4 van de 17
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

S-Z’s 2e Citroën GTI (DV-HF-04)
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 15 juni 2006 07:40 PM
  [ # 46 ]

Die ZX 1.8 cijfers uit autoweek kloppen niet, dat zijn de geggevens van de versie met automatische bak..

Een standaard 1800 Aura deed en dikke 10 sec, de fase 1 furio modellen haddden ook nog een kortere eindreductie dan de Aura & Avantage 1.8.

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 15 juni 2006 07:46 PM
  [ # 47 ]

@kakanox

Is me nu duidelijk!!
Bedankt voor je heldere uitleg. Zo heb ik er eigenlijk nog nooit tegenaan gekeken.

Jeroen

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 15 juni 2006 09:46 PM
  [ # 48 ]

Ah de bekende 1.6 16v met turbo en nog een hele waslijst aan onderdelen… alleen jammer van dat diesel plaatje achterop, had er dan GT op gezet Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 juni 2006 03:33 PM
  [ # 49 ]

Kan iemand mij trouwens aan de hand van de foto’s vertellen of mijn AX achter verlaagd is? Vind die 13"er maar wat strak onder de wielkasten staan, wil niet weten hoe dat met 15” wordt
Rolling Eyes

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 17 juni 2006 05:39 AM
  [ # 50 ]

En weer wat nieuwe plaatjes, weinig veranderd alleen dat er nu een hoedenplank inzit Smile

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 17 juni 2006 02:35 PM
  [ # 51 ]

Mooie foto’s, SZ Exclamation
Ben niet zo’n liefhebber van zwart, maar de AX is gewoon gaaf. Wink

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 17 juni 2006 02:56 PM
  [ # 52 ]

Mja, vind het gewoon vreemd dat ik voor zoveel meer ruimte heb tussen wielkasten en band.

@ Wouter,
Tsja, ik was ook eigenlijk niet echt op zoek naar een zwarte, heb nog gekeken naar 1 in de kleur ven Rob GT maar daar zat ook veel werk aan.

Kleur boeide mij niet zo, een AX GTI is tenslotte in elke kleur stoer Cool
Daarnaast doet zwart het meestel wel goed…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27922

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 juni 2006 04:32 PM
  [ # 53 ]
Simpele Ziel schreef:

Daarnaast doet zwart het meestel wel goed…

eigenlijk wel he Wink
alleen het is zo snel vies elke keer Crying or Very sad

heeft die beer in je deur nog een betekenis?

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 17 juni 2006 07:59 PM
  [ # 54 ]

Een echte betekenis nog niet nee,  al is ie wel handig voor de zonnebril Laughing

Moet trouwens op zolder nog het 2e deel van het duo opzoeken voor aan de rechterkant..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 981

Gepost: 12 juli 2006 01:24 PM
  [ # 55 ]

Is er al weer nieuws over je autootje? ... hoe gaat het met haar?

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 12 juli 2006 03:20 PM
  [ # 56 ]

Lisa heeft laten merken dat ze zich nog niet zo thuis voelde onder mijn hoede, gevolg, waarschijnlijk een kromme as achter, wordt dus een draagarmpjes wisselen Surprisedops:

effijn, ik hoef Douwe niet meer te vertellen dat als je een BX gti gewend ben je dan opnieuw moet wennen aan een lichtere auto met een veel te dikke stabi stang achter.
Daarnaast er nog andere omstandigheden mee, zoals gedeeltelijk kale banden, en een natte betonnen 2 baans rotonde op een grote doorgaande weg… Surprisedops:

Verder heb ik hier in Hongarije alle benodigde spullen om een grote grote beurt uit te voeren, heb ik pug 106 knipperlichtjes bemachtigd, en heb ik de hand gelegd op een nieuw setje remklauwen van een 106XSI met ATE powerdisc remschijven.

Komt dus helemaal goed, heb echter nog wel wat tijd nodig Surprisedops:

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 12 juli 2006 07:42 PM
  [ # 57 ]

Nouja, ongeluk, wel een tikkie ja… Sad

Vandaar dat ik eigenlijk nog iemand zoek die me kan helpen bij het wisselen van een draagarmpje, zo niet dan laat ik haar volgende week takelen naar Den Bosch alwaar er eencompleet andere achteras opkomt…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 981

Gepost: 12 juli 2006 09:23 PM
  [ # 58 ]

Bij en bx krijg je de achterkant bijna niet aan het glijden, bij een ax/zx is dat inderdaad wel anders. Dat is even wennen inderdaad en neemt even de tijd om daar goed mee om te kunnen gaan. Zo hebben we dus wel ondervonden.

Gelukkig dat je de auto wel compleet aanpakt en er een gaaf wagentje van maakt.

Zit je ook aan verlagen te denken? Een verlaagde ax lijkt namenlijk extreem stoer vind ik!

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 12 juli 2006 09:44 PM
  [ # 59 ]

Bij de BX kreeg ik de kont ook wel aan het driften, maar het was redelijk in de hand te houden…
Een mooie drift op een rotonde was goed controleerbaar.
Bij een AX en ik denk ook bij een ZX kun je als ie eenmaal gaat glijden alleen maar hopen dat je niets raakt…
Tegensturen heeft ook maar weinig zin dan, omdat de het geringe gewicht de auto toch doorglijdt.
Bij een ZX heb je iets meer kans op een goede afloop door de iets langere wielbasis, iets grotere massa en stuurbekrachtiging.

Ik heb wel geluk gehad dat ik niets geraakt heb op een betonnen randje na waardoor herstel bij mij vrij eenvoudig is.

V.w.t. het pimpen:
Ik heb inderdaad wilde plannen, verlagen hoort daar nog niet bij aangezien ik de auto rijdbaar wil houden. Een ritje Zoetermeer Eindhoven moet ook niet ‘Killing’ worden.

Echter, als ik meer dan “13 kwijt wil moet ik wel anders kom ik in de knoop met de veerweg…

Overigens is een std. GTI verlaagd al wel heel stoer om te zien ja…
Zoals hier te zien is op de AXOC site

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 15 juli 2006 09:54 PM
  [ # 60 ]
Mechuccio schreef:
Simpele Ziel schreef:
Mechuccio schreef:
Simpele Ziel schreef:

Wel zwak eigenlijk, op topsnelheid win ik het mijn mijn standaard AX GTI Laughing
1.4 powerrrrr Laughing

Maar voordat je die topsnelheid bereikt hebt is deze xant al 3x het parcours rond :p lijkt me wel geinig om deze motor in een AX te zien Laughing

Retoertje Eindhoven - Budapest proberen? Twisted Evil

hahaha! jah, dat lijkt me wel een leuke!
trouwens, mocht je zin hebben, een vriendin van mijn vriendin geeft van 14~21 augustus een groot internationaal feest (dwz dat studievrienden van haar van over de hele planeet daar naartoe komen) bij het ballaton meer, ik denk dat ik met een auto of 5 al die kant op ga tegen die tijd, maar zoals ze zegt….. iedereen is welkom, ballaton is iets dichterbij dan BP, maar goed, op 1280 KM kunnen we het ook wel testen Laughing

Mechuccio schreef:
Simpele Ziel schreef:

Hey,  klinkt leuk…
Ik moet waarschijnlijk toch al die kant op i.v.m. een soort van zaken…

goeie zaak Very Happy
alles is al concreet, maar ik moet nog even inventariseren wie allemaal waarin meerijden.
Ik zal je op de hoogte houden! het feest is iig in een huis van dat meisje, en duurt een week, ik denk wel dat je een tent mee moet nemen(ik ook) maar het gaat wel een vette knaller worden!

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

4 van de 17
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook