Rob GT schreef:
Ik heb wel het idee dat veel GTI’s door liefhebbers worden bereden en daardoor vaker opgeknapt worden dan GT’s. Er staat nu op MP een mooie rode met ABS ops: (dus eigenlijk was ik 2 jaar te vroeg want ik wilde destijds ABS, heb sindsdien pas 3 te koop zien staan met deze optie)
Die advertentie heb ik ook al meerder malen bekeken, als deze eind van de maand nog niet is verkocht ga ik hoogstwaarschijnlijk op deze advertentie reageren.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Ik zou ook gaan kijken naar die auto toen ik deze nog niet had…echter, hij schreef mij dat hij 1 van de 2 AXjes weg doet aan het eind van de zomer…
Als je de volgende dag dan een GTI tegenkomt is de keuze snel gemaakt
ABS heb ik op de BX gehad, heb het een aantal keer gebruikt(express) maar mis het op de AX helemaal niet.
Ik had plezier in het rijden met de 16v, maar nu heb ik dikke lol in de AX
Overigens, dat hoogtoeriger betekend wel dat wanneer je op een doorgaande weg in zijn 5 rijdt niet moet verwachten dat je zo 123 alles inhaalt, daar moet je dan weer voor terug schakelen…
Zelf dacht ik eerst ook aan een GT phase2 maar daar kreeg ik weer zo’n net niet gevoel bij als bij de BX GTi ops:
Jongens, wat is zo’n AX trouwens heerlijk stil…
geen windgeraas, geen gebrom(alleen bij volgas een beschaafd brulletje) en niks geen geluiden uit het onderstel…
Begin dadelijk aan mijn MDF hoedenplank, zo’n zeiltje is wel netjes maar niet zo strak in een GTI
Dan volgende week even de auto mooi in de was zetten en de meeste krassen eruit proberen te poetsen.
Daarna even informeren voor de peilstok en het mistlamp glaasje bij de dealert.
Vervolgens in de zomer wat reserve onderdelen inslaan zoals een einddemper, distributie setje, koppakkingsetje en eventueel al vast waterpomp en spanrolletjes etc.
Na mijn vakantie dan eens kijken wat ik overhoud ops:
Daarvan de ICE een beetje opkrikken maar eerst de rechterflanken motorkap laten spuiten…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
kakanox schreef:Waarom dan pas? We kennen de eigenaar
Dat is omdat ik nog moet wachten op geld van de verzekering e.d.
Eind van de maand ben ik dus zekerder van hoe ik er voor sta.
@ sz : Je weet dat de ax minder snel is dan de bx die je had maar is de beleving niet veel sneller omdat het zo’n klein autootje is?
Ik heb nog nooit een ax gti gereden, wel een 106 rallye, maar zo’n rallye heb je ook steeds het gevoel dat het autootje door wil trekken en snel wil rijden, heb je dat met zo’n ax ook?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
en weer 2 puntjes voor op de to-do list…
Een CV setje, alles is al voorbereidt, maar ik heb geen zender
En het tandwieltje achter de snelheidsmeter vervangen want de teller schommelt tot ong. 80km/pu…
bijna tijd voor een nieuwe dus.
Wiet iemand overigens of die uitwisselbaar zijn met die van andere AX dashboardjes of misschien zelfs met andere type auto’s?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Laat ik het zo zeggen, van 0 naar 80 lijkt langzamer in de AX, naar mijn idee is de AX wat stiller en het voelt iets degelijker aan…
van 0 naar 180 lijkt sneller met de AX te doen te zijn dan met de BX.
Wel krijg je inderdaad het idee dat je eerder hard gaat omdat je alles werkelijk door krijgt geseind, zeker zo zonder stuurbekrachtiging.
Is trouwens niet iets wat me stoort, maar strak file parkeren vereist wat meer oefening..
Verder heb ik niet het idee in de auto dat de AX zoveel kleiner is, ja, ,de BX heeft een zee van ruimte, maar de AX voelt ook niet echt krap aan…zelfs niet met 3 man erin…
en 1 heel groot pluspunt… de wegligging, op een slecht dijkweggetje is het de eerste keer schrikken maar in de stad is het geweldig…rotonden etc. zijn gewoon een uitdaging…probeer maar eens om met een AX te gaan slippen…haast onmogelijk in vergelijking met de BX…
Snelweg rijden is trouwens ook geen straf, weliswaar vangt de wielophanging minder klappen en stoten op, maar de stoelen maken een hoop goed, deze veren tamelijk ver door waardoor je alsnog rustig in de auto zit…
106XSI interieur o.i.d is ook goed mogelijk ja, al weet ik niet hoe dat met de achterbank zit. Daarnaast vind ik het Volcane interieur ook best volwassen en dat komt al uit een AX…(is nog veel goedkoper ook schat ik zo)
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Verder heb ik niet het idee in de auto dat de AX zoveel kleiner is, ja, ,de BX heeft een zee van ruimte, maar de AX voelt ook niet echt krap aan…zelfs niet met 3 man erin…
T’is wel jammer dat je dat goed merkt aan de acceleratie
Dan merk je dat 95pk en 117nm toch niet zo ontzettend veel is en dat het gewicht dan erg veel uitmaakt.
Ben ik ff blij dat ik amper 56 kilo weeg
Een GTI rijdt idd anders (leuker) dan een GT.
Sinds de 106 rallye niet meer gemaakt wordt worden er van dit soort autootjes niet veel meer gemaakt. En zeker geen betaalbare, eeuwig zonde.
Leuk in ieder geval dat we er weer een AX-adept bijhebben
Inderdaad, ,een andere mogelijke opvolger zou zijn geworden een 106 XSI daar de rallye’s nog een tikje duurder zijn en geen meerwaarde aan het rijplezier hebben. de 1.6 16v licht sowieso uit de range…
Erg jammer inderdaad, allees moet degelijk, robuust, zwaar etc. gemaakt worden…
Wat weegt een leuke 205je? kilo’tje of 850? de nieuwe peugeot 207 weegt vanaf 1114kg tot bijna 1250kilo…
Zonde, want modelletjes als de Rallye en de sport van vroeger vind ik juist 1 van de leukste auto’s…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
de ex van Fast Eddie met 127 WHP zou iets leuks zijn, evenals de FN-DP-14 die ook zoiets zou moeten hebben… en de enkele 16v’s etc…
Maargoed, zover wilde ik het niet laten komen..
De 106 GTI(S16) is leuk, maar weegt ook al weer heel wat als je het vergelijkt met een ax…om over de c2 en c3 nog maar niet te spreken…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
leuke AX hoor :photo
ik vind dat GTi logo wel gaaf
veel plezier ermee
Mja, AX GTI is leuk hoor , maar wel een beetje traag…
Eerst maar eens rustig herstellen, dan maar eens opzoek naar wat snelheid…
Rijd ik pronkend met de letters GTI op de zijkant wordt ik zoekgereden door een simpele zx 1.8 ops:
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Mja, AX GTI is leuk hoor , maar wel een beetje traag…
Eerst maar eens rustig herstellen, dan maar eens opzoek naar wat snelheid…
Rijd ik pronkend met de letters GTI op de zijkant wordt ik zoekgereden door een simpele zx 1.8 ops:
wil je echt stoer doen?
vervang dat gti-logo door een zelf gemaakt 0.6RE logo ofzo
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Simpele Ziel schreef:Mja, AX GTI is leuk hoor , maar wel een beetje traag…
Eerst maar eens rustig herstellen, dan maar eens opzoek naar wat snelheid…
Rijd ik pronkend met de letters GTI op de zijkant wordt ik zoekgereden door een simpele zx 1.8 ops:
Dat lijkt me niet normaal, met je AXje moet je zo’n ZX makkelijk kunnen hebben. Zelfs een 16V moet bijna bij te houden zijn tot 100.
AX GTI, ZX 1.8 en ZX 16V
PRESTATIES
topsnelheid 186 km/h 176 km/h 219 km/h
acceleratie 0-100 km/h 9,0 s 14,7 s 8,5 s
Volgens autoweeks carbase
een 1.8 16v doet 10.5
een 1.8 furio 10.2
Dus er zijn ook wel snelle 1800 zxén hoor. Als zo’n zx zalig loopt en de ax heeft nog wat verbeteringen nodig dan zou het idd wel kunnen dat een zx het wint idd….
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ook al heeft de ZX al een hogere snelheid, z’n gewicht komt trager op gang en hij heeft dus in de meeste gevallen meer tijd nodig om dezelfde afstand af te leggen als een lichtere auto met dezelfde 0-100 tijd.
Volgens mij is dit in tegenspraak met elkaar of ik begrijp het niet.
Jeroen
Ik heb het nog niet test hoor, wil eerst die schakelstangen op orde hebben voordat ik alles aan gort roer met een straatrace…
Maar ik doelde eigenlijk stiekem op die 1.8Aura met Turbo die vanaf nu mobiel is
@rocco, dat is niet stoer, geen hond die gelooft dat ie zoek wordt gereden door een 0.6
1.1 plaatjes zouden kunnen, maar ook dat vind ik buitengewoon triest…
Wees een vent en laat zien dat je snel probeert te zijn…
Rondrijden met 1.0 plaatjes is gewoon een smoes om te kunnen verliezen
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI