Dag beste mensen, ik zal me ff voorstellen ...
Oscar uit Nijmegen,21 jaar, student autotechniek.
Nu kwam er laatst bij ons binnen een leuke TZD Turbo Break uit ´92 met 281.000km op de teller, met recentelijk vervangen: radiateur, cilinderkop (gereviseerd), koppaking(set). Verder altijd bij ons in onderhoud geweest.
Ik zit nu fulltime bij de garage en voor de inzet heb ik een cadeautje gekregen ... namelijk deze BX .. gratis
Dus ik dacht laat ik me hier ff aanmelden dan kunnen we wellicht wat ervaringen delen.
De foto´s plaats ik van de week wel even… :photo
Ik heb de BX op de eerste plaats voor de vakantie maar ik denk dat ik hem daarna mooi hou
Leuk cadeautje toch
Citroën D Special 1970
Re: Nieuw lid met TZD Turbo Break
Leuk cadeautje, hoor. Veel plezier ermee! Ben benieuwd naar de foto’s.
Groeten,
Jan
Kijk dat zijn nog eens leuke kadootjes!!!!
Ik kreeg 10 jaar geleden van mijn baas als dank voor mijn stage een BX 14e uit 1986, type 1 dus, dat was ook helemaal top!
Emiel
OscarTZDTurbo schreef:Dag beste mensen, ik zal me ff voorstellen ...
Oscar uit Nijmegen,21 jaar, student autotechniek.Nu kwam er laatst bij ons binnen een leuke TZD Turbo Break uit ´92 met 281.000km op de teller, met recentelijk vervangen: radiateur, cilinderkop (gereviseerd), koppaking(set). Verder altijd bij ons in onderhoud geweest.
Ik zit nu fulltime bij de garage en voor de inzet heb ik een cadeautje gekregen ... namelijk deze BX .. gratis
Dus ik dacht laat ik me hier ff aanmelden dan kunnen we wellicht wat ervaringen delen.
Ik heb de BX op de eerste plaats voor de vakantie maar ik denk dat ik hem daarna mooi houLeuk cadeautje toch
WELKOM !
En v.w.b. die 1 na laatste zin van je….zeker doen
Tenminste….als er verder geen grote zaken zitten aan te komen…zoals de oktopus, koppeling e.d.
Je kunt natuurlijk wel alvast vertellen welke kleur hij heeft, hoelang is de APK nog geldig…zitten er verder nog extra optie’s op, zoals ABS, Airco, Schuifdak e.d. ?
En het is nog een hele nette km.st.
Wie weet mogen we je verwachten op de BX-dieselmeeting op 2 Juli a.s. bij Hotel de Witte Bergen (Eemnes) ?
Zie : http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=170757&start=0
Bram schreef:OscarTZDTurbo schreef:Dag beste mensen, ik zal me ff voorstellen ...
Oscar uit Nijmegen,21 jaar, student autotechniek.Nu kwam er laatst bij ons binnen een leuke TZD Turbo Break uit ´92 met 281.000km op de teller, met recentelijk vervangen: radiateur, cilinderkop (gereviseerd), koppaking(set). Verder altijd bij ons in onderhoud geweest.
Ik heb de BX op de eerste plaats voor de vakantie maar ik denk dat ik hem daarna mooi houLeuk cadeautje toch
WELKOM !
En v.w.b. die 1 na laatste zin van je….zeker doen
Tenminste….als er verder geen grote zaken zitten aan te komen…zoals de oktopus, koppeling e.d.
Je kunt natuurlijk wel alvast vertellen welke kleur hij heeft, hoelang is de APK nog geldig…zitten er verder nog extra optie’s op, zoals ABS, Airco, Schuifdak e.d. ?
En het is nog een hele nette km.st.Wie weet mogen we je verwachten op de BX-dieselmeeting op 2 Juli a.s. bij Hotel de Witte Bergen (Eemnes) ?
Zie : http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=170757&start=0
Heey,
nou hier wat dingetjes ...
grijs, APK tot 30 september 2006, extra opties helaas niet, wel een achteruitrij-alarm(net als bij vrachtwagens )
Over een airco ben ik nu trouwens aan het onderhandelen…die wil ik opzich wel inbouwen ja.
Citroën D Special 1970
Nou, dat schijnt een *heidense klus* te zijn….een Airco achteraf inbouwen bij een BX, zeker als het een turbodiesel is.
Maar ik wens je succes met de onderhandelingen.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
welkom….
ps ga je de Break nog opleuken????
(zodat je vrienden je niet uitlachen eigen ervaring)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
De airco is helaas al weer weg ... nou ja laat dan maar zitten
Hoewel ik hier nog iemand in de buurt ken die er nog 3 had liggen geloof ik , maar die moet ik dan maar eens opzoeken… is al een tijd geleden dat ik die sprak.
Ik ga denk ik niet veel aan de break doen hoor .. vind het wel prima zo.Mijn vrienden zullen er niet over klagen aangezien ze er ook mee op vakantie gaan dus ..
Vandaag trouwens even op de garage de historie uitgeprint ... ik heb de rekeningen vanaf maart 2000 toen de vorige eigenaar hem daar gekocht had. Toch mooi weer 6 jaartjes historie
Edit: ik zit net in het onderhoudsboekje te kijken en dat is tot de aankoop bij mijn garage volledig afgestempeld. Van 1992 tot nu dus
Zo iets heb ik nog nooit meegemaakt
Foto´s morgen
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
McDean schreef:welkom….
ps ga je de Break nog opleuken????
(zodat je vrienden je niet uitlachen eigen ervaring)
Slechtste reden om iets te doen. Nooit je aantrekken van de mening van anderen als het om smaak gaat. Of vraag je af hoe “echt” die vrienden zijn.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Mijn vrienden lachen me nooit uit om m’n auto’s… als ze een keer rijden in de gti of ik ze het verbruik van de tzd vertel snappen ze vrij snel wat ik erin zie.
Ik heb al m’n vrienden en collega’s gewoon bx-enthousiast gekregen
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
OscarTZDTurbo schreef:De airco is helaas al weer weg ... nou ja laat dan maar zitten
Hoewel ik hier nog iemand in de buurt ken die er nog 3 had liggen geloof ik , maar die moet ik dan maar eens opzoeken… is al een tijd geleden dat ik die sprak.Ik ga denk ik niet veel aan de break doen hoor .. vind het wel prima zo.Mijn vrienden zullen er niet over klagen aangezien ze er ook mee op vakantie gaan dus ..
Vandaag trouwens even op de garage de historie uitgeprint ... ik heb de rekeningen vanaf maart 2000 toen de vorige eigenaar hem daar gekocht had. Toch mooi weer 6 jaartjes historie
Edit: ik zit net in het onderhoudsboekje te kijken en dat is tot de aankoop bij mijn garage volledig afgestempeld. Van 1992 tot nu dus
Zo iets heb ik nog nooit meegemaaktFoto´s morgen
You mofo lucky bastard
Je hebt gewoon het type wat erg gewild is, waar de meesten een bak geld voor neertellen en dat voor een auto die vaak slecht onderhouden is of veel meer KM’s er op heeft zitten. En dan ook nog eens met de complete onderhoudshistorie. We zien groenmetallic van jaloezie hier
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
leuke kadootjes hoor…... welkom, ben ook redelijk nieuw, maar dan met een trd, fijn werk hoor, de diesel :fijnsturen
jacques
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
OscarTZDTurbo schreef:Vandaag trouwens even op de garage de historie uitgeprint ... ik heb de rekeningen vanaf maart 2000 toen de vorige eigenaar hem daar gekocht had. Toch mooi weer 6 jaartjes historie
Zo iets heb ik nog nooit meegemaakt
En…...kom je daar nog andere (dure) zaken tegen die al vernieuwd zijn (behalve de al door jou genoemde dingen)....zoals oktopus, koppeling e.d. ?
Hoe dan ook…..voor die *prijs* hoef je nooit te klagen.
En ja, Jacques….het is druk geworden op dit forum, met BX turbodiesel-rijders.
Alcyone schreef:OscarTZDTurbo schreef:De airco is helaas al weer weg ... nou ja laat dan maar zitten
Hoewel ik hier nog iemand in de buurt ken die er nog 3 had liggen geloof ik , maar die moet ik dan maar eens opzoeken… is al een tijd geleden dat ik die sprak.Ik ga denk ik niet veel aan de break doen hoor .. vind het wel prima zo.Mijn vrienden zullen er niet over klagen aangezien ze er ook mee op vakantie gaan dus ..
Zo iets heb ik nog nooit meegemaaktFoto´s morgen
You mofo lucky bastard
Je hebt gewoon het type wat erg gewild is, waar de meesten een bak geld voor neertellen en dat voor een auto die vaak slecht onderhouden is of veel meer KM’s er op heeft zitten. En dan ook nog eens met de complete onderhoudshistorie. We zien groenmetallic van jaloezie hier
ja ik ben er ook echt sUperblij mee ... en hij wordt ook goed onderhouden wees maar niet bang, de auto krijgt zaterdag een grote beurt, dus alle filters sowieso en olie en de rest wordt even grondig nagekeken.
Dan nog ff een paar dakdragers ophalen in Den Haag, mooi eerste ritje dus.
@Bram: ik heb er wel bij zien staan dat alle veerbollen vervangen zijn (niet op hetzelfde moment) dit is binnen nu en 2 jaar geleden gebeurd. Er is ooit een goeie reparatie aan de hydrauliek geweest ja en die reageert bovendien ook prima dus dat zit wel goed denk ik.
Citroën D Special 1970
Bram schreef:OscarTZDTurbo schreef:Vandaag trouwens even op de garage de historie uitgeprint ... ik heb de rekeningen vanaf maart 2000 toen de vorige eigenaar hem daar gekocht had. Toch mooi weer 6 jaartjes historie
Zo iets heb ik nog nooit meegemaaktEn…...kom je daar nog andere (dure) zaken tegen die al vernieuwd zijn (behalve de al door jou genoemde dingen)....zoals oktopus, koppeling e.d. ?
Hoe dan ook…..voor die *prijs* hoef je nooit te klagen.En ja, Jacques….het is druk geworden op dit forum, met BX turbodiesel-rijders.
maar eens een aparte bx-turbo diesel topic openen dan maar
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
hier de foto´s ... vandaag nog ff ritje den Bosch op en neer gedaan, dus eerste keer snelweg.
Goed comfort !!!!!!!!
Lekker 125 rijden met 2900 toeren ... zeer goed te doen ja !
Er lagen trouwens ook nog 10 nieuwe gele lampen in ´t dashboard kastje [/url]
Citroën D Special 1970