wij hebben een Xsara break 2.0HDI model 2002 met een fabrieksschuifdak.
ECHTER! is hier nu al een keer (na 4mnd) een nieuw schuifdag ingegaan, omdat het rammelde.. er was toen een palletje afgebroken..
nu rammelde het dak al een jaartje weer, wat opzich storent is, maar nog bruikbaar.
Sinds euhmm februari (schat ik) sluit het dak ook niet meer goed, dus in dichte stand is het aan de voorzijde nog te laag en loopt het niet gelijk met het dak, inspectie bij Citroen gaf aan dat er 2 plastic palletjes zijn afgebroken die het dak op zijn plek horen te houden.
Nu beweren ze bij Citroen dat dat alleen te leveren is icm een compleet schuifdak a ± 2000,- (incl. inbouwen). Nu is de auto dat met een dikke 2ton niet meer waard, dus dat niet gedaan..
nu zijn mijn ouders echter in Italie op vakantie en sluit het dak nu dus al helemaal niet meer af en regent het binnen bijna even hard als buiten.
zijn er meer mensen met dit probleem?
uiteraard zat er net geen garantie meer op het dak toen het weer stuk begon te gaan (interval.. ) maar om nu een nieuw dakje erin te leggen is ook zo duur!
Zijn er eventueel mensen die schematische tekeningen hebben van het schuifdak? of welke info dan ook? (liefst de oplossing en dus de 2 losse plastic palletjes uiteraard )
alvast bedankt!
groetjes,
marc
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
ga even langs je plaatselijke dealer en vraag of hij een laatje voor je heeft.
Je zal er weinig aan hebben omdat de onderdelen niet los te krijgen zijn, maar om het dak dicht te krijgen zal je de motor los moeten schroeven, als die los is kunnen de kabels vrij bewegen en kan je het dak dicht schuiven.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
mmm en die motor zit vast verstopt achter de bekleding (ach het is in ieder geval een idee! )
overigens gaf de dealer het antwoord;
“nee dat dak is alleen in zijn geheel te krijgen, daar zijn geen losse onderdelen van, dus dan moeten we het volledige dak vervangen!”
maar, er moet een fabrikant zijn van dat dak.. lijkt me niet dat Citroen dat zelf ontwikkeld heeft namelijk, het zou mij niets verbazen als zo’n zelfde dak in al het franse gerammel gemonteerd zit..
weet iemand namen?