4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Accu dood??? ....neuh contact slot??? ...neuh ook niet ...:(
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 juni 2006 08:40 PM
  [ # 46 ]

het probleem blijft met het contactslot van evelien>?


Strange…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 15 juni 2006 09:05 PM
  [ # 47 ]

Haal even de massa van je versnellingsbak los en maak em heel goed schoon en vet em in. Doe dit ook met de massaklem.

Ik mag aannemen dat je de accu van Evelien al had geprobeerd.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 juni 2006 09:06 PM
  [ # 48 ]

nou het probleem blijft als er niet eens een contact slot inzit Laughing

hoogst waarschijnlijk zit het in de radio of in circuit van de radio.
als ik nu de accu klem tegen de pool aantik voel je hem als een magneet….
en flinke vonken

haal ik de zekering van de accu eruit dan is dit niet zo..

wel blijf ik een klik horen van inschakelende relais Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 15 juni 2006 09:12 PM
  [ # 49 ]
mpostma schreef:
jeroentje schreef:
McDean schreef:
jeroentje schreef:

Als je de beschikking over een multimeter hebt, even de lekstroom meten met de sleutels uit het contactslot. Dan kun je in ieder geval een evt gebrek aan de dynamo of accu uitsluiten. Of juist bevestigen.

Als de lekstroom hoog is, 1 voor 1 zekeringen trekken tot je weet waar de hoge lekstroom ong vandaan komt. Dan kun je in dat gebied verder gaan zoeken.

waar kan ik de lekstroom meten???

 

Bv tussen de minpool en het chassis bv. Stroom meet je in serie en niet parallel. Dus de meter tussen de pool en het chassis.

Waarschuwing voor je de multimeter opblaast. De meeste multimeters zijn helemaal niet in staat hoge stromen te meten. Gebruik aub eerst een lampje in serie om te kijken of er lekstroom is. Als het lampje niet zichtbaar brandt, kun je aan de gang gaan met een multimeter.

Weet niet wat een gemiddelde aankan, maar 10A kan de mijne aan. Is denk ik een vrij standaard waarde. Als je er een lampje tussendoet zal deze niet gaan branden. Je sluit dan nl een min aan bij de kant van de accu en niks aan het chassis. Je hebt immers de verbinding weggehaald.

Zels met de achterruitverwarming, grootlicht en de blower op vol vermogen bleven we ruim onder de 10A. (alleen vergeten hoeveel het wel was.)

Zeker niet starten met de MM ertussen want dan gaat deze zeker stuk. Misschien loont het toch eens de moeite om te gaan meten i.pv. uitproberen.

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 15 juni 2006 09:17 PM
  [ # 50 ]
McDean schreef:

nou het probleem blijft als er niet eens een contact slot inzit Laughing

hoogst waarschijnlijk zit het in de radio of in circuit van de radio.
als ik nu de accu klem tegen de pool aantik voel je hem als een magneet….
en flinke vonken

haal ik de zekering van de accu eruit dan is dit niet zo..

wel blijf ik een klik horen van inschakelende relais Rolling Eyes

Sommige oude radio’s of fout aangesloten radio’s kunnen inderdaad de accu leeg trekken in 1 nacht.
Niet in 1uur lijkt me.
Heb je ook nog een versterker ofzo aangesloten?

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 juni 2006 11:59 PM
  [ # 51 ]
WYD schreef:
McDean schreef:

nou het probleem blijft als er niet eens een contact slot inzit Laughing

hoogst waarschijnlijk zit het in de radio of in circuit van de radio.
als ik nu de accu klem tegen de pool aantik voel je hem als een magneet….
en flinke vonken

haal ik de zekering van de accu eruit dan is dit niet zo..

wel blijf ik een klik horen van inschakelende relais Rolling Eyes

Sommige oude radio’s of fout aangesloten radio’s kunnen inderdaad de accu leeg trekken in 1 nacht.
Niet in 1uur lijkt me.
Heb je ook nog een versterker ofzo aangesloten?

Hij trekt iig genoeg om hem in een nacht leeg te slurpen

mijn tijdelijke oplossing is accuklem er snachts af. kan ik hem iig starten wanneer ik wel Wink
Ik heb er vandaag naar gekeken maar nog niet veel wijzer geworden.

Ik had nog een reserve accu staan dus Accu van evelien was niet nodig Cool

To be continued

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 16 juni 2006 01:54 AM
  [ # 52 ]

Heb je de radio zelf erin gezet en zoja hoe?
Hoe komt het eigenlijk dat het probleem zo opeens komt? Iets veranderd onlangs aan je audio of bekabeling?

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 16 juni 2006 02:36 AM
  [ # 53 ]
WYD schreef:

Heb je de radio zelf erin gezet en zoja hoe?
Hoe komt het eigenlijk dat het probleem zo opeens komt? Iets veranderd onlangs aan je audio of bekabeling?

eingelijk laatste maand helemaal nix veranderd….
toerenteller was laatste aanpassing Wink

Autoradio heeft me neef (elektro technicus) ingebouwd door middel van een net stekker verbindinkje (zoals het hoort)
maar me auto radio cd speler is al wel 1 van de eerste dus al een paar jaar oud die kan de geest hebben gegeven.

maar ook met de radio zekering eruit hoor je een klak van het inschakelen van een relais wanneer de accu klem de accu pool raakt.

Nu had ik even een helder moment Cool  (komt niet vaak voor)
Wat als van de dynamo de diodes slecht/kapot zijn. Rolling Eyes
Dan zou de dynamo mijn accu leeg kunnen trekken

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 16 juni 2006 11:56 AM
  [ # 54 ]
McDean schreef:

Nu had ik even een helder moment Cool  (komt niet vaak voor)

:schater

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 juni 2006 12:19 PM
  [ # 55 ]

Ja dat kan heel goed maar blijft je auto nog steeds lopen met het nieuwe contactslot?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 16 juni 2006 05:02 PM
  [ # 56 ]
bogaard77 schreef:

Ja dat kan heel goed maar blijft je auto nog steeds lopen met het nieuwe contactslot?

jup Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 16 juni 2006 05:10 PM
  [ # 57 ]
McDean schreef:
bogaard77 schreef:

Ja dat kan heel goed maar blijft je auto nog steeds lopen met het nieuwe contactslot?

jup Wink

Je zou zeggen dat “iets” spanning doorgeeft van een permanent contact naar een geschakelde plus. Radio, versterker losgekoppeld en dan nog eens proberen?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 juni 2006 05:26 PM
  [ # 58 ]

Precies!  Aan je radio zitten een geschakelde en een permanente plus… rara politiepet….

Als die twee nou eens kaal zijn en tegen elkaar aan leunen?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 16 juni 2006 11:08 PM
  [ # 59 ]

Waarom niet elke nacht een andere zekering uit je zekeringenkastje trekken en kijken wanneer ie (de dag erna) WEL start?

lekstroom meten is ook een goed idee trouwens.. wat boeit het overigens als je een multimeter opblaast, die dingen kosten toch maar 2 euro, en een lekstroom van meer dan 10A zal toch niet voorkomen (dan zou je accu in een uur of 6 leeg moeten zijn)..

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 20 juni 2006 01:11 AM
  [ # 60 ]

nieuwe info na een tijdje kloten want:

zaterdag viel me op dat na het afzetten van contact iets later me koelventilator begon te draaien Shocked

ik vandaag kijken in me boekie welke zekering etc.

Wanneer ik de zekering (ZE1) eruit haal hoor je de klak van de relais niet meer. (dus dat was de koel ventilator relais)

Deels weet ik nu waar het aan kan liggen.

maar nog steeds hoor je een tikje…. (bij de Bobine vandaan komen)
de bobine zit op zelfde circuit als de koelventilator.

Maarrrrrrrrr….....................

Wanneer het contactslot of ALLE zekeringen eruit zijn hoor je het nog steeds….

bij me broer hoor ik nix als ik de accu klem even tegen de pool hou…

het enige dat ik me nog kan bedenken is dat zekeringen kastje kaduuk is….is dit reeel??

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook