Die ZX 1.8 cijfers uit autoweek kloppen niet, dat zijn de geggevens van de versie met automatische bak..
Een standaard 1800 Aura deed en dikke 10 sec, de fase 1 furio modellen haddden ook nog een kortere eindreductie dan de Aura & Avantage 1.8.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
@kakanox
Is me nu duidelijk!!
Bedankt voor je heldere uitleg. Zo heb ik er eigenlijk nog nooit tegenaan gekeken.
Jeroen
Ah de bekende 1.6 16v met turbo en nog een hele waslijst aan onderdelen… alleen jammer van dat diesel plaatje achterop, had er dan GT op gezet
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Kan iemand mij trouwens aan de hand van de foto’s vertellen of mijn AX achter verlaagd is? Vind die 13"er maar wat strak onder de wielkasten staan, wil niet weten hoe dat met 15” wordt
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
En weer wat nieuwe plaatjes, weinig veranderd alleen dat er nu een hoedenplank inzit
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Mooie foto’s, SZ
Ben niet zo’n liefhebber van zwart, maar de AX is gewoon gaaf.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Mja, vind het gewoon vreemd dat ik voor zoveel meer ruimte heb tussen wielkasten en band.
@ Wouter,
Tsja, ik was ook eigenlijk niet echt op zoek naar een zwarte, heb nog gekeken naar 1 in de kleur ven Rob GT maar daar zat ook veel werk aan.
Kleur boeide mij niet zo, een AX GTI is tenslotte in elke kleur stoer
Daarnaast doet zwart het meestel wel goed…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Simpele Ziel schreef:
Daarnaast doet zwart het meestel wel goed…
eigenlijk wel he
alleen het is zo snel vies elke keer
heeft die beer in je deur nog een betekenis?
Een echte betekenis nog niet nee, al is ie wel handig voor de zonnebril
Moet trouwens op zolder nog het 2e deel van het duo opzoeken voor aan de rechterkant..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Is er al weer nieuws over je autootje? ... hoe gaat het met haar?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Lisa heeft laten merken dat ze zich nog niet zo thuis voelde onder mijn hoede, gevolg, waarschijnlijk een kromme as achter, wordt dus een draagarmpjes wisselen ops:
effijn, ik hoef Douwe niet meer te vertellen dat als je een BX gti gewend ben je dan opnieuw moet wennen aan een lichtere auto met een veel te dikke stabi stang achter.
Daarnaast er nog andere omstandigheden mee, zoals gedeeltelijk kale banden, en een natte betonnen 2 baans rotonde op een grote doorgaande weg… ops:
Verder heb ik hier in Hongarije alle benodigde spullen om een grote grote beurt uit te voeren, heb ik pug 106 knipperlichtjes bemachtigd, en heb ik de hand gelegd op een nieuw setje remklauwen van een 106XSI met ATE powerdisc remschijven.
Komt dus helemaal goed, heb echter nog wel wat tijd nodig ops:
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Nouja, ongeluk, wel een tikkie ja…
Vandaar dat ik eigenlijk nog iemand zoek die me kan helpen bij het wisselen van een draagarmpje, zo niet dan laat ik haar volgende week takelen naar Den Bosch alwaar er eencompleet andere achteras opkomt…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Bij en bx krijg je de achterkant bijna niet aan het glijden, bij een ax/zx is dat inderdaad wel anders. Dat is even wennen inderdaad en neemt even de tijd om daar goed mee om te kunnen gaan. Zo hebben we dus wel ondervonden.
Gelukkig dat je de auto wel compleet aanpakt en er een gaaf wagentje van maakt.
Zit je ook aan verlagen te denken? Een verlaagde ax lijkt namenlijk extreem stoer vind ik!
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Bij de BX kreeg ik de kont ook wel aan het driften, maar het was redelijk in de hand te houden…
Een mooie drift op een rotonde was goed controleerbaar.
Bij een AX en ik denk ook bij een ZX kun je als ie eenmaal gaat glijden alleen maar hopen dat je niets raakt…
Tegensturen heeft ook maar weinig zin dan, omdat de het geringe gewicht de auto toch doorglijdt.
Bij een ZX heb je iets meer kans op een goede afloop door de iets langere wielbasis, iets grotere massa en stuurbekrachtiging.
Ik heb wel geluk gehad dat ik niets geraakt heb op een betonnen randje na waardoor herstel bij mij vrij eenvoudig is.
V.w.t. het pimpen:
Ik heb inderdaad wilde plannen, verlagen hoort daar nog niet bij aangezien ik de auto rijdbaar wil houden. Een ritje Zoetermeer Eindhoven moet ook niet ‘Killing’ worden.
Echter, als ik meer dan “13 kwijt wil moet ik wel anders kom ik in de knoop met de veerweg…
Overigens is een std. GTI verlaagd al wel heel stoer om te zien ja…
Zoals hier te zien is op de AXOC site
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Mechuccio schreef:Simpele Ziel schreef:Mechuccio schreef:Simpele Ziel schreef:Wel zwak eigenlijk, op topsnelheid win ik het mijn mijn standaard AX GTI
1.4 powerrrrrMaar voordat je die topsnelheid bereikt hebt is deze xant al 3x het parcours rond :p lijkt me wel geinig om deze motor in een AX te zien
Retoertje Eindhoven - Budapest proberen?
hahaha! jah, dat lijkt me wel een leuke!
trouwens, mocht je zin hebben, een vriendin van mijn vriendin geeft van 14~21 augustus een groot internationaal feest (dwz dat studievrienden van haar van over de hele planeet daar naartoe komen) bij het ballaton meer, ik denk dat ik met een auto of 5 al die kant op ga tegen die tijd, maar zoals ze zegt….. iedereen is welkom, ballaton is iets dichterbij dan BP, maar goed, op 1280 KM kunnen we het ook wel testen
Mechuccio schreef:Simpele Ziel schreef:Hey, klinkt leuk…
Ik moet waarschijnlijk toch al die kant op i.v.m. een soort van zaken…goeie zaak
alles is al concreet, maar ik moet nog even inventariseren wie allemaal waarin meerijden.
Ik zal je op de hoogte houden! het feest is iig in een huis van dat meisje, en duurt een week, ik denk wel dat je een tent mee moet nemen(ik ook) maar het gaat wel een vette knaller worden!
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI