2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De GT die een Digit achtige werd: rot subframe
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 21 juni 2006 04:04 PM
  [ # 16 ]

Mooie GT en grootse plannen als ik het zo hoor Smile

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 21 juni 2006 04:06 PM
  [ # 17 ]

Is het jullie trouwens al opgevallen dat het een ex-gasbak is?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 juni 2006 04:27 PM
  [ # 18 ]


zo valt het iets meer op Very Happy

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 21 juni 2006 04:32 PM
  [ # 19 ]
woutersmits schreef:


zo valt het iets meer op Very Happy

Wel verdraaid…..had ik nog niet eens gezien joh….En dan zo weinig km’s? je zou haast denken datie teruggedraait is…

Test

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 juni 2006 07:39 PM
  [ # 20 ]
Alcyone schreef:
woutersmits schreef:

Denk je trouwens dat de vloer van jouw schuur bestand is tegen een bizarre reiniginsactie van de motorruimte? Dit blok is me iets te smerig om aan te raken

geen goed plan… maar er is een wasstraat in de buurt, waar we hem af kunnen spuiten Very Happy

Kan natuurlijk ook gewoon die carbs opbouwen en alsnog een keertje op m’n auto zetten, voor een tijdje.

de enige overgebleven digitale GT sport Laughing

Wat is een Digit met Sport interieur, Sport wielen en Sport carbs?

een Spigit.

Wat is een GT met Digit dash?

Een Gigit.

Wie weet noem ik haar SpiGGit.

eigenlijk is een GT met digit dash gewoon een digit…..

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 22 juni 2006 03:18 AM
  [ # 21 ]

Gefeliciteerd met de gt.
Deze gt is voor thijs van mij geweest.

Met de bougies etc, de auto liep niet meer en door andere carburateur te maken enzo is het zon gepruts met leidingen slangen etc. Surprisedops:

Bougies waren voor nood omdat orginele zwart waren van het verzuipen.

De gt heeft nooit op gas gelopen, de eigenaar voor mij wilde inbouwen toen hij een diesel kon kopen.

Visgraat intrieur heb ik er ingezet Very Happy , orginele intreur was erg vies.

Ik vond het altijd een fantsatische auto en hij trekt erg lekker.

Veel plezier aan deze auto

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 22 juni 2006 10:49 AM
  [ # 22 ]
michel-16v schreef:

Gefeliciteerd met de gt.
Deze gt is voor thijs van mij geweest.

Met de bougies etc, de auto liep niet meer en door andere carburateur te maken enzo is het zon gepruts met leidingen slangen etc. Surprisedops:

Bougies waren voor nood omdat orginele zwart waren van het verzuipen.

De gt heeft nooit op gas gelopen, de eigenaar voor mij wilde inbouwen toen hij een diesel kon kopen.

Visgraat intrieur heb ik er ingezet Very Happy , orginele intreur was erg vies.

Ik vond het altijd een fantsatische auto en hij trekt erg lekker.

Veel plezier aan deze auto

Tof om wat te weten te komen over deze! Ik heb de planning er nog jaren in te rijden.

Kun je me vertellen hoe lang je haar hebt gehad, hoeveel kilometers je hebt gemaakt en wat er aan onderhoud is gebeurd? Is er nog een bekende zwakke plek van deze auto?

Weet je ook toevallig waar die nieuwe carb vandaan komt? Ik heb exact dezelfde op mijn Digit maar omdat ze onbekend voor me zijn weet ik de waarden niet zoals vlotterniveau etc.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 juni 2006 11:09 AM
  [ # 23 ]
Alcyone schreef:

Wat is een Digit met Sport interieur, Sport wielen en Sport carbs?
een Spigit.

Wat is een GT met Digit dash?
Een Gigit.

Wie weet noem ik haar SpiGGit.

Laughing

Gaat dit uiteindelijk je dagelijkse wagen worden? Is ze origineel Nederlands? Ze ziet er nog mooi uit, succes ermee!!!

Profiel  
 
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 22 juni 2006 12:41 PM
  [ # 24 ]

Ziet er goed uit Alex. Misschien dan geen echte Digit, maar het hart leeft er in verder.

Veel succes.

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 22 juni 2006 05:54 PM
  [ # 25 ]

Tof om wat te weten te komen over deze! Ik heb de planning er nog jaren in te rijden.

Kun je me vertellen hoe lang je haar hebt gehad, hoeveel kilometers je hebt gemaakt en wat er aan onderhoud is gebeurd? Is er nog een bekende zwakke plek van deze auto?

Weet je ook toevallig waar die nieuwe carb vandaan komt? Ik heb exact dezelfde op mijn Digit maar omdat ze onbekend voor me zijn weet ik de waarden niet zoals vlotterniveau etc.

Ik heb haar in 2003 gekocht van de 2e eigenaar, heb er zelf nog geen 1000 km mee gereden, gebruikt als mijn toenmalige gti het liet afweten. Heeft al die tijd in mijn garage gestaan. Hij is nieuw verkocht aan een man die er in 8 jaar 52000km mee heeft gereden. De 2e eigenaar heeft er mee gereden tot 171000km. Ik heb er enkel een andere uitlaat onder gehangen (van mijn gti), achter demper scheurtje lassen!!

Intrieur heb ik ook vervangen. Toen ik hem na al tijd wilde starten begon het geklooi met de carburateur. Ik heb enkel het choke gedeelte (bovenste deel) vervangen door een mechanische, van een bx 1,6. sproeiers etc zitten van de gt erin, enkel diameter van bovenste gedeelte is kleiner. Heb alle orginele delen meegegeven aan thijs met een beschrijving.

Wat ik aaraad te doen aan de gt dat ik zover weet:
-distrubutie riem
-grote beurt
-r mistlamp voor mist lampje, is wel inorde
-tellerverlichting
-remblokjes voor
-lekkage leiding links achter
-schakelde moeilijk naar 1 en 2, speling kogeltje schakelmechanisme??

Ik hoop dat ik de gt nog eens in het echt rijdend kan bewonderen Smile

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 22 juni 2006 07:02 PM
  [ # 26 ]
michel-16v schreef:

Tof om wat te weten te komen over deze! Ik heb de planning er nog jaren in te rijden.

Kun je me vertellen hoe lang je haar hebt gehad, hoeveel kilometers je hebt gemaakt en wat er aan onderhoud is gebeurd? Is er nog een bekende zwakke plek van deze auto?

Weet je ook toevallig waar die nieuwe carb vandaan komt? Ik heb exact dezelfde op mijn Digit maar omdat ze onbekend voor me zijn weet ik de waarden niet zoals vlotterniveau etc.

Ik heb haar in 2003 gekocht van de 2e eigenaar, heb er zelf nog geen 1000 km mee gereden, gebruikt als mijn toenmalige gti het liet afweten. Heeft al die tijd in mijn garage gestaan. Hij is nieuw verkocht aan een man die er in 8 jaar 52000km mee heeft gereden. De 2e eigenaar heeft er mee gereden tot 171000km. Ik heb er enkel een andere uitlaat onder gehangen (van mijn gti), achter demper scheurtje lassen!!

Intrieur heb ik ook vervangen. Toen ik hem na al tijd wilde starten begon het geklooi met de carburateur. Ik heb enkel het choke gedeelte (bovenste deel) vervangen door een mechanische, van een bx 1,6. sproeiers etc zitten van de gt erin, enkel diameter van bovenste gedeelte is kleiner. Heb alle orginele delen meegegeven aan thijs met een beschrijving.

Wat ik aaraad te doen aan de gt dat ik zover weet:
-distrubutie riem
-grote beurt
-r mistlamp voor mist lampje, is wel inorde
-tellerverlichting
-remblokjes voor
-lekkage leiding links achter
-schakelde moeilijk naar 1 en 2, speling kogeltje schakelmechanisme??

Ik hoop dat ik de gt nog eens in het echt rijdend kan bewonderen Smile

Het moeilijke schakelen heb ik meteen opgelost door het plastic manchet onder de pook, naar links te verplaatsen. Remblokjes heb ik nog een berg van liggen, de tellerunit komt mijn DIGIT dash voor in de plaats, de mistlampen komen mijn gele glaasjes op, de leiding heb ik ook al liggen, distributieriem, spanrol en waterpomp liggen ook reeds klaar. De gehele uitlaat vervang ik door die van mijn eigen DIGIT, de GTI uitlaat zorgt voor gerammel van het hitteschild wat tegen de katalysator aan komt, die toch al naar de klote is. Heb dat tijdelijk opgelost door het naar boven te meppen met een zware hamer. Bakolie, motorolie en filter liggen ook reeds klaar.

Naast het vervangen van het grijze dashboard door het zwarte DIGIT dashboard komen mijn BX Sport wielen er onder en vervang ik de plastic stijldelen door zwarte maar ook de vloermatten vervang ik door zwarte. Het audiopakket komt ook mee, evenals het gepolijste kleppendeksel, de blauwe bougiekabels, de BMW accu en de veerbollen (die van de GT zijn helemaal plat, het ding veert momenteel als een Golf). Het frame van de bestuurdersstoel is kapoet dus die vervang ik ook. De donkere zijruitjes ga ik OF polijsten en in de blanke lak zetten OF vervangen door de units van m’n Digit. Waarschijnlijk gaat de GT spoiler wieberen. Of ik m’n BX19 DIGIT embleem op de kofferbak ga zetten is nog niet zeker. Verder ga ik het klapdak dichtkitten; het handvat verwijderen en het glas bedekken met een stuk origineel hemel van een andere BX. Je hebt namelijk helemaal niets goeds aan dat klapdak.

Na afloop zal de GT er exact hetzelfde uitzien als mijn DIGIT. Tja, ben blijkbaar nogal gehecht geraakt aan die setup.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 23 juni 2006 02:42 AM
  [ # 27 ]

Grote plannen dus Very Happy
Veerbollen waren idd plat en het dakraam lekte op het rubber.
Liever een dicht dak maar het zit er nu eenmaal.

Je had die punten dus al ontdekt die zouden moeten gebeuren.
Ga je de carburateur ook overzetten van de digit?
Heb je nog verder punten gevonden die niet goed waren aan de gt?

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 23 juni 2006 03:35 PM
  [ # 28 ]
michel-16v schreef:

Grote plannen dus Very Happy
Veerbollen waren idd plat en het dakraam lekte op het rubber.
Liever een dicht dak maar het zit er nu eenmaal.

Je had die punten dus al ontdekt die zouden moeten gebeuren.
Ga je de carburateur ook overzetten van de digit?
Heb je nog verder punten gevonden die niet goed waren aan de gt?

Nog niet… Ja, uitlijnen maar ach…

De carb van de GT lijkt beter te zijn dan die van de DIGIT al heb ik nog niet de uitlaatgassen gemeten.

Het klapdak lekt? Hmmm… misschien dat ik dan de hemel van de DIGIT heel houd en op een dag dat kut dak verwijder en er een stuk plaat in las. Wat haat ik open daken, echt enorm.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 23 juni 2006 03:47 PM
  [ # 29 ]

mij lijkt dat er niets mis is met de carb op dit moment, hij trekt als een lier, zonder inhouden, zoals bij jouw digit.

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 24 juni 2006 03:45 PM
  [ # 30 ]

Zit er op de digit een automatische choke?

Dat dakraam zou ik gewoon proberen lek vrij te krijgen.
Lassen word hij niet echt mooier van en dan nog eens spuiten etc.
Of gewoon dichtkitten Laughing
Kijk eens of er geen corrosie en troep tussen het raam en rubber, en rubber en auto zit…

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook