Handjes schreef:Wat ik vermoed is dat de computer niet op het juiste programma rijdt of zo.
Denk je dat er foute software inzit dan?
En wat is een erg-klep?
Ik ben benieuwd wat ze bij de garage gaan zeggen, morgen dus nog even naar parijs op en neer, en kan ie eens iets langer achter elkaar doorrijden, wellicht dat dat ook een goed is. Meestal houd het bij een uur of anderhalf achter elkaar wel op.
Wat betreft belasting van de motor, zou een tijdje op de topsnelheid rijden ook werken? ik heb nl. geen trekhaak o.i.d.
Maar goed, we wachten eerst de garage maar eens af.
Bram schreef:citrofiel schreef:Zelf heb ik de egrklep afgesloten(stekker er af en de slang afdoppen)
Groet
Héé.....kijk eens aan, kan dat zomaar ?
Ik heb de indruk dat mijn huidige ZX 1.9 D ook zo’n EGR heeft….alhoewel ik hem nergens kan ontdekken.
Is dat ook hetgeen er voor zorgt dat de motor wat minder PK’s ter beschikking heeft ?? (6 om precies te zijn)Want volgens mij moet een 93’er 1905 CC PSA-diesel gewoon 71 PK hebben en GEEN 65 !!
Maar als dat al zou kunnen….krijg je dan geen gedonder met de APK ?
EGR is een systeem dat uitlaatgas terugvoert naar de inlaat wanneer de motor weinig hoeft te presteren. Dit zorgt voor een aanzienlijke reductie van schadelijk NO(x). Het systeem zal bij goede werking het vermogen niet of nauwelijks beinvloeden omdat bij vollast geen uitlaatgas wordt teruggevoerd.
Ik zou er dus niet teveel van voorstellen. Bovendien is 65 of 71 pk niet echt een groot verschil..
Nu ja, je kan natuurlijk altijd nog weer op zoek gaan naar een ZX 1.9 TD.
Groet
Marten
mpostma schreef:Ik zou er dus niet teveel van voorstellen.
Bovendien is 65 of 71 pk niet echt een groot verschil..
Nu ja, je kan natuurlijk altijd nog weer op zoek gaan naar een ZX 1.9 TD.
Groet
Marten
Daar heb ik (uiteraard) als eerste naar gezocht en op de 2e plaats van mijn prioriteiten, stond Stuurbekrachtiging…....en de ZX moest zo rond de 1000 euro kosten…..tsja, dan is de spoeling natuurlijk wel erg dun.
Overigens….(kijk zelf maar eens op Marktplaats).....de keer dat je een ZX -TD tegenkomt is sporadisch….terwijl je Xantia’s (en BX’en) uit die jaargang (93-94) wel genoeg ziet met een turbodiesel.
Maar ik ben best wel tevreden hoor, met dit karretje….het motortje loopt mooi *rond*.....al meteen na de koudstart…..en wat stuurt zo’n aparte stuurkrachtiging licht, zeg !
Nou zo kan ik er ook nog een…
In Juni 2004 een nieuwe HDI aangeschaft, daar ik een koeriersbedrijf heb was een van de criteria dat de nieuwe auto ontzettend zuinig moest zijn.
Eerst bij de Renault dealer langst geweest, omdat 1 van onze andere auto’s een Renault Kangoo is, die met een baksteen op het gaspedaal nog makkelijk 1:17 haalt! Eigelijk waren we er al van overtuigd dat het verstandig was om weer voor een Kangoo 1.5 DCI 65 te kiezen, maar toch nog effe bij Peugeot langs…..
De verkoper overtuigde ons ervan dat een partner HDI de zuinigste in z’n klasse was en dat 1:18/1:19 heel goed haalbaar was. Noem mij naief maar ik koos na er een nachtje over te hebben geslapen voor de HDI stom stom stom!!! nu 50.000 km. verder is het verbruik van de HDI 1:12/1:12,5 op cruisecontrol met een gemiddelde snelheid van 120 km/u
Als ik ook maar wat harder ga kan ik echt van tankstation naar tankstation rijden! Natuurlijk al diverse keren bij de dealer v/d Cruijs in Maastricht langsgeweest, maar ze doen niet eens de moeite om terug te bellen voor een afspraak. Nu zeg maar een 1/2 jaar later ben ik naar een andere Peugeot dealer gegaan en heb ze het probleem voorgelegd.
Inmiddels hebben ze een of andere klep afgesoten en van alles geprobeerd, maar niets helpt! Nu gaan ze via de importeur iets proberen te regelen.
Moraal van dit verhaal: als je zuinig wilt rijden koop dan geen HDI en zeker niet bij van der Cruijs in Maastricht
Nu een weekje een nieuwe Caddy op proef gehad, super! weer de vertrouwde 1:17 1:18 en dit met heel goed doorrijden!
maar ik denk dat het toch weer een Renault Kangoo gaat worden.
groeten uit het zuiden,
Ton Tummers
Tummers Transport
Edit by Lelijke Eend: Om de verbruikscijfers daadwerkelijk als verbruikscijfers weer te geven in plaats van een kudde smilies, heb ik de smilies in dit bericht even uitgeschakeld.
verbruiken vorig bericht
verbruiken: Peugeot partner HDI 1:12 / 1:12.5
Renault Kangoo DCI 1:17 / 1:17.5
VW Caddy 2.0 SDI 1:17 / 1:18
sorry ik wist niet dat door getallen in te typen smileys in beeld kwamen…
Groeten Ton Tummers
Re: verbruiken vorig bericht
ton.tummers schreef:verbruiken: Peugeot partner HDI 1:12 / 1:12.5
Renault Kangoo DCI 1:17 / 1:17.5
VW Caddy 2.0 SDI 1:17 / 1:18sorry ik wist niet dat door getallen in te typen smileys in beeld kwamen…
Groeten Ton Tummers
Dat werkt ook niet helemaal prettig inderdaad ...
Edit by mezelf: ook in dit bericht die *&$%@#-smilies maar even uitgezet
Schijt aan originaliteit.
ton.tummers schreef:
Nu een weekje een nieuwe Caddy op proef gehad, super! weer de vertrouwde (blagaresmileys) en dit met heel goed doorrijden!
Als je toch voor de Caddy mocht willen gaan ( ik heb een maand met een splinternieuwe rondgereden, ik mocht niet klagen want het kostte me niks ) pak dan alstublieft de 1.9TDI versie want de SDI is echt 3 keer niks op de snelweg. Invoegen is echt een ramp met dat ding en inhalen kan gewoon niet
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:ton.tummers schreef:
Nu een weekje een nieuwe Caddy op proef gehad, super! weer de vertrouwde (blagaresmileys) en dit met heel goed doorrijden!
Als je toch voor de Caddy mocht willen gaan ( ik heb een maand met een splinternieuwe rondgereden, ik mocht niet klagen want het kostte me niks ) pak dan alstublieft de 1.9TDI versie want de SDI is echt 3 keer niks op de snelweg. Invoegen is echt een ramp met dat ding en inhalen kan gewoon niet
Maar het rijgedrag van de koeriers in caddy-s tdi is werkelijk :kotsen :kotsen terwijl dat in de sdi-s vaak nog een beetje gaat.
Tja, dat geld voor mij voor alle VW dieselaars hoor
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Tja, dat geld voor mij voor alle VW dieselaars hoor
Sorry, heb je gelijk in. De VW-s waar een beetje fatsoenlijk in gereden wordt rijden allemaal op benzine.
VW dieselaars kunnen het zich permiteren om goed door te gassen met een verbruik van gem. 1:20!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (oud type caddy)
en onhoudbaar voor een beetje HDI
en over verbruik ging deze topic dacht ik.
Ton Tummers
Om daarop terug te komen. In de weken dat ik de Caddy 2.0 SDI had liep deze op 1 op 14 met alleen maar snelwegkilometers bij 120 kilometer per uur. Dus ik weet niet waarop die cijfers gebaseerd zijn
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
VW = Volledig Waardeloos (geintje maar t blijft een Citroën forum)
Nuja dat is een andere discussie die ik graag eens zou willen voeren Maar niet in dit topic
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Om daarop terug te komen. In de weken dat ik de Caddy 2.0 SDI had liep deze op 1 op 14 met alleen maar snelwegkilometers bij 120 kilometer per uur. Dus ik weet niet waarop die cijfers gebaseerd zijn
Nou ik heb er ook een voor 1 week op proef gehad en heb er ong. 2500 km mee gereden (waren ze niet blij mee bij VW hahaha) en mijn gemeten verbruik was 1:17 / 1:18 en dit met goed doorrijden ong. 130 140 km/u over afstanden van +/- 300 a 400 km (duitse autobahn)