2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
verbruik van een diesel
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 21 juni 2006 01:40 AM
  [ # 16 ]

Ik heb hiervoor ook een ZX diesel gehad. Na 335.000 KM rookte hij als de hel (heb er zelf 60.000 KM mee gereden), wou af en toe haast niet meer vooruit maar reed altijd een strakke 1 op 18.

Zucht… wou dat ik hem niet weggedaan had maar dat is voer voor andere draadjes.

Jos van der Voort

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 21 juni 2006 01:44 AM
  [ # 17 ]

Degene die ik van hogervp heb gekocht rijd ondanks z’n 365.000km als nieuw! Dat bewijst maar hoe belangrijk goed onderhoud is, als je de motor hoort ook met starten, zou je zeggen dat hij pas net 100dkm erop heeft ziten.  Very Happy

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 21 juni 2006 04:58 AM
  [ # 18 ]
WYD schreef:

Dat bewijst maar hoe belangrijk goed onderhoud is

En 30 nieuwe aanrijfassen Evil or Very Mad
En kweeniehoeveel kleine rottige plastic dingen die loslaten Rolling Eyes

Heel mooi zo’n zx!

Maar wanneer je dan over de dijk rijdt, achter motoren aan…. Tsja…. vergeven = vergeten

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 21 juni 2006 12:14 PM
  [ # 19 ]
WYD schreef:

Degene die ik van hogervp heb gekocht rijd ondanks z’n 365.000km als nieuw! Dat bewijst maar hoe belangrijk goed onderhoud is, als je de motor hoort ook met starten, zou je zeggen dat hij pas net 100dkm erop heeft ziten.  Very Happy

Very Happy
Leuk om te lezen! Ben benieuwd wat het verbruik wordt.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 21 juni 2006 05:45 PM
  [ # 20 ]
Kortooms schreef:

Ik ging er altijd vanuit dat een diesel zuiniger zou zijn dan een benzine motor. De resultaten van de dieseltjes vallen mij een beetje tegen. Uitgezonderd de ZX van Stan. Hopelijk red je inderdaad je streef gebruik.

Ik rij zelf echt als een oud omaatje. Langzaam optrekken en niet harder dan 100. Ik ben dan ook zeer tevreden over mijn benzine gebruik van 1 op 20.

Niet te doen! Ik rij echt max. 1/10, of 480km op een megavolle tank!
Welk type motor heb je?

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 21 juni 2006 08:29 PM
  [ # 21 ]

De XU motoren verbruiken zoiezo meer dan de kleinere TU motoren.
Ik neem in ieder geval aan dat de 1.4 dezelfde TU-motor is als die in de BX.
Ik vind de 1.4 echter niet fijn rijden.

Profiel  
 
Venom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 15-06-2006

Gepost: 22 juni 2006 01:28 PM
  [ # 22 ]

Mijn ZX rijdt gemiddeld 1 op 16 en trekt best aardig voor een diesel zonder turbo, ik hou hem altijd laag in toeren er zit toch voldoende trekkracht in.
meeste bochten neem ik gewoon in z’n 3. Op lange afstand kom ik ruim boven de 1 op 18, ook met bagage en gezin er in, dan hou ik de snelheid wel rond de 100.

Ride to live, live to ride

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 22 juni 2006 04:11 PM
  [ # 23 ]
Venom schreef:

Mijn ZX rijdt gemiddeld 1 op 16 en trekt best aardig voor een diesel zonder turbo, ik hou hem altijd laag in toeren er zit toch voldoende trekkracht in.
meeste bochten neem ik gewoon in z’n 3. Op lange afstand kom ik ruim boven de 1 op 18, ook met bagage en gezin er in, dan hou ik de snelheid wel rond de 100.

Heb jij wel of geen airco?


In het ene geval zou mijn gebruik nl meevallen, in het andere tegen.

Profiel  
 
Venom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 15-06-2006

Gepost: 22 juni 2006 05:46 PM
  [ # 24 ]

Ik heb geen airco.

Wel weet ik dat je met een stelschroef op de brandstofpomp het gebruik in kunt stellen.

Je kunt hem dan zuiniger afstellen, maar dan trekt ie nog trager als een mercedes 190 d. En ik hou wel van een beetje opschieten.

Staan ook ergens foto’s van in ZX forum.

Ride to live, live to ride

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 22 juni 2006 11:57 PM
  [ # 25 ]
Venom schreef:

Ik heb geen airco.

Ik namelijk wel. En ik gebruik hem ook. Maar er zijn niet zoveel cijfers van de breaks hier en de vergelijken met de berline verlies ik ruim. Maar dan valt mijn verbruik nog wel mee dus.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7807
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 juni 2006 12:19 AM
  [ # 26 ]

Laatste paar tanks LPG flink bezig geweest met `nieuw rijden` - opschakelen tussen 2000 en 2500 maar wel flink gasgeven en nooit harder dan 110. Verbruik daalde van 1:9 naar 1:11 - dit zou in vergelijking met benzine een daling van 1:12,5 naar 1:15 moeten zijn - niet slecht voor een 1761 cc zestienkleppen XU…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 juni 2006 04:13 AM
  [ # 27 ]
EW schreef:
Venom schreef:

Ik heb geen airco.

Ik namelijk wel. En ik gebruik hem ook. Maar er zijn niet zoveel cijfers van de breaks hier en de vergelijken met de berline verlies ik ruim. Maar dan valt mijn verbruik nog wel mee dus.

De ZX break weegt ook een stukkie meer dan de berline en de luchtweerstand is ook een stuk meer gezien de grootte. Ik haal gemiddeld 1 : 16,5 met mijn 1210 kg (ledig gewicht) Xantia 1.9D, en dat met een berg gereedschap in de kofferbak (sleutelen he). Met de warme zomerdagen en de airco aan, stijgt het verbruik naar de 1 :15,5.

Ik ben van plan om binnenkort eens de verstuivers eruit te halen, testen, schoonmaken en eventueel nieuwe nozzles (verstuivertip) te monteren. Een nieuwe nozzle kost maar iets van €30, schoonmaken, testen en afregelen kan in de dieselwerkplaats op me werk, ben benieuwd de Xantia dan nog zuiniger gaat rijden Razz.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 23 juni 2006 10:21 AM
  [ # 28 ]
ZX1.4i schreef:

De ZX break weegt ook een stukkie meer dan de berline en de luchtweerstand is ook een stuk meer gezien de grootte. Ik haal gemiddeld 1 : 16,5 met mijn 1210 kg (ledig gewicht) Xantia 1.9D, en dat met een berg gereedschap in de kofferbak (sleutelen he). Met de warme zomerdagen en de airco aan, stijgt het verbruik naar de 1 :15,5.

Ik weet het. Vandaar dat ik zo blij ben met andere cijfers van een Break. Mijn Xantia reed namelijk (zoals je misschien nog weet) ruim 17 km op een litertje.

Ik ben van plan om binnenkort eens de verstuivers eruit te halen, testen, schoonmaken en eventueel nieuwe nozzles (verstuivertip) te monteren. Een nieuwe nozzle kost maar iets van €30, schoonmaken, testen en afregelen kan in de dieselwerkplaats op me werk, ben benieuwd de Xantia dan nog zuiniger gaat rijden Razz.

Is inderdaad iets dat bij mij ook nog op het lijstje staat.

Ik weet het

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 24 juni 2006 01:27 PM
  [ # 29 ]

de mijne blijft dorstig 1op 15.2 met mazzel ik heb alles gedaan om hem zuiniger te krijgen maar het blijft een doffe ellende ik geef het op het is dat het zo’n fijne en mooie kar is anders had ik hem al wel verkocht Crying or Very sad

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 juni 2006 03:48 AM
  [ # 30 ]
EW schreef:

Is inderdaad iets dat bij mij ook nog op het lijstje staat.

Je ben vrij om je als proefkonijn aan te melden Wink

PS: Wat voor een pomp zat er in je Diesel, Lucas of Bosch???

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook