Ik heb een XM type 2.0I 16V SX automaat bj 1997
Af en toe stotterde dus de xm, ik ben daarmee naar de garage gaan, onderweg werd het stotteren zo erg dat ik met hangen en wurgen de gagrage gehaald heb.
Daar hebben ze de computer uit gelezen en dat gaf weinig aanknopingspunten.
Na het aansluiten van een drukmeter bij de moter (benzine druk meten) wilde de auto totaal niet meer starten.
Ook niet na het weghalen van die meter, op een gegeven moment starte de auto wel weer?
Er is geprobeerd het euvel te verhelpen door een ander contactslot aan te sluiten, geen succes
Er is gekeken of een ander computer de oplossing zou zijn (helaas niet)
De contactpunten van de automaat zijn schoongemaakt, geen succes
De hendel van de automaat wordt nu ook nagekeken omdat de auto totaal niet start en men denkt dat de auto denkt dat ie niet in de P staat
Wie herkend dit probleem en weet/heeft een oplossing?
Doet me denken aan de moeilijkheden die ik met mijn XM `90 had .
Ook niets te vinden bij uitlezen , stotteren , afslaan bij`t stoplicht , niet meer willen starten .
Twee jaar ellende mee gehad , soms weekje/ maandje niet dan weer wel etc.
tot ìe het helemaal niet meer deed en een snuggere ANWB man het euvel in 5 minuten verholpen had .
Er bleek een draad van een stekkerblok die op de benzinetank zit , onder de achterzitting en die loopt naar de benzinepomp niet goed meer te zijn .
Deed het soms wel en soms niet , te wijten aan de tussenliggende stekkerverbindingen .
Heb toen een losse draad rechtstreeks van de tank naar de benzinepomp aangelegd op zijn aanraden en weg was het probleem !
Daarna nooit meer storing gehad daaraan .
Probleem is dat je dat pas kan doormeten als ìe het niet doet dus .
Je zou dat gedeelte natuurlijk ook geheel kunnen vernieuwen , lastig werkje , je moet bekleding rechts voorin gedeeltelijk losmaken en kijken hoe het verder loopt etc.
Hoop dat dat het is , succes er mee !
XM TCT Ambiance`94
heb dat ook gehad met een XM2.0. Toen was het benzine relais de boosdoender
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
je BDP sensor heeft de geest gegeven, kost een tientje of 3
krijgen ze allemaal, gebeurd vaak tijdens de vakantie
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe!!!
Ze zijn doorgegeven aan mijn garage.
What the Fructidosis is een BDP sensor ?
Bovenste Dode Punt , Benzine Druk Probleem , Beppie Dorus en Piet ?
En heb ik dat ook dan in een XM 2.0 inj.`90 ?
Staat niet in mijn Vraagbaakje .
XM TCT Ambiance`94
Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat een DBP sensor is, maar ik ga er vanuit dat mijn garage het wel weet.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
de BDP-sensor (bovenste dode punt) verteld de ECU dat de motor draait en daarmee de injectoren en ontsteking aanstuurd.
Defecte sensor betekend geen lopende motor. Gare sensor geeft een haperende motor
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002