3 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
S-Z’s 2e Citroën GTI (DV-HF-04)
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 14 juni 2006 05:44 PM
  [ # 31 ]
Rob GT schreef:

Ik heb wel het idee dat veel GTI’s door liefhebbers worden bereden en daardoor vaker opgeknapt worden dan GT’s. Er staat nu op MP een mooie rode met ABS Surprisedops:  (dus eigenlijk was ik 2 jaar te vroeg want ik wilde destijds ABS, heb sindsdien pas 3 te koop zien staan met deze optie)

Die advertentie heb ik ook al meerder malen bekeken, als deze eind van de maand nog niet is verkocht ga ik hoogstwaarschijnlijk op deze advertentie reageren.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 14 juni 2006 07:19 PM
  [ # 32 ]

Ik zou ook gaan kijken naar die auto toen ik deze nog niet had…echter, hij schreef mij dat hij 1 van de 2 AXjes weg doet aan het eind van de zomer…

Als je de volgende dag dan een GTI tegenkomt is de keuze snel gemaakt Wink

ABS heb ik op de BX gehad, heb het een aantal keer gebruikt(express) maar mis het op de AX helemaal niet.

Ik had plezier in het rijden met de 16v, maar nu heb ik dikke lol in de AX Cool

Overigens, dat hoogtoeriger betekend wel dat wanneer je op een doorgaande weg in zijn 5 rijdt niet moet verwachten dat je zo 123 alles inhaalt, daar moet je dan weer voor terug schakelen…

Zelf dacht ik eerst ook aan een GT phase2 maar daar kreeg ik weer zo’n net niet gevoel bij als bij de BX GTi Surprisedops:

Jongens, wat is zo’n AX trouwens heerlijk stil…
geen windgeraas, geen gebrom(alleen bij volgas een beschaafd brulletje) en niks geen geluiden uit het onderstel… Cool

Begin dadelijk aan mijn MDF hoedenplank, zo’n zeiltje is wel netjes maar niet zo strak in een GTI Wink

Dan volgende week even de auto mooi in de was zetten en de meeste krassen eruit proberen te poetsen.
Daarna even informeren voor de peilstok en het mistlamp glaasje bij de dealert.

Vervolgens in de zomer wat reserve onderdelen inslaan zoals een einddemper, distributie setje, koppakkingsetje en eventueel al vast waterpomp en spanrolletjes etc.

Na mijn vakantie dan eens kijken wat ik overhoud Surprisedops:
Daarvan de ICE een beetje opkrikken maar eerst de rechterflanken motorkap laten spuiten…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 14 juni 2006 07:23 PM
  [ # 33 ]
kakanox schreef:

Waarom dan pas? We kennen de eigenaar Smile

Dat is omdat ik nog moet wachten op geld van de verzekering e.d.
Eind van de maand ben ik dus zekerder van hoe ik er voor sta.


@ sz :  Je weet dat de ax minder snel is dan de bx die je had maar is de beleving niet veel sneller omdat het zo’n klein autootje is?

Ik heb nog nooit een ax gti gereden, wel een 106 rallye, maar zo’n rallye heb je ook steeds het gevoel dat het autootje door wil trekken en snel wil rijden, heb je dat met zo’n ax ook?

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 14 juni 2006 07:24 PM
  [ # 34 ]

en weer 2 puntjes voor op de to-do list…

Een CV setje, alles is al voorbereidt, maar ik heb geen zender Crying or Very sad
En het tandwieltje achter de snelheidsmeter vervangen want de teller schommelt tot ong. 80km/pu…
bijna tijd voor een nieuwe dus.

Wiet iemand overigens of die uitwisselbaar zijn met die van andere AX dashboardjes of misschien zelfs met andere type auto’s?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 14 juni 2006 07:32 PM
  [ # 35 ]

Laat ik het zo zeggen, van 0 naar 80 lijkt langzamer in de AX, naar mijn idee is de AX wat stiller en het voelt iets degelijker aan…
van 0 naar 180 lijkt sneller met de AX te doen te zijn dan met de BX.

Wel krijg je inderdaad het idee dat je eerder hard gaat omdat je alles werkelijk door krijgt geseind, zeker zo zonder stuurbekrachtiging.
Is trouwens niet iets wat me stoort, maar strak file parkeren vereist wat meer oefening..

Verder heb ik niet het idee in de auto dat de AX zoveel kleiner is, ja, ,de BX heeft een zee van ruimte, maar de AX voelt ook niet echt krap aan…zelfs niet met 3 man erin…

en 1 heel groot pluspunt… de wegligging, op een slecht dijkweggetje is het de eerste keer schrikken maar in de stad is het geweldig…rotonden etc. zijn gewoon een uitdaging…probeer maar eens om met een AX te gaan slippen…haast onmogelijk in vergelijking met de BX…

Snelweg rijden is trouwens ook geen straf, weliswaar vangt de wielophanging minder klappen en stoten op, maar de stoelen maken een hoop goed, deze veren tamelijk ver door waardoor je alsnog rustig in de auto zit…

106XSI interieur o.i.d is ook goed mogelijk ja, al weet ik niet hoe dat met de achterbank zit. Daarnaast vind ik het Volcane interieur ook best volwassen en dat komt al uit een AX…(is nog veel goedkoper ook schat ik zo)

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 04-06-2004

- Saxo vts 1.4
Gepost: 14 juni 2006 08:10 PM
  [ # 36 ]
Simpele Ziel schreef:

Verder heb ik niet het idee in de auto dat de AX zoveel kleiner is, ja, ,de BX heeft een zee van ruimte, maar de AX voelt ook niet echt krap aan…zelfs niet met 3 man erin…

T’is wel jammer dat je dat goed merkt aan de acceleratie Wink
Dan merk je dat 95pk en 117nm toch niet zo ontzettend veel is en dat het gewicht dan erg veel uitmaakt.

Ben ik ff blij dat ik amper 56 kilo weeg Laughing

Een GTI rijdt idd anders (leuker) dan een GT.
Sinds de 106 rallye niet meer gemaakt wordt worden er van dit soort autootjes niet veel meer gemaakt. En zeker geen betaalbare, eeuwig zonde.

Leuk in ieder geval dat we er weer een AX-adept bijhebben Exclamation

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 14 juni 2006 08:16 PM
  [ # 37 ]

Inderdaad, ,een andere mogelijke opvolger zou zijn geworden een 106 XSI daar de rallye’s nog een tikje duurder zijn en geen meerwaarde aan het rijplezier hebben. de 1.6 16v licht sowieso uit de range…

Erg jammer inderdaad, allees moet degelijk, robuust, zwaar etc. gemaakt worden…

Wat weegt een leuke 205je? kilo’tje of 850? de nieuwe peugeot 207 weegt vanaf 1114kg tot bijna 1250kilo… Shocked

Zonde, want modelletjes als de Rallye en de sport van vroeger vind ik juist 1 van de leukste auto’s…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 14 juni 2006 08:30 PM
  [ # 38 ]

de ex van Fast Eddie met 127 WHP zou iets leuks zijn, evenals de FN-DP-14 die ook zoiets zou moeten hebben… en de enkele 16v’s etc…

Maargoed, zover wilde ik het niet laten komen..

De 106 GTI(S16) is leuk, maar weegt ook al weer heel wat als je het vergelijkt met een ax…om over de c2 en c3 nog maar niet te spreken… Crying or Very sad

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juni 2006 10:17 PM
  [ # 39 ]

leuke AX hoor :photo

ik vind dat GTi logo wel gaaf Cool

veel plezier ermee Smile

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 juni 2006 02:43 AM
  [ # 40 ]

Mja,  AX GTI is leuk hoor Cool , maar wel een beetje traag…

Eerst maar eens rustig herstellen, dan maar eens opzoek naar wat snelheid…

Rijd ik pronkend met de letters GTI op de zijkant wordt ik zoekgereden door een simpele zx 1.8 Surprisedops:

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 15 juni 2006 03:08 PM
  [ # 41 ]
Simpele Ziel schreef:

Mja,  AX GTI is leuk hoor Cool , maar wel een beetje traag…

Eerst maar eens rustig herstellen, dan maar eens opzoek naar wat snelheid…

Rijd ik pronkend met de letters GTI op de zijkant wordt ik zoekgereden door een simpele zx 1.8 Surprisedops:

wil je echt stoer doen?
vervang dat gti-logo door een zelf gemaakt 0.6RE logo ofzo Very Happy

Profiel  
 
CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 15 juni 2006 06:12 PM
  [ # 42 ]
Simpele Ziel schreef:

Mja,  AX GTI is leuk hoor Cool , maar wel een beetje traag…

Eerst maar eens rustig herstellen, dan maar eens opzoek naar wat snelheid…

Rijd ik pronkend met de letters GTI op de zijkant wordt ik zoekgereden door een simpele zx 1.8 Surprisedops:

Dat lijkt me niet normaal, met je AXje moet je zo’n ZX makkelijk kunnen hebben. Zelfs een 16V moet bijna bij te houden zijn tot 100.

AX GTI, ZX 1.8 en ZX 16V

PRESTATIES
topsnelheid             186 km/h     176 km/h     219 km/h
acceleratie 0-100 km/h     9,0 s     14,7 s       8,5 s

Volgens autoweeks carbase

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 15 juni 2006 06:16 PM
  [ # 43 ]

een 1.8 16v doet 10.5
een 1.8 furio 10.2

Dus er zijn ook wel snelle 1800 zxén hoor. Als zo’n zx zalig loopt en de ax heeft nog wat verbeteringen nodig dan zou het idd wel kunnen dat een zx het wint idd….

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 15 juni 2006 07:20 PM
  [ # 44 ]

Ook al heeft de ZX al een hogere snelheid, z’n gewicht komt trager op gang en hij heeft dus in de meeste gevallen meer tijd nodig om dezelfde afstand af te leggen als een lichtere auto met dezelfde 0-100 tijd.

Volgens mij is dit in tegenspraak met elkaar of ik begrijp het niet.

Jeroen

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 juni 2006 07:40 PM
  [ # 45 ]

Ik heb het nog niet test hoor, wil eerst die schakelstangen op orde hebben voordat ik alles aan gort roer met een straatrace…

Maar ik doelde eigenlijk stiekem op die 1.8Aura met Turbo die vanaf nu mobiel is Wink

@rocco, dat is niet stoer, geen hond die gelooft dat ie zoek wordt gereden door een 0.6 Wink

1.1 plaatjes zouden kunnen, maar ook dat vind ik buitengewoon triest…

Wees een vent en laat zien dat je snel probeert te zijn… Wink

Rondrijden met 1.0 plaatjes is gewoon een smoes om te kunnen verliezen Laughing

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
 
3 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook