welke auto heeft de hoogste km. stand met een originele motor. Zowel bij de benzine als bij de diesels.
Mijn auto heeft 320.000 km gereden. Ik zoek auto’s die meer dan 5 ton hebben gelopen.
M’n vorige dame met een 2.1D12 uit ‘92 hield het voor gezien bij 465dkm.
Animal triste post coitum
de mijne staat momenteel op 370.000 {2.1 td}
:peace
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
168.750 km…...........
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
De YZ09YH (V6 ambiance, zie register) is weggegaan met 275.000km, was technisch nog in top staat, binnen en buiten, afgezien van de ADALS, twee deukjes en wat krasjes.
Vorig jaar stond ze nog in de rdw database, dus ik gok dat ze de 400.000 wel heeft gehaald.
Motor leverde zeker 15% meer vermogen dan volgens de specs, ook nog na 275dkm.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
247.643 km.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
eviltwin schreef:
Motor leverde zeker 15% meer vermogen dan volgens de specs, ook nog na 275dkm.
Hoe kan da nou?
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Tja meestal zal er een marge zijn.
15 % klinkt me ook wat veel.
Maar met VW TDI motoren is het vaak wel
10 a 15 % meer soms ja.
Klaas
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
volgens mij heb ik ooit wel eens op XMNL gehoord over een 2.0i automaat met 800.000km
zelfs eerste eigenaar + orginele automaat
maar houd me er niet aan vast
Willem schreef:eviltwin schreef:
Motor leverde zeker 15% meer vermogen dan volgens de specs, ook nog na 275dkm.
Hoe kan da nou?
De oude V6 was met 170pk,222km/h vrij laag gequote;
Maus Gatsonides (van de Gatso’s) had er ook een. Die had hij met z’n eigen apparatuur tijdens een testrun voor de Franse politie op 235km/h geklokt, daarvoor heb je zeker >200pk nodig.=>17% extra
Het verschil zat hem vooral boven de 6000 toeren, de toerenbegrenzer knalde er bij 6600 hard in (dus honderd in 2 was geen probleem )maar hij liep ook in 5 tot ~6400tpm.
IPV 222km/h bij 6000tpm kom je dan op 236km/h bij 6400tmp.
Door toleranties tijdens het productie proces zit er altijd een beetje spreiding in, 170pk was dus het “minimum”. Als de standaardafwijking 4% is (7pk) en 170 2x7pk onder het gemiddelde zit dan zit slechts 2% onder de 170pk.
Maar dan heeft dus ook 2% van de V6 meer dan 170+4x7pk=202pk.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Apart, want ik heb zo’n dik Autotest boek van 1990, waar een V6 met handbak ook op de rollenbank wordt gezet. Van de 170 pk blijven er maar 135 op de voorwielen over…..........
Als het blok op 170 pk wordt gequote, dan slurpen alle verbruikers incl de versnellingsbak er nog een hoop vermogen vanaf
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:Apart, want ik heb zo’n dik Autotest boek van 1990, waar een V6 met handbak ook op de rollenbank wordt gezet. Van de 170 pk blijven er maar 135 op de voorwielen over…..........
Als het blok op 170 pk wordt gequote, dan slurpen alle verbruikers incl de versnellingsbak er nog een hoop vermogen vanaf
met 135pk haal je echt de 220km/h niet…
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
mijn zx diesel is net de 4,5 ton gepasseerd
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
De FR-HV-14 is vanaf februari weg (1.9D) met 337.000 KM. Reed nog als een zonnetje maar ik vond hem te duur want ik reed niet zoveel KM’s meer.
Had ik hem maar gehouden want de 1.6i die ik ervoor in de plaats gekocht heb staat al 4 weken stil.
Jos van der Voort
Als beneden de 500dkm ook mag:
XM 2.0i 16V SX AUT Bj: 5/95 KM: 351.000
XM 2.0i 16V SX AUT 95 Berline Ambiance+Exclusive Interieur 338.000
BX break diesel van mijn moeder: 464.xxx km.
CX break diesel van mijn zwager: 632.xxx km.
Test