GS op LPG?
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 22 juni 2006 02:39 PM

Ik wil in mijn GS een LPG installatie laten bouwen. Weet iemand een goed adres hiervoor, die het ook voor een luchtgekoelde boxermotor doet?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 22 juni 2006 03:50 PM
  [ # 1 ]

Patje 74 heeft het volgens mij ook gedaan en kan je vast heel veel tips geven.

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 22 juni 2006 08:58 PM
  [ # 2 ]

GS’en en GSA’s kunnen inderdaad perfect op LPG lopen. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik denk dat Patje er veel van kan vertellen.

Profiel  
 
Wunderbar
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 17-01-2006

Gepost: 22 juni 2006 11:08 PM
  [ # 3 ]

Ik zou ook graag wel wat informatie hierover willen weten, want ik ben eigenlijk ook gek als ik het niet inbouw, ik heb namelijk nog wel wat vraagjes: wat doe je met een verdamper (die warme koelvloeistof nodig heeft), start je altijd op benzine en schakel je daarna over op gas om uitdrogen van rubbers te voorkomen? en gebruik je misschien ook zo een tankje met olie voor klepzittingen die tegenwoordig vaak geinstalleerd word?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 juni 2006 12:05 AM
  [ # 4 ]

Lees hıer maar eens voor veel ınfo: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=161710

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
caroden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-2005

Gepost: 23 juni 2006 02:24 AM
  [ # 5 ]

Ik heb een GSA 1.3 Special gehad op LPG. Liep geweldig! Zelf 80.000 km. mee gereden zonder enig probleem.

Oke, het is geen antwoord op je vraag maar misschien nice to know…

DS5 2012 (de 12e Citroen in mijn autoleven)
Fiat 500 2015
HYMER camper B544 1992

Profiel  
 
Wunderbar
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 17-01-2006

Gepost: 27 juli 2006 03:42 PM
  [ # 6 ]

Ha alfredje, bedankt voor je reactie en welkom op dit forum, die stukken in de uitlaat mogen nu niet meer door de keuring, maar ik maak (net als de rest die lpg op een luchtgekoelde motor hebben) een apart koelvloeistof circuit om de uitlaat heen, door een elektropomp, een reservoirtje en dus de verdamper. Van de winter komt het er hopelijk in.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 augustus 2006 01:58 AM
  [ # 7 ]

Zo na mijn vakantie zie ik dit topic pas. Foto’s van mijn inbouw vind je hier.
Er zit om de uitlaatbuizenaan de onderkant “flexibele"koperbuis gewikkeld waardoor koelvloeistof loopt. D.m.v. een elektrische pomp wordt dit via een expantievatje door de verdamper gepompt.
Dit alles werkte zelfs goed bij een temp. van -20 graden. Starten >> lopen.
Verder loopt mijn GS heerlijk op LPG, al ben ik wel even een tijdje aan het exerimenteren geweest voor ik de juiste afstelling had gevonden. Maar mijn onervarendheid zal daar ook aan bijgedragen hebben.

Heb je vragen, stel ze gerust. Eventueel kan je eens komen kijken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook