Vandaag even de Digit uitgelaten.
De rit was: Hilversum - Leerdam - Noordwolde - Hilversum.
Veel BX’en gezien, maar de enige die ik kon fotograferen was deze rode 19TZI op de A28 bij Harderwijk;
klik :photo
De BX had een zwarte voorbumper. Toen ie achter me zat kreeg ik dus een SZ-déjà vu Al snel zag ik dat het geen 16V was, maar een 19TZI.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Vandaag even de Digit uitgelaten.
De rit was: Hilversum - Leerdam - Noordwolde - Hilversum.Veel BX’en gezien, maar de enige die ik kon fotograferen was deze rode 19TZI op de A28 bij Harderwijk;
klik :photoDe BX had een zwarte voorbumper. Toen ie achter me zat kreeg ik dus een SZ-déjà vu Al snel zag ik dat het geen 16V was, maar een 19TZI.
Opvallende verschijning toch he? Zo’n rode BX met zwarte bumpers
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Een 1.6 TRS Automaat en AIRCO met pas 45.000 km.
(ze zijn er dus nog wel, BX’en met zo’n lage km.st….rijden die Belgen zo weinig km’s of zo ?)
Ik dacht eerst aan de prijs te zien (3500 ) dat het wel weer eentje van Hesselink zou zijn ...maar nee, deze staat bij mij in de buurt, in Bloemendaal.
*doe een serieus bod* zeggen ze er nog bij.
Mocht er een liefhebber ergens in het land interesse hebben, dan wil ik er wel even naar gaan kijken….wel SNEL, want anders is ie weg.
Datum eerste afgifte Nederland 1 oktober 2005
Datum eerste toelating 8 mei 1990
Datum aanvang tenaamstelling 1 oktober 2005
Vervaldatum APK 27 september 2006
Hij heeft hem niet lang gehad..
Ik ook niet, en toch lijkt de huidge eigenaar van de 16v er erg tevreden mee te zijn…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Maar hij heeft ‘m niet lang gehad nadat hij hem geïmporteerd heeft uit België?! Veel moeite voor 9 maanden plezier van een zogenaamd fantastische auto…? Ik zou in ieder geval achterdochtig worden!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
René van Maren schreef:Datum eerste afgifte Nederland 1 oktober 2005
Datum eerste toelating 8 mei 1990
Datum aanvang tenaamstelling 1 oktober 2005
Vervaldatum APK 27 september 2006
Hij heeft hem niet lang gehad..
Voordat iedereen de wagen gaat afkraken/ achterdochtig worden zonder ‘m te hebben gezien, even een toevoeging…
Hij heeft ‘m ook niet zelf geïmporteerd. Die wagen is waarschijnlijk verkocht via Garage de l’Est . Als je op de link klikt en kiest voor fotoarchief, dan kom je ‘m wel tegen. Die zoeken altijd auto’s in het buitenland met lage kilometerstanden en hebben ook een Belgische 14RE uit 1991 met 39k op de klok. Niet goedkoop (hij stond er toen die 16TRS verkocht werd ook al), maar wel als nieuw aan de buitenzijde en interieur.
Die 16 TRS is (dacht ik) toendertijd voor 4k aangeboden en had volgens mij ook niet veel minder gelopen dan de 45.000 die er nu opstaan, dus er is weinig mee gereden. Wil je een nette type3 met airco, dan is dit een mooi exemplaar waar je nog wel even mee kan karren. Lekker in de file woon-werk verkeer, met airco, automaat en (nog even toevoegen) een GTI interieur. Bedrag is hoog en dat moet je maar willen betalen, maar dit is niet een standaard 2 ton aan km of meer BX.
rb schreef:Die 16 TRS is (dacht ik) toendertijd voor 4k aangeboden en had volgens mij ook niet veel minder gelopen dan de 45.000 die er nu opstaan, dus er is weinig mee gereden. Wil je een nette type3 met airco, dan is dit een mooi exemplaar waar je nog wel even mee kan karren. Lekker in de file woon-werk verkeer, met airco, automaat en (nog even toevoegen) een GTI interieur.
Bedrag is hoog en dat moet je maar willen betalen, maar dit is niet een standaard 2 ton aan km of meer BX.
Precies….als ik niet zou dieselen, zou dit een fraaie BX voor mij kunnen zijn, reden waarom ik hem hier ook heb geplaatst.
Jammer inderdaad dat er (nog) geen GTI interieur in zit….maar dat is natuurlijk op de sloop wel op de kop te tikken.
Dit zijn dezelfde stoelen (zover ik het kan zien) welke BXbressers ook in zijn TRD-turbo heeft zitten (b.j. 89)
Krijg je een *moeie kont* van…van die stoelen.
mssl schreef:Verkoop je toch je diesel Hebben vast wel mensen oren naar…..subtiele hint
Dan weet je blijkbaar niet hoeveel moeite ik heb gedaan om juist een knappe turbodiesel te pakken te krijgen….en waarom ik een (eveneens) prima 1.9 TZI onlangs heb weg gedaan.
Dus…nee, dank je wel.
Ik weet dat er dagen zijn dat Bram meer km’s maakt dan jij en ik bijelkaar Raoul
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
mssl schreef:Dat geloof ik best, ik zit vooral op school en ook redelijk wat thuis en dan kom ik al aan de 30.000km per jaar zoals het er nu voorstaat ops:
Hoogste tijd voor een BX (turbo) diesel dan.
(maar even niet de mijne)
Sorry : fftopic ops:
Bram schreef:mssl schreef:Dat geloof ik best, ik zit vooral op school en ook redelijk wat thuis en dan kom ik al aan de 30.000km per jaar zoals het er nu voorstaat ops:
Hoogste tijd voor een BX (turbo) diesel dan.
(maar even niet de mijne)Sorry : fftopic ops:
De mijne ook effe nog niet
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Vandaag gespot in Schalkhaar: een rode BX 19 TZI Break van Citroville
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
bxbressers schreef:De mijne ook effe nog niet
Groot gelijk heb je
Ik heb je namelijk vandaag gespot op de A1 bij Muiden.
Wat een ongelooflijk mooie BX heb jij zeg. Wees er extreem zuinig op, en mocht je ‘m ooit verkopen, pb mij dan meteen.
De BX TRD Turbo van bxbressers vanaf grote afstand
Verder nog een mooie zilvergrijze 19 TZI Break gespot in Amstelveen: klik! :photo
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:bxbressers schreef:De mijne ook effe nog niet
Groot gelijk heb je
Ik heb je namelijk vandaag gespot op de A1 bij Muiden.
Wat een ongelooflijk mooie BX heb jij zeg. Wees er extreem zuinig op, en mocht je ‘m ooit verkopen, pb mij dan meteen.
Met doorhangende spoiler?
Verder nog een mooie zilvergrijze 19 TZI Break gespot in Amstelveen: klik! :photo
En nog een donkerblauwe toevallig?
Ich bin ein Breaker