2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Stoterig / haperig rijgedrag
Zwarte Limo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 06-01-2006

Gepost: 15 juni 2006 04:56 PM
  [ # 16 ]
klungeltje schreef:

Ook de originele Eyquems erin geeft geen verbetering.
Totaal 41 euro bij de Citroen.

Erik
TCT 93

Bij aanschaf schokte mijn TCT ook bij constante snelheden. Na 10.000 snelwegkilometers was het een stuk minder, zozeer zelfs dat ik dacht dat het nerveuze gedrag dat de motor nog vertoonde zo hoorde. Toen ik echter recentelijk voor het eerst naar Oldenhage ging hebben ze daar de bougies schoongemaakt en juist geplaatst alsmede een defect turkoklepje vervangen, wat erin geresulteerd heeft dat de auto nu volledig soepel is.

Een goed werkende TCT kortom schokt niet.

Ik denk nog wel eens terug aan de verkopende garage die de bougies foutief vervangen en geplaatst heeft en waar ze doodleuk beweerden dat een TCT hoorde te schokken vanwege een gebrekkig motormanagement. Natuurlijk was dat dezelfde garage die ook beweerde dat het resonerende geluid van achteren zo hoorde (ik dacht dat de benzinepomp was), terwijl bleek dat de banden ongelijkmatig afgesleten en niet APK-waardig waren.

Geen gebeef, ik zweef…

Profiel  
 
KlaasBaas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 411
Geregistreerd: 26-04-2006

Gepost: 16 juni 2006 01:34 AM
  [ # 17 ]

Niet om het een of ander, maar…

Hoe kan je nu bougies verkeerd plaatsen. ?

Het is gewoon een schroefdraad toch ?
Ja je kan hem er verkeerd indraaien, maar dan is je schroefdraad
kapot, en zou je een helicoil moeten plaatsen.

XM 2.0 CT VSX

Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 16 juni 2006 01:42 AM
  [ # 18 ]

Turboklepje a 158 eurootjes heb ik al vervangen, is het ook niet.

Vandaag de injectoren in een ultrasoon badje met injectiereiniger gehad. Ja, nieuwe rubbertjes erop gezet.
Zijn mooi schoon nu maar daar heb ik niks an want ze heeft nog steeds de hik. Ze gaat wel steeds rustiger lopen maar dat zit in m’n hoofd denk ik.
Ook een scheurtje gevonden in het vacuumslangetje naar de benzine drukregelaar, is het ook niet.

Ik weet het even niet meer. Misschien de antenne of de achteruitkijkspiegel ?

Baaaaalen….

Erik
TCT 93 en lege bankrekening.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 16 juni 2006 11:24 AM
  [ # 19 ]
klungeltje schreef:

Turboklepje a 158 eurootjes heb ik al vervangen, is het ook niet.

Vandaag de injectoren in een ultrasoon badje met injectiereiniger gehad. Ja, nieuwe rubbertjes erop gezet.
Zijn mooi schoon nu maar daar heb ik niks an want ze heeft nog steeds de hik. Ze gaat wel steeds rustiger lopen maar dat zit in m’n hoofd denk ik.
Ook een scheurtje gevonden in het vacuumslangetje naar de benzine drukregelaar, is het ook niet.

Ik weet het even niet meer. Misschien de antenne of de achteruitkijkspiegel ?

Baaaaalen….

Erik
TCT 93 en lege bankrekening.

Het zijn van die vreemde gevallen, RGY(serie 1) en RGX(serie 2) motoren. Bij de RGX motor zijn er wat dingen aangepast waardoor de motor “rustiger” zou lopen…..

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 16 juni 2006 04:31 PM
  [ # 20 ]

Via de engelse gebruikersgroep vernam ik dat er een recall (terugroepen) van de TCT is geweest waarbij de ECU is voorzien van een nieuwe eprom. Hierdoor zou e.e.a. rustiger gaan lopen???
Tevens suggereert men dat het een ontwerpfoutje is dat er gewoon in zit en dat je er mee moet leven. Ik kan me niet voorstellen dat een 30000 euro kostende bak in 1993 zoals de mijne rijdt…

Erik
TCT 93

Profiel  
 
Zwarte Limo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 06-01-2006

Gepost: 17 juni 2006 03:47 AM
  [ # 21 ]
KlaasBaas schreef:

Niet om het een of ander, maar…

Hoe kan je nu bougies verkeerd plaatsen. ?

Het is gewoon een schroefdraad toch ?
Ja je kan hem er verkeerd indraaien, maar dan is je schroefdraad
kapot, en zou je een helicoil moeten plaatsen.

Bij één bougie klopte de elektrodeafstand niet, sorry voor de verwarring…  Surprisedops:

Geen gebeef, ik zweef…

Profiel  
 
Zwarte Limo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 06-01-2006

Gepost: 17 juni 2006 04:25 AM
  [ # 22 ]
klungeltje schreef:

Via de engelse gebruikersgroep vernam ik dat er een recall (terugroepen) van de TCT is geweest waarbij de ECU is voorzien van een nieuwe eprom. Hierdoor zou e.e.a. rustiger gaan lopen???
Tevens suggereert men dat het een ontwerpfoutje is dat er gewoon in zit en dat je er mee moet leven. Ik kan me niet voorstellen dat een 30000 euro kostende bak in 1993 zoals de mijne rijdt…

Erik
TCT 93

Dat is iets waar ik ook lang mee worstelde, zeker omdat de verkopende garage alles afdeed als typische Citroenkwalen waar je maar mee moest leven. Voor mij gold: zodra toen de garantie vervallen was en ik een specialist opzocht, konden de overgebleven gebreken makkelijk verholpen worden. Dat was echter mijn ´geluk´, en dat tussen aanhalingstekens omdat het uiteindelijk toch een lieve duit kostte (die het dan wel weer waard was).

Dit alles gezegd en dat van een technische leek: het soort benzine dat je tankt leek in mijn geval ten minste ook uit te maken. Voor de aanschaf van mijn TCT was ik een fervent Shell V-Power tanker (oke, ook vanwege de airmiles), maar Shell V-power heeft toch een octaangehalte van 95, terwijl een TCT volgens de handleiding expliciet echte 98 wil. Ben er dus al vroeg Total Excellium in gaan gooien aangezien Total toch een beetje het huismerk van Citroen is en het onverstandig zou zijn als hun benzine slecht geschikt was voor oudere moderne motoren zoals de TCT.

Toeval of niet, na 10.000 snelwegkilometers deed mijn voiture het beter (maar zoals gezegd nog niet perfect - daarvoor was een deskundige nodig).

Geen gebeef, ik zweef…

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 18 juni 2006 12:32 AM
  [ # 23 ]

Echt waar joh ??? Ik rijd al jaren op euro 95 en nu ik het probleem wil oplossen op V-power.
Moet een TCT op 98 ???? In de handleiging staat dat 95 en 98 mag.
Ik kan nog maar eens zien wat er gebeurt.

Ik ga tank leeg rijden en 98 erin gooien (een beetje maar want m’n salaris moet nog komen…)

Erik
TCT 93

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 18 juni 2006 12:51 AM
  [ # 24 ]

Ik rij ook al jaren Euro 95, nog nooit problemen mee gehad. Motortje snort er prima op. Durf er simpelweg geen ‘98 in te gooien Laughing

Groets Ruben

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Zwarte Limo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 06-01-2006

Gepost: 18 juni 2006 03:36 AM
  [ # 25 ]
klungeltje schreef:

Echt waar joh ??? Ik rijd al jaren op euro 95 en nu ik het probleem wil oplossen op V-power.
Moet een TCT op 98 ???? In de handleiging staat dat 95 en 98 mag.
Ik kan nog maar eens zien wat er gebeurt.

Ik ga tank leeg rijden en 98 erin gooien (een beetje maar want m’n salaris moet nog komen…)

Erik
TCT 93

Ik heb mijn boekje (wel van een type II) net even uit de auto gehaald en daarin staat op blz. 10 bij adviezen brandstof, benzine:

Voor meer rijcomfort adviseren wij ron 98 te tanken.

Ik kan me voorstellen dat dat comfort op minder of niet schokken slaat.

Wel moet ik mezelf enigszins corrigeren: de opmerking in het boekje slaat op alle benzinemotoren, dus niet alleen TCT.

Hoe dan ook…

Mijn ervaring was positief, maar wel over veel kilometers en consequent gebruik. ´Kweet niet of een eenmalig lekkernij jouw XM doet spinnen.  Laughing

Geen gebeef, ik zweef…

Profiel  
 
FRUCTIDOR
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 19-09-2005

Gepost: 18 juni 2006 03:56 AM
  [ # 26 ]

Bougicord bougiekabels type 4333 (origineel af-fabriek) en NGK BKR6EK monteren. En inderdaad 98 ron tanken anders pingelen de gaten in je zuigers.

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 18 juni 2006 04:12 AM
  [ # 27 ]
FRUCTIDOR schreef:

Bougicord bougiekabels type 4333 (origineel af-fabriek) en NGK BKR6EK monteren. En inderdaad 98 ron tanken anders pingelen de gaten in je zuigers.

Dan zou de mijne dus ook zwaar moeten pingelen…maar dat doet-ie niet Confused

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 18 juni 2006 04:03 PM
  [ # 28 ]
FRUCTIDOR schreef:

Bougicord bougiekabels type 4333 (origineel af-fabriek) en NGK BKR6EK monteren. En inderdaad 98 ron tanken anders pingelen de gaten in je zuigers.

Jaja, heb je je NAV200 al gehaald?????

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
FRUCTIDOR
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 19-09-2005

Gepost: 18 juni 2006 08:28 PM
  [ # 29 ]

Pingelen hoef je niet altijd te horen, maar waarom zou je het risico lopen?

Yes, W, ik heb de Nav, was wel een wereldreisje (Ries was ook nog eens niet thuis, de bangerik) maar ik heb een mooi en compleet systeem met heel wat ceedeerommetjes erbij.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 18 juni 2006 11:19 PM
  [ # 30 ]

nu ben ik wel nieuwsgierig geworden wat uiteindelijk de oplossing biedt, mijn 2.0i comfort hapert ook bij constante snelheid, maar dan met name op de snelweg. Eigenlijk meer wanneer ik van constante snelheid heel langzaam terug laat lopen. Behoorlijk irritant hoewel niemand het door heeft…

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook