Hallo
BX bouwjaar 1990 (1400) komt niet meer omhoog. Vorig jaar is er in Heerlen bij een specialist nog veel aan vervangen, incl bollen.
Bij het vullen van het LHM-reservoir en vervolgens starten komt wel de voorkant omhoog, de achterkant niet
Onder de auto ligt na verloop van tijd een olievlek.
Aoto is niet van mij, zeg ik eerlijk, maar van een oudere heer, die nu overweegt een Matiz te kopen. Ik weet dat de info karig is, maar wie weet raad. Misschien ga ik vanavond even kijken. Het is in de buurt.
Vast bedankt en misschien heb ik binnenkort meer info.
Ruud.
Dyna Z1: Tout alu.
Waar ligt die olieplas?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Er vanuit gaande dat de lekkage niet ernstig is (even fixen of laten fixen bij b.v. een specialist) kan je ook proberen om de hoogteregelaar even heen en weer toe doen. Even joggen met de handel…
Maar goed, het is in ieder geval verstandig om een kritische blik op de hydraulica te (laten) werpen. En een LHM-verversing zou denk ik geen overbodige luxe zijn.
Succes!
Het ziet er naar uit dat de man de BX gaat inruilen bij de dealer. En dus binnenkort met een Matiz wegrijd. Hij is het zat die ouwe BX
Enigzins wel jammer, want hij had ‘m net APK laten keuren, kon er dus weer een heel jaar tegen. En vorige zomer nieuwe bollen bij een bedrijf in Heerlen. Nu krijgt ie geloof ik maar 250 euro bij de inruil. Maar anderzijds heeft ie bijna 2,5 ton gelopen
Tja, als ik geen auto had: Leiding maken en andere motor erin en tuffen maar weer.
Dyna Z1: Tout alu.
andere motor was niet eens nodig geweest, hij was toch van een oude man
Citroën D Special 1970
waarom een andere motor de in :
V2 schreef:Als het een groene plas olie is (kan haast niet anders) ... dan is er een of andere leiding gesprongen Even onder de auto loeren dus waar de LHM uit komt zetten, daar zit dan duidelijk je probleem.
Vergis je niet, als LHM lekt uit de octopus dan is dat meestal al behoorlijk geel op straat. Groene plekken, mwah, erg klein kansje maar. Dan is het eerder koelvloeistof.
Als de LHM nog veel ouder is dan is het zelfs zó bruin dat het net lijkt alsof je een motorolie-lek hebt. (btw: die LHM-vlekken spoelen niét makkelijk weg, die van schone LHM wel)
Ich bin ein Breaker
Er blijkt meer: Radiateur lekt, motor lekt. Auto bijna overleden en de eigenaar kijkt uit naar een nieuwe auto….geen Citroen meer
Dyna Z1: Tout alu.
Vind ik niet overleden, maar ja….
Lekke radiateur is kwestie van vervangen, lekke motor was bij mij krukaskeerring.
Zal ook wel een kwestie van uurloon zijn.
BX16TGI schreef:Vind ik niet overleden, maar ja….
Lekke radiateur is kwestie van vervangen, lekke motor was bij mij krukaskeerring.Zal ook wel een kwestie van uurloon zijn.
Uiteraard; best kans dat hier de koppakking (te erg) lekt.
Ich bin ein Breaker