2 van de 2
 < Vorige 1 2

Een motor die er geheel willekeurig mee stopt…...HELP!!
Snoekebeest
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127

Gepost: 03 maart 2006 10:46 PM
  [ # 16 ]

hij ruikt inderdaad wel behoorlijk naar benzine als ik uitstap, zeker als ik bij inparkeren ook nog ff heb moeten ‘steken’. Of die meer verbruikt durf ik nog niet helemaal te zeggen, maar ik heb wel een flauw vermoeden.

Een brandstof lekkage? soms willen die slangen boven de motor nog al ‘bros’ worden als ze op leeftijd zijn waardoor er al gauw een lekje ontstaat of de slang klemmen dichten niet goed meer af dit kun je bekijken d.m.v. proberen om de slangen te verdraaien.

Profiel  

Jasper ZX
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 07 maart 2006 12:58 AM
  [ # 17 ]

Heren,

Gister weer helemaal mis! De auto stopte er mee en wilde (ook na geruime tijd gewacht te hebben) niet meer starten Mad

Vanavond de auto op de sleep mee teruggenomen naar huis en na een paar pogingen tijdens het slepen sloeg de motor weer aan!! Ik wou dat ik snapte waarom hij nu wel wilde starten…....kan dit wellicht te maken hebben met de eerdere suggestie(s) dat de brandstofpomp niet meer doet wat die moet doen? Het lijkt me zo vreemd dat die dan op de sleep uiteindelijk wel weer aan sloeg…..

Wie wordt er blij van deze vraag?  Rolling Eyes

Na een Xsara, C2 VTS, de ZX en Saxo…....en 10 jaar lease…..nu een Cactus

Profiel  

arhnic
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114

Gepost: 07 april 2006 05:59 AM
  [ # 18 ]

Al eens aan de lambdasonde gedacht? Bij mij al 2 keer vervangen dus dat is wel een zwak punt. Ook de luchtweger is vervangen bij het inlaatcircuit. Bij mij loopt’ie weer als een zonnetje. Die benzinelucht komt me bekend voor van m’n vorige ZX. Onder de achterbank werd iets vervangen (ook een ZX kwaaltje).
Ik leef met je mee en prijs je vastberadenheid om ondanks de ellende toch de kwaliteit van de ZX te waarderen.
Het rijgenot maakt veel goed. Vooral de meesturende achterwielen zijn “BIG FUN”. Sterkte ermee.

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1613

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 07 april 2006 12:41 PM
  [ # 19 ]

Re: Een motor die er geheel willekeurig mee stopt…...HELP!

Jasper ZX schreef:

- sensor is vervangen

Welke sensor is dat? De BDP-sensor?

Profiel  

Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 838

Gepost: 13 april 2006 09:39 PM
  [ # 20 ]

Misschien ook wel heel simpel:

bij mij sloeg de ZX ook regelmatig af, onder het rijden bij 80 km/u. Maar met een beetje geluk sloeg hij meteen weer aan.

Garage kon tot 2 keer toe niets vinden, en konden ook geen probleem constateren. dus thuis maar eens aan het sleutelen:

Bij het uitlezen van ECU gaf hij een storing aan met energie voorziening van de onsteking geloof ik.
Ook wilde hij soms maar heel moeilijk starten, en dan niet stationair blijven lopen (alleen bij meer dan +/-3000 tpm).

Na heel veel gedoe bleek toeavallig dat de Pluspoolklem van de accu wat los zat en vuil was, deze vast gedraaid, probleem weg, hij trilt nog wel eens los, maar regelmatig vastdraaien en nergens meer last van.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  

Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 838

Gepost: 13 april 2006 09:41 PM
  [ # 21 ]

en ohja in het bovenstaande stukje gaat het over een 1.8 aura uit ‘94

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  

huizing
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 214

Gepost: 16 juni 2006 01:39 AM
  [ # 22 ]

Ik had precies hetzelfde symptoom met een zx. 1.6. Sloeg “zomaar af"en wou dan niet meer starten, en dan (10 seconden of 10 minuten later..wel weer) Het zit ergens in de injectie.  Ik had wel vonk. Heb ook het ontstekingsrelais vervangen, dit hielp niks. Uiteindelijk heeft de storing zichzelf opgelost. Al een half jaar in elk geval.

Vreemd..

ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005

Profiel  

obicham
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 153

Gepost: 18 juni 2006 08:59 PM
  [ # 23 ]

Heb dat probleem ook gehad, al brandde toen het management lampje dagelijks voor meer dan een jaar( deed dat al toen ik hem kocht).
Bij mij was het gasklep-potentiometer.

(avantage 1.4)

Profiel  

majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 767

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 20 juni 2006 03:32 PM
  [ # 24 ]
Jasper ZX schreef:

Heren,

Gister weer helemaal mis! De auto stopte er mee en wilde (ook na geruime tijd gewacht te hebben) niet meer starten Mad

Vanavond de auto op de sleep mee teruggenomen naar huis en na een paar pogingen tijdens het slepen sloeg de motor weer aan!! Ik wou dat ik snapte waarom hij nu wel wilde starten…....kan dit wellicht te maken hebben met de eerdere suggestie(s) dat de brandstofpomp niet meer doet wat die moet doen? Het lijkt me zo vreemd dat die dan op de sleep uiteindelijk wel weer aan sloeg…..

Wie wordt er blij van deze vraag?  Rolling Eyes

En je Lambda sensor? Ik had een stotterende motor, stationair liep ie niet meer, nu is er een andere lambda ingezet, en hij loopt weer. Tevens is er een vacuum slang vervangen. Hopen dat je er wat aan hebt.

Als de mijne afsloeg, sloeg hij soms ook weer aan hoor! Zou goed je Lambda sensor kennen zijn… Succes

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  

Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 03 juli 2006 07:13 AM
  [ # 25 ]

Re: Een motor die er geheel willekeurig mee stopt…...HELP!

Jasper ZX schreef:

Mijn ZX (1.6i aura) is geheel onbetrouwbaar geworden Sad . Met regelmaat slaat de motor zonder waarschuwing in één keer af (of motormanagementlampje brandt). De ene keer start ‘ie zonder problemen, de andere keer duurt het langer of geeft ‘ie er helemaal de brui aan. Dit gebeurt zowel op de snelweg als in de binnenstad. Na een aantal bezoeken (en rekeningen van….) de Citroendealer zijn onderstaande onderdelen al vervangen:
-

Controleer NA het afslaan of de brandstofpomp werkt!
ik heb dit namelijk OOK gehad met mijn 1.9 volcane en het vaker gehoord!
werkt de brandstof pomp NIET, gewoon de draad van de ECU naar de pomp doorknippen en de pomp over het contact zetten! Wink

succes!

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook