5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
Foto’s dakrestauratie
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 01-07-2005

Gepost: 14 mei 2006 12:13 AM
  [ # 61 ]

DS23man, jouw fototreportage werkt zeer inspirerend! Ik ben van plan nu zelf ook mij te wagen aan zo’n project.

Even een vraagje: de voorruitlijst die jij hebt vervangen bestaat uit twee delen, boven en onder. Ik heb vandaag naar de constructie van mijn voorruitlijst gekeken en toen zag ik nog een derde deel, een hoekijzer, dat verticaal aan het onderste deel en horizontaal aan het bovenste deel vastzit. Hoe zit dat bij jou? Heb jij dat hoekijzer hergebruikt?

Jeroen

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 14 mei 2006 12:18 AM
  [ # 62 ]
ubogaart schreef:

DS23man, jouw fototreportage werkt zeer inspirerend! Ik ben van plan nu zelf ook mij te wagen aan zo’n project.

Even een vraagje: de voorruitlijst die jij hebt vervangen bestaat uit twee delen, boven en onder. Ik heb vandaag naar de constructie van mijn voorruitlijst gekeken en toen zag ik nog een derde deel, een hoekijzer, dat verticaal aan het onderste deel en horizontaal aan het bovenste deel vastzit. Hoe zit dat bij jou? Heb jij dat hoekijzer hergebruikt?

Jeroen

Daar is nog niets nieuws voor te krijgen, ik heb aan de hand van advies van Blikwerk, plaat op maat gemaakt wat stotend is gelast tegen de bovenste dakrand. Ik heb eerst de bovenste dakrand in positie gelast en daar na een mal gemaakt voor deze strook. Dit in twee helften, links en rechts, dan kun je je mal in spiegelbeeld gebruiken.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 01-07-2005

Gepost: 14 mei 2006 12:51 PM
  [ # 63 ]

Helemaal duidelijk, dank je wel!

Jeroen

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 mei 2006 05:43 PM
  [ # 64 ]
Bram-id19B schreef:

hmmm, ik heb kokerbalken gedaan vorig jaar (beide zijden) en wil dit jaar schelpen en bumper steunen doen,.........doe ik volgend jaar weer wat anders, houdt je van de straat Confused

heb je daar geen foto’s van de kokerbalken?? welke onderdelen zijn dat?? want op de controle zeiden ze mij dat ik die nauwlettend moest in de gaten houden!! dus zullen die bij mij ook wel eens te vervangen zijn op een mooie dag Wink

Profiel  
 
d_special
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 15 mei 2006 11:50 PM
  [ # 65 ]

dakrand

Een dakrand van een aluminiumdak is het zelfde als een polyesterdak.
Zelfs de metalenranden van het dak zijn het zelfde, het zelfde profiel.
Blijkt ook wel want je kunt het zelfde rubber gebruiken.
Aluminium met rand is vragen om problemen want er zit natuurlijk een verschikkelijke spanningscorrosie tussen die twee. Met als gevolg dat die rand rot als ....

gr. Rens

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 16 mei 2006 02:02 AM
  [ # 66 ]

en met dat rotten valt ook je laklaag eraf zoals dat vaak gebeurt op de motorkap..

eigenlijk een heel slecht en wellicht onnodig plan, wat was er ook alweer mis met polyester ?

.komma

Profiel  
 
d_special
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 16 mei 2006 11:30 AM
  [ # 67 ]

dakrand

er is weinig mis met polyester behalve misschien dat het iets meer werk is om echt strak te maken voor het spuiten. Met name die hele kleine cracle scheurtjes die er in zitten als het wat ouder wordt maar voor de rest Confused: De goede spuiter weet er wel raad mee.
gr. Rens

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 mei 2006 12:17 PM
  [ # 68 ]

Re: dakrand

d_special schreef:

er is weinig mis met polyester behalve misschien dat het iets meer werk is om echt strak te maken voor het spuiten. Met name die hele kleine cracle scheurtjes die er in zitten als het wat ouder wordt maar voor de rest Confused: De goede spuiter weet er wel raad mee.
gr. Rens

Ja eigenlijk moet je een polyesther dak laten spuiten door een bootbouwer!  Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 15 juni 2006 10:56 PM
  [ # 69 ]

Re: Foto’s dakrestauratie

Ds23man schreef:

Ik heb wat foto’s op een website gemieterd van mijn projectje:

 

GRG

Ik heb weer wat foto’s geplaatst.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 16 juni 2006 12:10 AM
  [ # 70 ]

Enzo…............ vind….... je…........ stukje…...... voor…..... stukje ......WEER Evil or Very Mad een stuk(je) roest Sad

welkom in de wereld die id/ds heet Surprisedops:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 16 juni 2006 12:31 AM
  [ # 71 ]
citroen23 schreef:

Enzo…............ vind….... je…........ stukje…...... voor…..... stukje ......WEER Evil or Very Mad een stuk(je) roest Sad

welkom in de wereld die id/ds heet Surprisedops:

Dit waren toch echt wel de laatste stukjes!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 16 juni 2006 12:28 PM
  [ # 72 ]

 
BerichtGeplaatst: 15 Jun 2006 21:10   Onderwerp:
Enzo…............ vind….... je…........ stukje…...... voor…..... stukje ......WEER Evil or Very Mad een stuk(je) roest Sad

Ik wil om die reden nog een keer mijn chassis laten verzinken of iets dergelijks. Misschien autobeitserij. Ik hoop dan van die ellende af te zijn.
Moet ik eerst mijn DS gaan begrijpen, want ik heb haar net. Om je chassis te laten verzinken moet allles gestript zijn. Het liefst zou ik de roest stukjes vervangen zijn door nieuw vlees, zodat die nieuwe delen ook verzinkt worden.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 juni 2006 06:14 PM
  [ # 73 ]

@ DS23man,

Bravo voor de fotokes, voor ‘leken’ als ik, is het héél leerrijk.
Doch nog enkele ( domme )  vragen,
Hoe las je de voorrand boven de voorruit ?
Op de foto te zien, zijn las proppen langs boven gedaan, klopt dat ?
Hoe bescherm je de ondere lagen tegen roest als je de rand al geplaatst hebt ?

Pas je ook eerst het dak vooraleer je de dakranden last ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 16 juni 2006 11:52 PM
  [ # 74 ]
Mr. Smith schreef:

@ DS23man,

Bravo voor de fotokes, voor ‘leken’ als ik, is het héél leerrijk.
Doch nog enkele ( domme )  vragen,
Hoe las je de voorrand boven de voorruit ?
Op de foto te zien, zijn las proppen langs boven gedaan, klopt dat ?
Hoe bescherm je de ondere lagen tegen roest als je de rand al geplaatst hebt ?

Pas je ook eerst het dak vooraleer je de dakranden last ?

De voorste dakrand zit met proplassen vast en de rand aan de voorzijde is stotend gelast. Ik spuit alles waar ik later niet meer bij kan in met een inox primer, dat is een lasbestendige primer. Is verkrijgbaar bij Rustbuster.nl

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 18 juni 2006 11:32 PM
  [ # 75 ]

Goh, is niemand wat opgevallen aan mijn nieuwe C-stijl zijpaneeltjes????

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook