Op marktplaats staat deze advertentie:
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_diversen/onderdelen_citroen/38520961.html
Aangezien ik een buitenspiegel stuk heb (en APK afkeur in juli aanstaande) zou dit een leuk vaderdag kadootje kunnen zijn. Ze kosten ong. 45 euro. Een tweedehands spiegel via de onderdelenlijn wordt tussen de 25 en 35 euro voor gevraagd.
Heeft iemand ervaring met deze leverancier?
Een spiegel kan ik zelf vervangen. Heb ik al eens eerder gedaan. Het aansluiten van de knippers in de spiegels. Is dat een megaproject?
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Afgezien van het feit of ik ze mooi vind, zijn de adaptorplaten niet altijd even geweldig.
Soms zie je ze onder een erg vreemde hoek staan.
En als ik mijn smaak toch laat meespelen, dan passen de druppelvormige spiegels totaal niet bij de hoekige ZX. Een proffesionele autodesigner zou het nooit kunnen/willen bedenken.
hm…
Misschien heb ik me teveel laten leiden door de prijs, het feit dat-ie voor mij zowat om de hoek zit en de lichtjes.
De vraag blijft staan natuurlijk: kent iemand deze leverancier, heb je ervaring met dit product en is het ingewikkeld om de led-jes aan te sluiten.
Zou het ook doenlijk zijn om deze spiegels in kleur te spuiten en hoe pak je dat dan aan?
Jos van der Voort
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De leverancier ken ik niet, het aansluiten van de plinkers is een makkie. Kwestie van de draadjes van de voor-knippers aftakken en naar de spiegels leiden.
Het spuiten zou je zelf kunnen doen. Dat is een kwestie van goed schuren, in de primer zetten en dan maar in kleur spuiten in een goede stofvrije ruimte.
Alleen de montage kan zwaar tegen zitten. De adaptorplaten passen maar al te vaak niet goed. Vaak moet er gevijlt en geschuurd worden.
(en jaja…. ook ik, die zijn jongste wagen reeds 21 jaar oud is, heb mij in een donkergrijs verleden met dit soort zaken beziggehouden…. ops: )
Ben toch wel ernstig aan het twijfelen gebracht. Had dan ok al voor de zekerheid een advertentie geplaatst in “Gezocht” voor een originele spiegel.
Die hoeft niet zo heel erg mooi te zijn. Dat zijn de meeste ongespoten spiegels van de sloop ook niet.
Jos van der Voort
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
cb005978 schreef:Ben toch wel ernstig aan het twijfelen gebracht. Had dan ok al voor de zekerheid een advertentie geplaatst in “Gezocht” voor een originele spiegel.
Begrijp mij niet verkeerd, als je het mooi vind en je bent voorbereid op enig creatief knutselwerk (Kan natuurlijk ook meevallen!) om ze te monteren, dan moet je hen natuurlijk gewoon doen.
Iemand ervaring met deze spiegels of een ander type wat 1 op 1 past op een 92-er ZX?
Jos van der Voort
Passen die van een peugeot 306 ofzo niet?
Heel veel onderdelen van peugeot en citroën zijn namelijk hetzelfde.
Zo passen de spiegels van een peugeot 205/309/405 ook op een Citroën BX.
Wellicht dat dat de zoektoch makkelijker maakt.
Als je de kapotte spiegel meeneemt als je naar een sloop gaat, dan kun je deze makkelijk vergelijken met die van een peugeot 306, wat mij dus wel mooie spiegels lijken voor een ZX.
Dat wist ik niet.
Ga morgen kijken!
Jos van der Voort