
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 14 juni 2006 06:21 PM
  [ # 31 ]
McDean schreef:
jeroentje schreef:

Als je de beschikking over een multimeter hebt, even de lekstroom meten met de sleutels uit het contactslot. Dan kun je in ieder geval een evt gebrek aan de dynamo of accu uitsluiten. Of juist bevestigen.

Als de lekstroom hoog is, 1 voor 1 zekeringen trekken tot je weet waar de hoge lekstroom ong vandaan komt. Dan kun je in dat gebied verder gaan zoeken.

waar kan ik de lekstroom meten???

 

Bv tussen de minpool en het chassis bv. Stroom meet je in serie en niet parallel. Dus de meter tussen de pool en het chassis.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 juni 2006 06:33 PM
  [ # 32 ]
jeroentje schreef:
McDean schreef:
jeroentje schreef:

Als je de beschikking over een multimeter hebt, even de lekstroom meten met de sleutels uit het contactslot. Dan kun je in ieder geval een evt gebrek aan de dynamo of accu uitsluiten. Of juist bevestigen.

Als de lekstroom hoog is, 1 voor 1 zekeringen trekken tot je weet waar de hoge lekstroom ong vandaan komt. Dan kun je in dat gebied verder gaan zoeken.

waar kan ik de lekstroom meten???

 

Bv tussen de minpool en het chassis bv. Stroom meet je in serie en niet parallel. Dus de meter tussen de pool en het chassis.

Waarschuwing voor je de multimeter opblaast. De meeste multimeters zijn helemaal niet in staat hoge stromen te meten. Gebruik aub eerst een lampje in serie om te kijken of er lekstroom is. Als het lampje niet zichtbaar brandt, kun je aan de gang gaan met een multimeter.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 14 juni 2006 06:48 PM
  [ # 33 ]
mpostma schreef:
McDean schreef:
jeroentje schreef:

Als je de beschikking over een multimeter hebt, even de lekstroom meten met de sleutels uit het contactslot. Dan kun je in ieder geval een evt gebrek aan de dynamo of accu uitsluiten. Of juist bevestigen.

Als de lekstroom hoog is, 1 voor 1 zekeringen trekken tot je weet waar de hoge lekstroom ong vandaan komt. Dan kun je in dat gebied verder gaan zoeken.

waar kan ik de lekstroom meten???

mijn accu zat met niet draaiende motor op: 12,4 volt
met draaiende motor 13,2 a 13,4

de auto heeft hiervoor een uur gereden.

Ik had net zelf ook dat de auto bleef lopen
toen ik de auto liet afslaan door hem in de versnelling te zetten en zette toen contact uit liep de ventilator nog door

lijkt me contactslot dus Rolling Eyes

laadstroom is trouwens ook flut. Ik vraag me af of de dynamo wel goed genoeg bekrachtigd wordt. Edit: dat kan mogelijk door een niet goed functionerend contactslot.

Je kan het contactslot demonteren in 2 stukken waarbij je alleen het schakelaargedeelte (plastic blokje) vervangt, zodat je de originele sleutel kan behouden.

Ik ga hem vervagnen dus dit is een handige tip Wink

tanx

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 14 juni 2006 10:01 PM
  [ # 34 ]

ik heb contact slot vervangen…. KWW (kieken wat ut wordt Laughing )

de volts met draaiende motor waren nu wel gestegen naar: 13,6 volt Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 juni 2006 01:02 AM
  [ # 35 ]

update:

even afwachten of die morgen start…

auto gaat nu wel weer uit maar soms met een krrrrrt met DT Laughing

als wel goed is haal ik wel nieuw snoertje bij dealer weet ik zeker dat die goed is

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 juni 2006 02:10 AM
  [ # 36 ]
mpostma schreef:

Je kan het contactslot demonteren in 2 stukken waarbij je alleen het schakelaargedeelte (plastic blokje) vervangt, zodat je de originele sleutel kan behouden.

Is dit enkel voor een BX of ook andere Citroenen???
Ik dacht namelijk dat je dat niet uit elkaar kon halen Confused

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 15 juni 2006 02:28 AM
  [ # 37 ]
ZX1.4i schreef:
mpostma schreef:

Je kan het contactslot demonteren in 2 stukken waarbij je alleen het schakelaargedeelte (plastic blokje) vervangt, zodat je de originele sleutel kan behouden.

Is dit enkel voor een BX of ook andere Citroenen???
Ik dacht namelijk dat je dat niet uit elkaar kon halen Confused

Weet niet hoe het zit bij andere types. Bij de BX heb ik het wel eens gedaan, dus daar weet ik dat het kon.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 15 juni 2006 03:01 AM
  [ # 38 ]

Bij de Xantia dacht ik niet….heb er onlangs met mijn neus bovenop gestaan toen Johan Oldenhage er bij de Xantia van Renz een nieuw slot in heeft gezet.

Is 1 geheel volgens mij.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 juni 2006 11:25 AM
  [ # 39 ]

Het probleem blijft Crying or Very sad

Vanmorgen was de accu een stuk leger (aan de startmotor te horen)

Gister avond weigerde de auto ook weer om uit te gaan.  Sad
Maar toen ik hem toen weer op contact zette en weer uit ging die ook daadwerkelijk uit.

Is contactslot van sloop mischien ook kapot (dat zou wel HEEL erg toeval zijn) het is wel beter maar nu wel een KRRRRRRDT geluid af en toe met afzetten.

mischien toch mijn accu die toch langzaam leeg loopt?? (vanmiddag pleur ik er mijn andere in die een hogere voltage heeft (standaard al 13 volt)
en een stuk nieuwer is.)(maar het blijven lopen dan???)

Is het de dynamo die mijn accu langzaam leeg trekt??? (maar het blijven lopen dan???)

Is het een relais die blijft hangen????? (hoe kan ik dit controleren)

Vanmiddag ga ik ook even meten of er sprake is van lekstroom….  Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 juni 2006 12:19 PM
  [ # 40 ]

Door het blijven lopen probleem denk ik toch echt dat je nu twee kapotte contactsloten hebt. Het lijkt me sterk dat de ontsteking via een relais loopt..
Of is het zo’n geintegreerd ding dat door de compu gestuurd wordt? Dan zou ik idd een relais verdenken dat blijft ‘plakken’. Zoek de relais op en geef er een klap op als de auto aan blijft..

Een auto van het zelfde bouwjaar die op de sloop staat kan heel goed ook een slect contact slot hebben. Hij is immers even oud!  Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 juni 2006 12:28 PM
  [ # 41 ]
bogaard77 schreef:

Door het blijven lopen probleem denk ik toch echt dat je nu twee kapotte contactsloten hebt. Het lijkt me sterk dat de ontsteking via een relais loopt..
Of is het zo’n geintegreerd ding dat door de compu gestuurd wordt? Dan zou ik idd een relais verdenken dat blijft ‘plakken’. Zoek de relais op en geef er een klap op als de auto aan blijft..

Een auto van het zelfde bouwjaar die op de sloop staat kan heel goed ook een slect contact slot hebben. Hij is immers even oud!  Cool

- kwam uit het schap van demontage bedrijf

En ik heb geen computer is een carbje

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 juni 2006 01:59 PM
  [ # 42 ]
P1800 schreef:

je hebt toch wel het contactblokje vervangen en niet het slot, want dat heeft niets met het probleem te maken.

Laughing

grapjas Laughing

tuurlijk heb ik het contactblokje (met de snoeren tot in het zekeringen kastje) vervangen Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 15 juni 2006 02:10 PM
  [ # 43 ]

sloop contactslot tijdelijk uit mijn bx. weet je tenminste zeker dat je een goede hebt! en dan zet je die er gewoon in 1 geheel in die van jou.
als het dan beter gaat, of niet, weet je tenminste meer.
mijn contact slot is nog goed!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 juni 2006 02:14 PM
  [ # 44 ]
EvelienBX schreef:

sloop contactslot tijdelijk uit mijn bx. weet je tenminste zeker dat je een goede hebt! en dan zet je die er gewoon in 1 geheel in die van jou.
als het dan beter gaat, of niet, weet je tenminste meer.
mijn contact slot is nog goed!

Good thinking Evelien!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 juni 2006 08:38 PM
  [ # 45 ]

het is niet:

- dynamo
- accu
- contacslot

wat is het dan wel Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook