Vandaag weer eentje :
- “DS Collection” nr 11 : ID ambulance médicalisée Petit (1973) voor € 10,90.
Het volgende nummer (over twee weken) wordt een donkerrode DS Tissier “fourgon Bagagère” (zonder opschriften) uit 1973 !!!
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Franse kioskreeksen in België
Beste Citroënminiatuurliefhebbers,
Omdat ik sinds enige tijd Citroënminiaturen (1:43) verzamel, heb ik geïnformeerd bij mijn lokale krantenwinkel (Lommel, België - onder Eindhoven) of er Franse kioskreeksen in België (Vlaanderen) verkrijgbaar zijn. Blijkt dat de 2CV collectie inderdaad op bestelling leverbaar is. Het eerste exemplaar heb ik inmiddels opgehaald, en is nr. 55 (de Pathé-Marconi 2CV azu). Ik denk dat ze in Frankrijk al verder zijn met de collectie, maar als er inderdaad elke twee weken een exemplaar binnenkomt is dit in elk geval een begin. Ik ga alle kioskreeksen op papier zetten en dan gaat de krantenwinkel uitzoeken of er nog meer reeksen verkrijgbaar zijn.
Misschien een idee voor geïnteresseerde verzamelaars uit Vlaanderen, of mensen uit Nederland die wel eens over de grens komen, om hetzelfde te doen. De prijs is hetzelfde als in Frankrijk (voor de 2CV collectie 10,5 EUR). Eén en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de moeite die je winkelier wil doen.
Overigens zijn vrijwel alle in kioskreeksen verschenen miniaturen na te bestellen via de site journaux.fr, ook aan het normale tarief (betaling met creditcard, en er komen dan wel verzendkosten bij).
Groet,
Ad
Xantia 1,9 TD 1999, automatic.
de 2cv colectie is al een tijd in belgie te krijgen net zoals de renault maar vaak is het onregelmatig of de winkel de colectie binnen krijgt
Inderdaad, verschillende van die Franse kioskreeksen, zoals Collection Renault, Collection 2 CV, Saga des Traction, Voitures 1/18 Prestige, Voitures françaises, etc… zijn ook in hier in België verkrijgbaar (ik heb ze hogerop in dit draadje al aangehaald - zie 10/03/2006). Ze zijn vooral in Brussel en Wallonië te vinden, maar ook verschillende Vlaamse Press Shops hebben ze. Maar ze verschijnen hier wel pas enkele maanden na Frankrijk, en aangezien ik op amper 10 km van de Franse grens woon ga ik ze liever meteen in de Franse Mag Presse halen.
zo vandaag even naar parijs geweest en inkopen gedaan heb even een c4 wrc gekocht een xsara 2006 een ds break en een renault megane dakar
Vandaag weer twee gekocht :
- “Passion Citroën” nr 48 : C5 (2001), voor € 10,90
- “La saga des Traction” nr 21 : Traction 11 B commerciale (1955), waarvan de klep achteraan opengaat, voor € 10,90
Over twee weken :
- Passion Citroën : Axel (1985)
- Saga des Traction : Belgische 11 BL (1951)
Weer twee exemplaren aangeschaft vandaag :
- “Collection 2 CV” nr 68 : 2 CV “Sausss-Ente” (1988), voor € 10,50
- “DS Collection” nr 12 : DS fourgon Tissier “Bagagère” (1973), voor € 10,90
Over twee weken :
- Coll. 2 CV : Dyane “Caban” (1977)
- DS Coll. : de bekende oranje DS 19 op ballonnen (1959)
c5breakhdi schreef:Inderdaad, verschillende van die Franse kioskreeksen, zoals ... Voitures 1/18 Prestige…
heb je misschien een overzicht danwel een link welke wagens hierin beschikbaar komen?
rb schreef:c5breakhdi schreef:Inderdaad, verschillende van die Franse kioskreeksen, zoals ... Voitures 1/18 Prestige…
heb je misschien een overzicht danwel een link welke wagens hierin beschikbaar komen?
Via de site van Hachette ( ) en via Journaux.fr ( ) kan je volgen wat er in Frankrijk al verschenen is in deze reeks. Voitures 1/18 Prestige zijn modellen van Solido, waarbij het enige verschil tussen het kioskmodel en het winkelmodel de kleur is. De prijs is ongeveer dezelfde…
@c5breakhdi
Ben jij al eens een Evasion 1/43 tegengekomen??
ronama schreef:@c5breakhdi
zijn er wel maar niet in de kiosk reeks nog
ok thanks
c5breakhdi schreef:rb schreef:c5breakhdi schreef:Inderdaad, verschillende van die Franse kioskreeksen, zoals ... Voitures 1/18 Prestige…
Via de site van Hachette ( ) en via Journaux.fr ( ) kan je volgen wat er in Frankrijk al verschenen is in deze reeks. Voitures 1/18 Prestige zijn modellen van Solido, waarbij het enige verschil tussen het kioskmodel en het winkelmodel de kleur is. De prijs is ongeveer dezelfde…
Dank voor de beide linkjes!
ronama schreef:@c5breakhdi
Neen, maar in de reeks “Un siècle d’automobiles” heb ik een Peugeot 806 ( nr 58 ) en een Fiat Ulysse ( nr 149 ).
Vandaag gescoord :
- “Voitures françaises de collection” nr 101 : Traction 11 CV Familiale (1954).