Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Hmmmm, ik lees over wat prangende vragen van de lezers heen…
schade, tsja, schadevrij is ie niet, tis goed hersteld, rechter deur glanst iets anders vanuit de auto via de buitenspiegel, voor en achterbumper zijn opnieuw gespoten. maar ja, alle stempels staan in het onderhoudsboekje, ik heb diverse facturen (vorige eigena(a)r(esse) had n modezaak, als weduwe vond ze de wagen te groot, heeft trouwens dezelfde voornaam als mn ex[goed of slecht teken? ]).
Ach, je hoopt altijd maar dat je een goeie aankoop hebt gedaan…
t zit wel heerlijk
wat dan wel weer tegenvalt is dat er ook skai is gebruikt, achterkant en zijkant van de stoelen, het zakje is dan weer wel van leer, toch jammer…
verder viel me op dat je het frame voelt in de zijkussens bij het in en uitstappen, bij serie I zit er alleen schuimrubber in, waarschijnlijk wel betere zijdelingse steun wanneer je flink door de bocht gaat, maar het stof slijt wel harder van het in en uitstappen…
(vandaag, op mn werk, kwam de onderdirecteur nog langs om te vertellen dat het niet slecht gaat met t bedrijf, en dat er ook géén reorganisatie in de planning zit… jaja, leuk vakgebied, de uitgeverswereld… mocht mn contract nou niet verlengd worden, heb ik toch een probleempje, dan weten jullie meteen mijn vraagprijs…
ieksEmmu schreef:verder viel me op dat je het frame voelt in de zijkussens bij het in en uitstappen, bij serie I zit er alleen schuimrubber in, waarschijnlijk wel betere zijdelingse steun wanneer je flink door de bocht gaat, maar het stof slijt wel harder van het in en uitstappen…
Dit is ws toe te schrijven aan de zij-airbags… Als ik het me goed herinner heeft de type 1 ze niet en deze xm wel. Die zij-airbags voel je in mijn xsara iig goed zitten in de stoel. Aan de deurzijde wel en aan de middenconsole zijde is het gewoon helemaal schuimrubber wat je voelt…
Verder, door weinig forumbezoek laatste tijd, gefeliciteerd met je aankoop!! Zeer mooie xm! Een zilveren xm v6 van een van de laatste bouwjaren is altijd al een droom van mij geweest…
Echt een heel mooie bak, vooral op de eerste foto’s die je postte!
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Xsara_Coupe schreef:ieksEmmu schreef:verder viel me op dat je het frame voelt in de zijkussens bij het in en uitstappen, bij serie I zit er alleen schuimrubber in, waarschijnlijk wel betere zijdelingse steun wanneer je flink door de bocht gaat, maar het stof slijt wel harder van het in en uitstappen…
Dit is ws toe te schrijven aan de zij-airbags… Als ik het me goed herinner heeft de type 1 ze niet en deze xm wel. Die zij-airbags voel je in mijn xsara iig goed zitten in de stoel. Aan de deurzijde wel en aan de middenconsole zijde is het gewoon helemaal schuimrubber wat je voelt…
Verder, door weinig forumbezoek laatste tijd, gefeliciteerd met je aankoop!! Zeer mooie xm! Een zilveren xm v6 van een van de laatste bouwjaren is altijd al een droom van mij geweest…
Echt een heel mooie bak, vooral op de eerste foto’s die je postte!Xsara_Coupe
Dankje, het weer zat ook erg mee voor de foto’s.
dus zitten die dingen in de zijrugleuning?! vandaar dat skai ipv leder op die plek…
ieksEmmu schreef:Xsara_Coupe schreef:ieksEmmu schreef:verder viel me op dat je het frame voelt in de zijkussens bij het in en uitstappen, bij serie I zit er alleen schuimrubber in, waarschijnlijk wel betere zijdelingse steun wanneer je flink door de bocht gaat, maar het stof slijt wel harder van het in en uitstappen…
Dit is ws toe te schrijven aan de zij-airbags… Als ik het me goed herinner heeft de type 1 ze niet en deze xm wel. Die zij-airbags voel je in mijn xsara iig goed zitten in de stoel. Aan de deurzijde wel en aan de middenconsole zijde is het gewoon helemaal schuimrubber wat je voelt…
Verder, door weinig forumbezoek laatste tijd, gefeliciteerd met je aankoop!! Zeer mooie xm! Een zilveren xm v6 van een van de laatste bouwjaren is altijd al een droom van mij geweest…
Echt een heel mooie bak, vooral op de eerste foto’s die je postte!Xsara_Coupe
Dankje, het weer zat ook erg mee voor de foto’s.
dus zitten die dingen in de zijrugleuning?! vandaar dat skai ipv leder op die plek…
Dat skai zit er bij veel meer auto’s af fabriek op de plekken waar je geen contact met de stoel hebt, side-airbag of niet. Alleen bij auto’s die achteraf van leer zijn voorzien wil weleens álles met leer bekleed zijn.
Bij de Xanten met leer heb je dat ook, de exemplaren die hier voor de deur staan (1x met side-airbags, 1x zonder) zijn daarin precies hetzelfde afgewerkt.
Overigens : hele strakke wagen . Ze krijgen bij Civer handigheid met V6 ES9’s..
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
rb schreef:Ze krijgen bij Civer handigheid met V6 ES9’s..
ik heb net ff naar ze gemaild met de vraag wat een 120.000 km beurt ongeveer kost… kan ik vast gaan sparen…
Oei, distributieriem e.o…
Gokje: als het binnen de 4 cijfers voor de komma blijft is dat mooi.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ieksEmmu schreef:rb schreef:Ze krijgen bij Civer handigheid met V6 ES9’s..
ik heb net ff naar ze gemaild met de vraag wat een 120.000 km beurt ongeveer kost… kan ik vast gaan sparen…
Kan aan mij liggen, maar volgens mij heeft ‘ie die beurt net gehad en heb je nog 120.000 km of 5 jaar te gaan…...........
Zou zonde zijn
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Willem schreef:ieksEmmu schreef:rb schreef:Ze krijgen bij Civer handigheid met V6 ES9’s..
ik heb net ff naar ze gemaild met de vraag wat een 120.000 km beurt ongeveer kost… kan ik vast gaan sparen…
Kan aan mij liggen, maar volgens mij heeft ‘ie die beurt net gehad en heb je nog 120.000 km of 5 jaar te gaan…...........
Zou zonde zijn
Jaco heeft de distributie + bougies + nieuwe bolletjes bij ca. 112 kkm gedaan , moet nog ff aan m vragen of ie nog meer gedaan heeft, olie verversing zou bij 107 kkm gedaan moeten worden volgens t dashboardkaartje van 2 garages terug. Ik weet niet wat bij 120 kkm gedaan wordt, misschien wat filters en bakolieniveau… Ben een beetje aan t inventariseren wat nodig is en wat niet.
(kan mn centen hard gebruiken, kreeg gister telefoon dat bij mn Ducati-stukgatie een stukje naaldlager is gevonden en dat ze mn blok nu moeten splitsen… )
bij de weg, rechter buitenspiegel heeft die een aparte zekering? servomotortjes zitten in de spiegel? of zal ik eerst het keuzeschakelaartje naast de versnellingspook eens schoonmaken?
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ieksEmmu schreef:
bij de weg, rechter buitenspiegel heeft die een aparte zekering?
Nein
ieksEmmu schreef:servomotortjes zitten in de spiegel?
Ja
ieksEmmu schreef:of zal ik eerst het keuzeschakelaartje naast de versnellingspook eens schoonmaken?
Goed begin, bij mij is dat schakelaartje ook brak, links en rechts hebben er af en toe geen zin in
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
dikke problemen met die 906, de mijne had verleden jaar ook een lager stuk, tesamen met de achterveer revisie heb ik 1500€ betaald
als je moet beslissen wat ze allemaal mogen doen, een set zuigerveren kost bijna net zoveel als een complete set met cilinders en zuigers erbij, het is maar dat je het weet
bougie kabels zijn niet meer te bestellen maar die van een ST2 hebben dezelfde weestand
hopelijk valt het mee want besparen op de XM zou ik precies niet doen
en euh ik heb hier nog een 906 staan die voor 2350 van eigenaar verandert
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:dikke problemen met die 906, de mijne had verleden jaar ook een lager stuk, tesamen met de achterveer revisie heb ik 1500€ betaald
als je moet beslissen wat ze allemaal mogen doen, een set zuigerveren kost bijna net zoveel als een complete set met cilinders en zuigers erbij, het is maar dat je het weet
bougie kabels zijn niet meer te bestellen maar die van een ST2 hebben dezelfde weestand
hopelijk valt het mee want besparen op de XM zou ik precies niet doen
en euh ik heb hier nog een 906 staan die voor 2350 van eigenaar verandert
:
rb schreef:paso schreef:dikke problemen met die 906, de mijne had verleden jaar ook een lager stuk, tesamen met de achterveer revisie heb ik 1500€ betaald
als je moet beslissen wat ze allemaal mogen doen, een set zuigerveren kost bijna net zoveel als een complete set met cilinders en zuigers erbij, het is maar dat je het weet
bougie kabels zijn niet meer te bestellen maar die van een ST2 hebben dezelfde weestand
hopelijk valt het mee want besparen op de XM zou ik precies niet doen
en euh ik heb hier nog een 906 staan die voor 2350 van eigenaar verandert
:
kreeg gister telefoon dat bij mn Ducati-stukgatie een stukje naaldlager is gevonden en dat ze mn blok nu moeten splitsen…
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Tsja, ik kan het niet ontkennen, ,maar deze haaglander heeft wel een ontiegelijke mooie XM
Zal ik 1 ding met jullie afspreken? Dat na de AX voor mij ook een XM komt?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Tsja, ik kan het niet ontkennen, ,maar deze haaglander heeft wel een ontiegelijke mooie XM
Zal ik 1 ding met jullie afspreken? Dat na de AX voor mij ook een XM komt?
als je zo een exemplaar ziet is het niet moeilijk, ik heb de XM ook altijd een klasse bak gevonden, een de verleiding is er dan ook om er eentje te kopen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Tijdens de zoektocht naar een leuke diesel zijn we ook verschillende Exclusive’s tegen gekomen, en van sommige ga je echt kwijlen hoor
Maargoed, ook een knappe T1 vind ik wel wat hebben, zeker met die oude lichtmetalo’s en gele koplampjes, alsof ze net uit een film komen rijden
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI