Beste mensen.
Ik ben van plan om de type aanduiding op de achterklep te verwijderen. Vind het rommelig staan en ik denk dat een cx er strakker uit gaat zien zonder. Heb een tijd geleden een break gezien met een “kale” achterklep. Zag er erg mooi uit vond ik. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe zit het vast? Met dubbelzijdig tape? Of met pinnetjes?
Tevens wil ik graag van die mooie metalen deuklinken ipv mijn zwart kunstoffen. Ik zag op internet een setje van 4 liggen. Wat is een redelijke prijs? Zijn die makkelijk te verwisselen?
Vriendelijke groeten,
Thijs.
Bij mijn Volswagen Caddy heb ik het met een Föhn gedaan. Door de warmte laat de dubbelzijdige tape los en kun je de type aanduiding er zo afpakken.
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Als je het echt strak wilt hebben, dan mag je je klep meteen overspuiten. Ik weet niet hoe oud je CX is, maar ze worden al een jaartje of 15 niet meer gemaakt, dus heeft de lak iig 15 jaar van de zon kunnen genieten, behalve de lak achter je typeplaatje….
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Probeer het ook eens met een stukje visdraad. Als je die er achter langs haalt, dan heb je kans dat hij zo los gaat.
Ga niet zonder meer met stickerverwijderaar aan de slag zonder het uit te hebben geprobeert op een onopvalende plaats!
Ik heb pas met asceton een oude sticker verwijderd om mijn achterklep.
Dit ging voortreffelijk. De lak is nog blijven zitten ook
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
plaatje zit met tape vast maar ga er maar van uit dat je moet spuiten
wat betreft de deur klinken die heb ik ook gezien op zicht een nettte prijs lijkt mij maar vergeet niet dat het een erg grote rotklus is om dit te verruilen
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Zet zitten idd met dubbelzijdige tape vast. Ik heb de plaatjes vervangen omdat ze meegespoten waren dus ze hoefden er niet heel af. Op de BX heb ik ze met gelijkmatige kracht uitoefening er voorzichtig afgetrokken; kracht loodrecht op het plaatwerk en aan een kant beginnen. Wel oppassen dat hij niet buigt of breekt uiteraard. Ik denk dat het met behulp van een föhn wel beter gaat.
citroenc2 schreef:plaatje zit met tape vast maar ga er maar van uit dat je moet spuiten
wat betreft de deur klinken die heb ik ook gezien op zicht een nettte prijs lijkt mij maar vergeet niet dat het een erg grote rotklus is om dit te verruilen
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
ernst23 schreef:Zet zitten idd met dubbelzijdige tape vast. Ik heb de plaatjes vervangen omdat ze meegespoten waren dus ze hoefden er niet heel af. Op de BX heb ik ze met gelijkmatige kracht uitoefening er voorzichtig afgetrokken; kracht loodrecht op het plaatwerk en aan een kant beginnen. Wel oppassen dat hij niet buigt of breekt uiteraard. Ik denk dat het met behulp van een föhn wel beter gaat.
citroenc2 schreef:plaatje zit met tape vast maar ga er maar van uit dat je moet spuiten
wat betreft de deur klinken die heb ik ook gezien op zicht een nettte prijs lijkt mij maar vergeet niet dat het een erg grote rotklus is om dit te verruilen
wil je hem recht eraf gebruik een oud plamuur mes en slijp deze iets scherp
Dank voor de tips. Ik ga morgen in de weer met een fohn en plamuurmes.
Groet,
Thijs.