Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Omdat ik al een tijdje ruzie heb met de dame:
Ik heb de benzineafsluiter omzeild waardoor ze constant benzine krijgt. Starten en lopen gaat goed. In z’n vrij vol gas geven zorgt niet voor problemen (al valt het me wel op dat mijn DS amper boven de 3000 komt bij koude motor).
Het rijden is een ander verhaal. Je kan best vol optrekken (en dan gaat ze ook tot de 5000) maar na 15 - 25 seconden begint ze met inhouden, vollast of deellast. Even later valt ze compleet dood, begin je dus af te remmen in de versnelling. Dan zet je haar op LPG, en pakt ze meteen op en kun je weer verder, trekt ze goed op etc. Als je daarna rustig aan gaat doen en haar stationair laat draaien, begint ze te pruttelen omdat ze opeens weer benzine krijgt. Dan zet je LPG weer uit en blijft ze normaal lopen.
Lek in benzinepomp? Vapour Lock?
Oh en een DX2 hoort toch ook een acceleratiepomp te hebben? De mijne doet nax. Hoe pak je dat aan? Revisiekitje?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Werkt je vlotternaald wel goed? Lijkt er op dat alsie inhoudt en stilvalt je vlotterkamer leeg is.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ds23man schreef:Werkt je vlotternaald wel goed? Lijkt er op dat alsie inhoudt en stilvalt je vlotterkamer leeg is.
GRG
Ja daar lijkt het inderdaad op. Ik me vraag me alleen af hoe zoiets kan. De pomp blijft toevoeren lijkt me.
Ik vraag me ook af hoe ik zoiets kan testen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Ds23man schreef:Werkt je vlotternaald wel goed? Lijkt er op dat alsie inhoudt en stilvalt je vlotterkamer leeg is.
GRG
Ja daar lijkt het inderdaad op. Ik me vraag me alleen af hoe zoiets kan. De pomp blijft toevoeren lijkt me.
Ik vraag me ook af hoe ik zoiets kan testen.
Eigenlijk vrij simpel, je carb demonteren en kijken of je vlotter soepel beweegt en niet blijft haken. Als je naald zou lekken dan verzuipt je motor.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Verstopt benzine filter in de tank?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
geimplodeerde vlotter/lekke voltter ?? zodat je na verloop van tijd te veel benzine krijgt…........
als je te lang op benzine hebt gereden wil de vlotter als reactie daarop nogal eens imploderen hetgeen tot gevolg heeft dat je benzine toevoer niet meer afgesloten wordt. ik zou ook de carb. een open maken en alles fff nalopen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik heb het deksel even gedemonteerd en via een slang naar binnen geblazen, terwijl ik de vlotter heen en weer bewoog. met mijn maximale blaaskracht, sluit de vlotternaald toch goed af. Ik zou als test even het vlotterniveau kunnen aanpassen.
Maar, de symptomen die ik krijg zijn duidelijk van het krijgen van geen benzine ipv teveel benzine. ea is duidelijk gezien het feit dat LPG activeren gelijk zorgt voor een normale loop. Anders zou de motor helemaal verzuipen. Ook zaken als zwarte rook en vervormd uitlaatgeluid, zijn absoluut niet aan de orde.
Wat ik wel heb ontdekt: de carburateur is roestbruin van binnen. Ik ben begonnen met schoonmaken maar had te weinig tijd. Omdat sommigen geloven in de reinigende dopes van bepaalde smeermiddelen, heb ik bij gebrek aan beters, verse LHM gegoten in alle gaten en hoeken van de carb. Na het weekend kijk ik verder.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
eigenlijk zou je dan de bezinedruk fff moeten meten deze moet dan een constante waarde behouden ;wellicht dat het membraam vd benzinepomp gescheurd/defect is…..........
rotzooi in de tank kan ook, ook zit er een filtertje in de carb. deze zou je ook ff kunnen verwijderen om te zien of het probleem dat opgelost is (filtertje zit achter die dikke koperen bout waar de slang op de carb. zit)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je membraan scheurt loopt de benzine je carter in! dat lijkt me sterk.
Eerder is er vuil of gom in de klepjes gekomen waardoor die niet goed afsluiten.
Verder kan het een te laag vlotter niveau zijn door slijtage.
Sproeiers verstopt? Ook die van de accel. pomp?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Tja…
Alcyone schreef:Wat ik wel heb ontdekt: de carburateur is roestbruin van binnen. Ik ben begonnen met schoonmaken maar had te weinig tijd. Omdat sommigen geloven in de reinigende dopes van bepaalde smeermiddelen, heb ik bij gebrek aan beters, verse LHM gegoten in alle gaten en hoeken van de carb. Na het weekend kijk ik verder.
Als ik Garage Sanders goed begrepen heb zojuist, dan is de “bruine” carburateur idd. de aanstichter. Mijn auto heeft hetzelfde probleem (en gaat daarvoor naar Garage Sanders).
Overigens wil de mijne, rijdend op LPG, ook wel eens afslaan als de motor goed warm is en daarna niet snel meer starten (op gas noch op benzine). Na een afkoelingsperiode is er niks meer aan de hand. Klinkt dit herkenbaar? Zou moeten samenhangen met de vuile carburateur…
Is het probleem inmiddels opgelost en zo ja, hoe? Ben ik zeer benieuwd naar.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mijn carbuateur was na jaren lpg rijden de vlotter as helemaal uitgesleten en de gas klep as ook. Resutaat : een erg slecht lopende auto ( stationiar wel goed maar dan benzine lekken) op benzine.
Nieuw (2de hands) carb . Klaar.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
bogaard77 schreef:Mijn carbuateur was na jaren lpg rijden de vlotter as helemaal uitgesleten en de gas klep as ook.
Tsja,benzine smeert ook nog een beetje blijkbaar…
Zo nu en dan op benzine rijden doet wonderen,niet alleen om je vlotterkamer schoon te houden..
Moderne benzines slaan erg snel neer en hebben vreselijke neerslag.
Ook mijn motoren hebben er last van: als ik een week of drie niet op mijn brommerts heb gereden kan ik er gif op innemen dat alleen al starten een langdradig verhaal wordt
Eenmaal lopend een zaak van lopend houden en de eerste tien minuten nix bijzonders verwachten, een hoop geknal en geknars is m’n deel.
Pas wanneer de debris is opgelost gaat alles steeds beter.
Dit geldt ook voor auto’s met een carburateur uiteraard,zéker als de carb een tijd niet wordt gebruikt (lees: rijden op het veel goedkopere LPG).
In de motorwereld kennen we ‘drankjes’ als ‘Moto Forté’; een gomoplossend middel dat je aan een tankvulling toevoegd nadat je je motor uit de winterstalling hebt gehaald.
Ik mag aannemen dat dit spul ook in de autowereld bekend is.
Advies: voordat je van benzine op LPG overschakeld eerst goed de carburateur leegrijden,totdat ze doodvalt door brandstoftekort.
Dan efkes volgas om er zeker van te zijn dat de vlotterkamer leeg is en dan op ‘LPG’ zetten.
Dat scheelt…echt.
Bij mijn motoren laat ik ze,als ik van tevoren weet er een tijdje niet op te zullen rijden,stilvallen met draaiende motor en benzinekraan dicht,net zolang totdat de carbs leeggezogen zijn.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Re: Tja…
pinovino schreef:Alcyone schreef:Wat ik wel heb ontdekt: de carburateur is roestbruin van binnen. Ik ben begonnen met schoonmaken maar had te weinig tijd. Omdat sommigen geloven in de reinigende dopes van bepaalde smeermiddelen, heb ik bij gebrek aan beters, verse LHM gegoten in alle gaten en hoeken van de carb. Na het weekend kijk ik verder.
Als ik Garage Sanders goed begrepen heb zojuist, dan is de “bruine” carburateur idd. de aanstichter. Mijn auto heeft hetzelfde probleem (en gaat daarvoor naar Garage Sanders).
Overigens wil de mijne, rijdend op LPG, ook wel eens afslaan als de motor goed warm is en daarna niet snel meer starten (op gas noch op benzine). Na een afkoelingsperiode is er niks meer aan de hand. Klinkt dit herkenbaar? Zou moeten samenhangen met de vuile carburateur…
Is het probleem inmiddels opgelost en zo ja, hoe? Ben ik zeer benieuwd naar.
Ik heb het gevoel dat dit ook kan komen door te krappe klepspeling. Wat denken jullie?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het slijten van de vlotter komt doordat hij klappert in de vlotterkamer…
Het overschakelen die ik altijd op de snelweg. idd helemaal leegrijden en dan op lpg.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Tja, voor mij is het allemaal nieuw dit. Ik rijd pas sinds februari van dit jaar DS. Zoveel heb ik nog niet gereden maar wel bijna alles op LPG. (En dat zal door de vorige eigenaar ook wel gedaan zijn, wat geen verwijt is overigens.)
Ik hoop dat de nieuwe startmotor en electrische ontsteking de problemen (of een deel daarvan) verhelpt.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het uitvallen bij hete motor rijdend op LPG heeft NIETS met een vervuilde carburateur te maken. Wel met het rijker gaan staan van de verdamper. De bougies worden vet en bij nieuw starten krijgt de dame teveel LPG. Zet het keuze schakelaartje in midden stand en ga starten. Slaat ze aan dan weer op LPG zetten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>