Totaal aantal Berichten: 318
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Wat is de fijst rijdende Citroën?
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo, hier heb je een klus aan gehad. En ik zou niet weten wat ik zou moeten invullen. Er zijn diverse types die qua rijeigenschappen behoorlijk vergelijkbaar zijn.
Maar als je praat over “het fijnst”, bedoel je dan de wagen waar ik het meeste lol in heb als ik er in rijd? In dat geval zou het de 2cv worden.
Maar praat je over comfort, tja, dan komen de oudere HP-geveerde wagens toch om het hoekje kijken.
Moeilijk hoor…
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ik heb ik veel soorten Citroëns gehad, dus vergelijking genoeg.
Het lekkerste vond ik de Ami8 rijden.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 27929
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik denk dat er wel meer mensen moeilijk kunnen kiezen
er zullen er ook zijn die direct weten wat ze moeten kiezen
en in veel gevallen zal dat zelfs hun eigen auto zijn
Uit eigen ervaring en eigen autobezit kan ik zeggen dat ik tot nu toe de C5 het prettigst vind rijden.
Na 2 BX-en en 3 Xantia’s is het toch wel een klasse hoger en dus prettiger en comfortabeler, mede door het activasysteem.
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
Totaal aantal Berichten: 719
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
mijn ervaring begint in diverse bx’en die erg comfortabel waren, op dit moment rij ik een c4 die fantastisch goed rijdt en stuurt maar toch heb ik gekozen voor de xantia die ik ooit heb gereden, goed compromis tussen comfort, wegligging en een prettige auto om in te rijden, (—> vooral comfort)
ops: gister de c6 mee naar huis genomen de 2.7HDiF rijdt ook verschrikkelijk goed maarja qua budget en handelbaarheid toch gekozen voor de oude liefde de xantia
Wimmie schreef:Uit eigen ervaring en eigen autobezit kan ik zeggen dat ik tot nu toe de C5 het prettigst vind rijden.
Na 2 BX-en en 3 Xantia’s is het toch wel een klasse hoger en dus prettiger en comfortabeler, mede door het activasysteem.
sinds waarneer heb jou c5 activa
BX natuurlijk
Niet alleen rijdend, maar ook zittend.
Op de 2e plaats direct gevolgd door de XM.
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
kan niet kiezen, het was de ds, tot ik de digit kreeg.. digit, ds, digit, ds.. nou ja, ik slaap er nog een nachtje over
BX natuurlijk! Er stond niet bij dat het geen Turbo D!2 mag zijn
Tja, als je praat over ‘fun’, dan staat de DS absoluut op de 1ste plek. In zo’n auto wens je je alle wegen zoals de A6 Als het gaat om m’n dagelijkse geneugte op het gebied van ruimte, wegligging, comfort en praktische omgang, dan kies ik direct voor de XM.
Animal triste post coitum
ik zou nu zeggen cx, maar de gs en de gsa die mijn papa ooit had reden ook erg comfortabel, de BX kon er ook wat van. En de DS is inderdaad qua plezier een topper, de C6 lijkt me fantastisch maar wat nieuw, dus voor nu de CX.
Ook de Ax was een hoop lol, de Xantia reed goed maar had toch iets minder lol met zich.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Ondanks de vele BX’en die ik heb (gehad), heb ik toch voor GS gekozen. Die zweefde echt het fijnst. Qua fun komt mijn ex-2CV daar echter weer boven, gevolgd door mijn huidige Dyane.
De BX is echter de best zittende Citroën voor mij.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
C6, met afstand.
Aan de uitslag van de Poll te zien hebben nog niet veel mensen in een C6 gereden.
Maar ja, hoeveel van ons kunnen (en willen) er nu een C6 betalen?
Van alle Cits die zelf heb gehad is de C5 de prettigst rijdende auto. Tuurlijk, veel lol gehad in de kampeer-Acadiane, maar dan vergeet ik de herrie en de winterkou en de zomerhitte en het geringe motorvermogen.
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
citroenc2 schreef:Wimmie schreef:Uit eigen ervaring en eigen autobezit kan ik zeggen dat ik tot nu toe de C5 het prettigst vind rijden.
Na 2 BX-en en 3 Xantia’s is het toch wel een klasse hoger en dus prettiger en comfortabeler, mede door het activasysteem.sinds waarneer heb jou c5 activa
Ik bedoel naruurlijk hydro-active 3 (toch?) ops:
Of toch 2?
Eigenlijk interesseert het me geen barst wat er in/onder zit, hij rijdt/zweeft als een (zweef)trein en ben er uiterst tevreden over.
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club