Voor ons is het merk Citroen een gepasseerd station. Drie jaar geleden een nieuwe C3 1.4 HDi gekocht. Daarmee moesten we om de twee maanden naar de garage om de compjoeter te updaten. Na anderhalf jaar en 85000 km begon de motor onder het rijden spontaan uit te vallen. We zijn toen overgestapt op een Berlingo 2.0 HDi. Daar moest na een half jaar een nieuwe versnellingsbak onder. Dan kan gebeuren. Een jaar later weer problemen met de bak. De vijfde versnelling deed het niet meer. Na twee weken garage is er weer een nieuwe bak aangehangen. Met nog een half jaar garantie te gaan hebben we besloten om ook de Berlingo maar snel op te ruimen. Hiervoor heb ik twee duitse auto´s gereden en nooit dit soort ellende gehad. Hebben inmiddels een Volkswagen Caddy Life 1.9 TDi besteld. Over een week of vier komt ie binnen en dan is het echt einde oefening met Citroen. Moraal van dit verhaal: Iedereen kan een maandagochtend auto treffen, maar twee achter elkaar is teveel van het goede.
Gelijk heb je.Bijmij was het ook men laatste Citroën.
The first and the last 1.
En wat heb je nu als ik vragen mag?
Wat denk je?Bekijk me nick eens he
Eerlijk is eerlijk, ik vond het best een fijne auto om mee te rijden. Alleen jammer van de franse slag… Ook de dealers (hier in antwerpen) deugen niet. Als je koopt wordt je als koning behandeld, kom je voor een beurt of storing dan zien ze je aan voor een lastige strontvlieg…
nou ja, ken iemand met een nieuwe polo, kon na 6 maanden een nieuwe motor in. Riem geknapt. Was wel even wachten want die motoren waren op. Probleem kwam vaker voor.
Als je geen gezeik wil moet je een jap kopen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
in Antwerpen geen goede dealer? ik ben ruim tevreden over Van Beirendonck in Zandhoven, doet enkel wat je vraagt en geeft je ruim advies
verder ging ik vroeger naar Felix in St Lenaerts, ook nooit over te klagen gehad
mijn vroegere Passat 1.9TD was een ander verhaal toen de riemschijf van de nokkenas los kwam, bleek fabrieksfoutje te zijn (niet prettig halverwege Frankrijk)
de recentere 1.9TDI die ik daarna kocht die had o ja fabrieksfoutje de riemschijf die loskomt
bij beide wagens hadden we telkens water binnen achter de bestuurderszetel, ja dat durft wel eens voorkomen krijg je dan te horen maar of ze weten van waar het komt?
mijn maat zijn 1.9GTD de waterpomp op 37000km, de VW ruilpomp hield het amper 3000km uit
nu heeft hij een gescheurde kop op 72000km als je weet wat je moet betalen bij VW dan ben ik blij dat ik het niet voor heb
en weet jij een degelijke VW garage in Antwerpen?
maar om zonder zorgen te rijden, koop een Honda (heb ik na de VW’s gekocht voor mijn vrouw )
alvast succes verder
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:mijn vroegere Passat 1.9TD was een ander verhaal toen de riemschijf van de nokkenas los kwam, bleek fabrieksfoutje te zijn (niet prettig halverwege Frankrijk)
de recentere 1.9TDI die ik daarna kocht die had o ja fabrieksfoutje de riemschijf die loskomtbij beide wagens hadden we telkens water binnen achter de bestuurderszetel, ja dat durft wel eens voorkomen krijg je dan te horen maar of ze weten van waar het komt?
mijn maat zijn 1.9GTD de waterpomp op 37000km, de VW ruilpomp hield het amper 3000km uit
nu heeft hij een gescheurde kop op 72000km als je weet wat je moet betalen bij VW dan ben ik blij dat ik het niet voor heb
Zeg nou toch niet van die rare dingen, dit soort dingen komt bijna niet voor bij een VW, Duitse Degelijkheid
Wat VW-garages betreft, hier in NL zijn ze allemaal arrogant en hebben ze een uurloon waar je een beroerte van krijgt.
Volkswagen, Wie Anders :schater
tegenvoorbeelden genoeg natuurlijk,
maar bekijk het een beetje nuchter:
niet elke volkswagen is bagger (ze gaan mij hier zeker stilaan als een pro-vw’er zien?), anders reden er niet zoveel van rond…
Het kan met elke auto gebeuren.
tja een VW diesel is wel heel zuinig, ik reed tegen 180/uur nog altijd 1 op 20
en alle luchtgekoelde VW’s kunnen me wel bekoren, ik ben dan ook net als mijn broer begonnen met een kever, denkelijk omdat we thuis verschillende T2b’s versleten hebben
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik ben van VAG naar citroen gegaan omdat ik bij VAG veel problemen ondervond.
het ergste was bij 29000 distributieriem over.
in mijn geval is Citroen betrouwbaarder gebleken.
maar zo kun je wel een welles nietes spelletje spelen.
aan de topic opener veel succes met uwe caddy.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik denk dat een auto simpelweg een te gecompliceerde creatie is waardoor het practisch onmigelijk is om alle incidentele problemen volledig uit te sluiten. Ongeacht de prijs en producent van de wagen.
Je hoort dan ook over vrijwel alle auto’s wel enge verhalen die je niemand toe wenst.
Gelukkig worden vrijwel alle structurele problemen middels terugroepacties goed verholpen.
De incidentele problemen zitten hem naar mijn idee vooral in het feit dat een computer tegenwoordig een groot aantal zaken in een auto regelt.
Maar ik moet de TS gelijk geven wat betreft VAG, voor zover mijn ervaring strekt. Ik heb (zakelijk) vele tonnen in verschillende VAG-wagens gestuit…. eh… gereden, en ik heb zelden, nee eigenlijk nooit serieuze problemen gehad. Maar gezien ik liefhebber ben van auto’s met stijl en comfort, heb ik mij niet vaker dan 1 maal in de verleiding laten brengen om eentje te kopen.
Deze wagen is goed bevallen, hij deed prima waarvoor hij gemaakt was, maar meer ook niet.