1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Nieuw lid met TZD Turbo Break
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 378

Gepost: 21 juni 2006 09:11 PM

Dag beste mensen, ik zal me ff voorstellen ...
Oscar uit Nijmegen,21 jaar, student autotechniek.

Nu kwam er laatst bij ons binnen een leuke TZD Turbo Break uit ´92 met 281.000km op de teller, met recentelijk vervangen: radiateur, cilinderkop (gereviseerd), koppaking(set). Verder altijd bij ons in onderhoud geweest.

Ik zit nu fulltime bij de garage en voor de inzet heb ik een cadeautje gekregen ... namelijk deze BX .. gratis Very Happy

Dus ik dacht laat ik me hier ff aanmelden dan kunnen we wellicht wat ervaringen delen.
De foto´s plaats ik van de week wel even… :photo
Ik heb de BX op de eerste plaats voor de vakantie maar ik denk dat ik hem daarna mooi hou Very Happy

Leuk cadeautje toch Cool

Citroën D Special 1970

Profiel  

Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 21 juni 2006 09:47 PM
  [ # 1 ]

Re: Nieuw lid met TZD Turbo Break

Leuk cadeautje, hoor. Wink Veel plezier ermee! Ben benieuwd naar de foto’s.

Groeten,
Jan

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 21 juni 2006 10:19 PM
  [ # 2 ]

Kijk dat zijn nog eens leuke kadootjes!!!!

Ik kreeg 10 jaar geleden van mijn baas als dank voor mijn stage een BX 14e uit 1986, type 1 dus, dat was ook helemaal top!

Emiel

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 21 juni 2006 10:40 PM
  [ # 3 ]

OscarTZDTurbo schreef:

Nu kwam er laatst bij ons binnen een leuke TZD Turbo Break uit ´92 met 281.000km op de teller, met recentelijk vervangen: radiateur, cilinderkop (gereviseerd), koppaking(set). Verder altijd bij ons in onderhoud geweest.

Ik zit nu fulltime bij de garage en voor de inzet heb ik een cadeautje gekregen ... namelijk deze BX .. gratis Very Happy

Dus ik dacht laat ik me hier ff aanmelden dan kunnen we wellicht wat ervaringen delen.

Ik heb de BX op de eerste plaats voor de vakantie maar ik denk dat ik hem daarna mooi hou Very Happy

Leuk cadeautje toch Cool

WELKOM ! Smile

En v.w.b. die 1 na laatste zin van je….zeker doen Exclamation
Tenminste….als er verder geen grote zaken zitten aan te komen…zoals de oktopus, koppeling e.d.
Je kunt natuurlijk wel alvast vertellen welke kleur hij heeft, hoelang is de APK nog geldig…zitten er verder nog extra optie’s op, zoals ABS, Airco, Schuifdak e.d. ? Cool
En het is nog een hele nette km.st.

Wie weet mogen we je verwachten op de BX-dieselmeeting op 2 Juli a.s. bij Hotel de Witte Bergen (Eemnes) ?

Zie : http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=170757&start=0

Profiel  

OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 21 juni 2006 10:55 PM
  [ # 4 ]

Bram schreef:
OscarTZDTurbo schreef:

Leuk cadeautje toch Cool

WELKOM ! Smile

En v.w.b. die 1 na laatste zin van je….zeker doen Exclamation
Tenminste….als er verder geen grote zaken zitten aan te komen…zoals de oktopus, koppeling e.d.
Je kunt natuurlijk wel alvast vertellen welke kleur hij heeft, hoelang is de APK nog geldig…zitten er verder nog extra optie’s op, zoals ABS, Airco, Schuifdak e.d. ? Cool
En het is nog een hele nette km.st.

Wie weet mogen we je verwachten op de BX-dieselmeeting op 2 Juli a.s. bij Hotel de Witte Bergen (Eemnes) ?

Zie : http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=170757&start=0

Heey,
nou hier wat dingetjes ...
grijs, APK tot 30 september 2006, extra opties helaas niet, wel een achteruitrij-alarm(net als bij vrachtwagens Wink )
Over een airco ben ik nu trouwens aan het onderhandelen…die wil ik opzich wel inbouwen ja.

Citroën D Special 1970

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 juni 2006 11:09 PM
  [ # 5 ]

Nou, dat schijnt een *heidense klus* te zijn….een Airco achteraf inbouwen bij een BX, zeker als het een turbodiesel is. Cool

Maar ik wens je succes met de onderhandelingen. Wink

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 21 juni 2006 11:11 PM
  [ # 6 ]

welkom….

ps ga je de Break nog opleuken????  Cool
(zodat je vrienden je niet uitlachen Rolling Eyes  eigen ervaring)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 22 juni 2006 09:03 PM
  [ # 7 ]

De airco is helaas al weer weg ... nou ja laat dan maar zitten Very Happy
Hoewel ik hier nog iemand in de buurt ken die er nog 3 had liggen geloof ik , maar die moet ik dan maar eens opzoeken… is al een tijd geleden dat ik die sprak.

Ik ga denk ik niet veel aan de break doen hoor .. vind het wel prima zo.Mijn vrienden zullen er niet over klagen aangezien ze er ook mee op vakantie gaan dus .. Smile

Vandaag trouwens even op de garage de historie uitgeprint ... ik heb de rekeningen vanaf maart 2000 toen de vorige eigenaar hem daar gekocht had. Toch mooi weer 6 jaartjes historie Smile

Edit: ik zit net in het onderhoudsboekje te kijken en dat is tot de aankoop bij mijn garage volledig afgestempeld. Van 1992 tot nu dus Smile
Zo iets heb ik nog nooit meegemaakt Cool

Foto´s morgen

Citroën D Special 1970

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 22 juni 2006 09:22 PM
  [ # 8 ]
McDean schreef:

welkom….

ps ga je de Break nog opleuken????  Cool
(zodat je vrienden je niet uitlachen Rolling Eyes  eigen ervaring)

Slechtste reden om iets te doen. Nooit je aantrekken van de mening van anderen als het om smaak gaat. Of vraag je af hoe “echt” die vrienden zijn.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 22 juni 2006 09:35 PM
  [ # 9 ]

Mijn vrienden lachen me nooit uit om m’n auto’s… als ze een keer rijden in de gti of ik ze het verbruik van de tzd vertel snappen ze vrij snel wat ik erin zie.
Ik heb al m’n vrienden en collega’s gewoon bx-enthousiast gekregen Wink

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 22 juni 2006 09:52 PM
  [ # 10 ]
OscarTZDTurbo schreef:

Hoewel ik hier nog iemand in de buurt ken die er nog 3 had liggen geloof ik , maar die moet ik dan maar eens opzoeken… is al een tijd geleden dat ik die sprak.

Ik ga denk ik niet veel aan de break doen hoor .. vind het wel prima zo.Mijn vrienden zullen er niet over klagen aangezien ze er ook mee op vakantie gaan dus .. Smile

Vandaag trouwens even op de garage de historie uitgeprint ... ik heb de rekeningen vanaf maart 2000 toen de vorige eigenaar hem daar gekocht had. Toch mooi weer 6 jaartjes historie Smile

Edit: ik zit net in het onderhoudsboekje te kijken en dat is tot de aankoop bij mijn garage volledig afgestempeld. Van 1992 tot nu dus Smile

Foto´s morgen

You mofo lucky bastard Very Happy

Je hebt gewoon het type wat erg gewild is, waar de meesten een bak geld voor neertellen en dat voor een auto die vaak slecht onderhouden is of veel meer KM’s er op heeft zitten. En dan ook nog eens met de complete onderhoudshistorie. We zien groenmetallic van jaloezie hier Laughing

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 22 juni 2006 10:54 PM
  [ # 11 ]

leuke kadootjes hoor…... Wink welkom, ben ook redelijk nieuw, maar dan met een trd, fijn werk hoor, de diesel :fijnsturen

jacques

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 22 juni 2006 10:58 PM
  [ # 12 ]
OscarTZDTurbo schreef:

En…...kom je daar nog andere (dure) zaken tegen die al vernieuwd zijn (behalve de al door jou genoemde dingen)....zoals oktopus, koppeling e.d. ?
Hoe dan ook…..voor die *prijs* hoef je nooit te klagen. Smile

En ja, Jacques….het is druk geworden op dit forum, met BX turbodiesel-rijders. Wink

Profiel  

OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 22 juni 2006 11:46 PM
  [ # 13 ]
Alcyone schreef:
OscarTZDTurbo schreef:

Foto´s morgen

You mofo lucky bastard Very Happy

Je hebt gewoon het type wat erg gewild is, waar de meesten een bak geld voor neertellen en dat voor een auto die vaak slecht onderhouden is of veel meer KM’s er op heeft zitten. En dan ook nog eens met de complete onderhoudshistorie. We zien groenmetallic van jaloezie hier Laughing

ja ik ben er ook echt sUperblij mee ... en hij wordt ook goed onderhouden wees maar niet bang, de auto krijgt zaterdag een grote beurt, dus alle filters sowieso en olie en de rest wordt even grondig nagekeken.
Dan nog ff een paar dakdragers ophalen in Den Haag, mooi eerste ritje dus.

@Bram: ik heb er wel bij zien staan dat alle veerbollen vervangen zijn (niet op hetzelfde moment) dit is binnen nu en 2 jaar geleden gebeurd. Er is ooit een goeie reparatie aan de hydrauliek geweest ja en die reageert bovendien ook prima dus dat zit wel goed denk ik.

Citroën D Special 1970

Profiel  

bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 23 juni 2006 01:55 AM
  [ # 14 ]
Bram schreef:
OscarTZDTurbo schreef:

En…...kom je daar nog andere (dure) zaken tegen die al vernieuwd zijn (behalve de al door jou genoemde dingen)....zoals oktopus, koppeling e.d. ?
Hoe dan ook…..voor die *prijs* hoef je nooit te klagen. Smile

En ja, Jacques….het is druk geworden op dit forum, met BX turbodiesel-rijders. Wink

maar eens een aparte bx-turbo diesel topic openen dan maar Twisted Evil  Twisted Evil

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  

OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 23 juni 2006 11:35 PM
  [ # 15 ]

hier de foto´s ... vandaag nog ff ritje den Bosch op en neer gedaan, dus eerste keer snelweg.
Goed comfort !!!!!!!! Cool  Razz
Lekker 125 rijden met 2900 toeren ... zeer goed te doen ja !

Er lagen trouwens ook nog 10 nieuwe gele lampen in ´t dashboard kastje Very Happy[/url]

Citroën D Special 1970

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook