Met de hitte kun je wel de volgende vraag al raden hé
Meer informatief, wens ik eens graag te weten of er mensen zijn die met airco rijden in een DS. Heeft dit effect met het weer van laatste dagen?
Wat zijn jullie ervaringen ?
Onderhoud ?
Complicaties ?
Thanks
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Re: Airco DS
zo te zien aan de reactie’s zijn er niet veel mensen met ervaring met een airco, misschien hebben ze allemaal een grote airco, van voren tot aan achteren.
succes,
roel
Ja idd, weinig reacties.
Het blijft iets zeldzaam, maar zijn er mensen die mss er ook aan gedacht hebben van heo het zou zijn airco in DS ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Heb wel eens gelezen dat een schuifdak in een DS effectiever zou zijn dan een airco.
Ik heb in ieder geval een Hollandia schuifdak in mijn DS en ben hier zeer tevreden over.
Hey da zou best kunnen,
Wat voor een dak is zo’n Hollandia dak ?
Schuifdak ? Simple opendak ?
Windgeruis ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik ken een persoon die een arco heeft in zn DS. Is daar zeer over te spreken! Het is inderdaad zeldzaam en erg ingewikkeld om naderhand in te bouwen!
Hij heeft ook een probleem met de steun waar de pomp op staat. Die scheurt steeds..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Mr. Smith schreef:Hey da zou best kunnen,
Wat voor een dak is zo’n Hollandia dak ?
Schuifdak ? Simple opendak ?
Windgeruis ?
Dit is zo een Hollandia schuifdak:
Windgeruis is er natuurlijk, maar vind dit best aanvaardbaar. Vind het minder dan bij vele moderne wagens
Ik heb een DS met een originele airco, wel omgebouwd naar R134a met een nieuwe pomp. Systeem werkt goed, was de afgelopen dagen heerlijk rijden. Alleen de steun waar de pomp op zit is ook bij mij gescheurd.
Moest er veel omgebouwd worden ?
Waare lopen de buizingen en leidingen binnen ?
Is de steun te licht ?
Of zijn de krachten op de pomp te groot ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mr. Smith schreef:Moest er veel omgebouwd worden ?
Het is een originele…
Pomp komt nogal hard in ( york compressor…)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik weet dat er wel het een en ander gebeurd is, wat slangen betreft en er is een electronische thermostaat ingebouwd. De leidingen zijn weggewerkt onder de bodem, je voelt en ziet ze niet onder de passagiersplek. De plek van de pomp is niet handig, zeggen diverse mensen, aircospecialisten en ds-specialisten. Nu staat de snaar weer niet strak genoeg, ondanks dat de pomp een moderne is, vraagt ie veel kracht. Verder heeft de waterpomp een extra poelie en is er moeilijk aan een andere, laat staan een nieuwe waterpomp te komen. Er zit nu een goede gebruikte op.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Citroen CX schreef:Verder heeft de waterpomp een extra poelie en is er moeilijk aan een andere, laat staan een nieuwe waterpomp te komen. Er zit nu een goede gebruikte op.
Wordt aangeboden op E-bay!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik zie in de manual 814-2 de air in let die naar dat A/C kacheltje loopt,één aan bestuurders kant, één aan passagierskant.
Vanwaar komen ze ?
Waar haalt ie zijn lucht ? Vanuit motorcompartiment ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Uh, volgens mij plaatst Sanders airco’s.
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
De lucht wordt aangezogen aan de onderkant van de airco-unit in het interieur, door 2 roosters bij de voetenruimte dus. De condensors zitten in de bumper en worden gekoeld door ventilators, die hun lucht in de wielkasten blazen. Geen extra warmte in de motorruimte dus.
Nee ik bedoel buizen in interieur
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige