Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
wat een mooi interieurtje… ik ga maar ff dromend naar mn SM-modelletje zitten staren…
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hallo;
Vandaag heb ik er de nieuwe RVS uitlaat onder gehangen.
Dat was me ook geen lachertje zonder brug,maar ik heb mij wezen zo een pklatte krik gaan kopen van 2 ton en 4 steunbokken!! en heb haar zo toch 50 cm van de grond gekregen.
Dan heb ik de uitlaat beginnen demonteren vannaf achteraan tot aan de 2 buizen die van de motor onderaan uit komen.
Dat ging vrij vlug aangezien ze nogal krokant was!!En toen heb ik alle klemmen gerecupereerd en er overal nieuwe bouten ingeplaatst en ze wat opgeschuurd!!
Maar toen kwam de kat op de koord,om die nieuwe voorste potten te bevestigen.Eerst heb ik wat liggen sukkelen, maar dan na enig denkwerk ging het opeens veel vlotter!
IK heb dan eerst de middelste horizontale pot eronder gelegd en aan mijn krik een plankje bevestigd,daar de pot opgelegd en zo omhoog gekrikt, en eens aangekomen bij die bouten,kon ik de krik verrijden en oeps,de pot hinger onder!
dan de 2 boutjes er losvast opgevezen.
toen heb ik de krik onder de voorste pot geplaatst,ook omhoog gebracht en dan aan de buizen verbonden met de brugklemmen en dan de 2 potten verbonden,tevens met een brugklem.
alles stevig aangedraaid met kit er tussen en dan nog juist de 2 achterste potjes bevestigd en de 4 buizen geplaatst en uitgelijnd! Dit geheel ook stevig bevestigd en dan nog de 2 eindsierstukken er op gezet!!
Toen heb ik haar laten draaien en wat een zacht geluid ze nu maakt
Helemaal niet sportief meer toen gelijk voorheen
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
geen fotos gemaakt zeker?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ieksEmmu schreef:geen fotos gemaakt zeker?
neen!! ik had er graag genomen maar mijn handen hingen vol met tectyl en das heel waarschijnlijk niet goed voor mijn digitale camera.
Maar ik kan er nogsteeds gaan nemen ,wel volledig gemonteerd natuurlijk!!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
blooper1963 schreef:ieksEmmu schreef:geen fotos gemaakt zeker?
neen!! ik had er graag genomen maar mijn handen hingen vol met tectyl en das heel waarschijnlijk niet goed voor mijn digitale camera.
Maar ik kan er nogsteeds gaan nemen ,wel volledig gemonteerd natuurlijk!!
nog nooit een SM van de onderkant gezien… dus kom maar op met de plaatjes!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ieksEmmu schreef:blooper1963 schreef:ieksEmmu schreef:geen fotos gemaakt zeker?
neen!! ik had er graag genomen maar mijn handen hingen vol met tectyl en das heel waarschijnlijk niet goed voor mijn digitale camera.
Maar ik kan er nogsteeds gaan nemen ,wel volledig gemonteerd natuurlijk!!nog nooit een SM van de onderkant gezien… dus kom maar op met de plaatjes!
zal voor morgen worden ,want ik werd weggeroepen voor bij een buur te gaan en ik ben nu net terug dus word het morgen! ok??
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hier dan zoals beloofd enkele foto’s van de onderkant en de uitlaat
Sorry,maar ze zijn niet allemaal even duidelijk aangezien het plaatsgebrek onderaan om plaatjes te schieten
Ik weet ‘t ,ik had dit gisteren moeten doen toen ze op bokken stond!!
ziehier de eerste pot op de bestaande buizen komende van de motor,die nog in goede staat zijn. let ook op de goed getectyleerde bodem,die ik licht beschadigt heb bij de demontage van de oude uitlaat ops:
De verbinding van de eerste pot met de 2de horizontale pot
de horizontale pot ,niet al te duidelijk
De rechter achterpot,met uitlaatsierstuk
de verbindings buizen van de achterste pot naar de middenste,horizontale pot
De linkse achterpot met zijn buizenstel
voila, dit zijn er weer een paar van uitgevoerde werken!
IK hoop dat er deze winter nog zullen volgen van de deelse revisie van mijn motor
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
leuk!
t is niet alleen de bovenkant van de wagen die glimt
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
hallo;
weet er hier mij iemand precies te vertellen welke de exacte peilstok voor de olie is bij de 2.7 carburateur van augustus 1971?? want ik heb de zelfde motor als Walter Bogaerts,maar wij hebben niet dezelfde peilstok!! als je bij mij meet van tegen de onderkant van het rubber dopje op de peilstok tot aan de eerste inkeping (MAX level) dan meet ik bij mij 49,7 mm, bij Walter is dit 49,5 mm.
En als ik dan meet tot de laatste inkeping (MIN level) dan meet ik 51,2 mm, bij walter 50,7 mm?????
Ook heb ik ,als ik de dop van mijn waterexpantievaatje afneem, en ik er mijn vinger in steek, een grijs vettig laagje aan mijn vinger kleven!!! wat is dit???? roer ik er even in dan is het klaar water??? weet hier iemand de exacte oplossing??? de cylinderkoppakkingen zijn vervangen! zou het olie kunnen zijn?? of is dit vervuiling van het watercircuit?? mij oliepeil stond op half toen ik de wagen in ontvangst nam en heb er nu stiekem al 150 km mee gereden en het oliepeil staat onder minimum???? nochtans rookt hij niet blauw bij koudstart,en ruikt de verbranding niet naar olie!! rara,waar gaat de olie heen??? daarvoor had ik graag geweten of er de exacte peilstok inzit!! want mss zat er wel te veel olie in en is dit nu op gesoepeerd!! mijn peilstok heeft ook 3 x van die kronkelingen er in ,bij die van Walter zit daar maar 1 x kronkelingen in
Als ik mij niet vergis ben ik hierover eens iets tegen gekomen in de werkplaatshandboeken.
Ik geloof dat er een gewone peilstok is en een gemodificeerde.
Zal vanavond eens in de boeken kijken of ik het terug kan vinden.
Wat het verdwijnen van de olie betreft.
Het lengte verschil van de peilstok is volgens je uitleg enkele mm’s. Laat er dan enkele mm’s te veel aan olie inzitten, deze gaat er niet door “te veel aan olie” uitgaan op 150 km. Ik denk dat je de oorzaak dan ergens anders moet gaan zoeken. Best is dat je hem nog eens exact op peil zet en dan in het hoog houden hoe snel de olie “verdwijnt”.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hoi Blooper,
Ik zag dat je de Yahoo mail group hebt gevonden! Andrew Brodie is de absolute GURU op SM gebied. Hij zit er zelden naast.
Ik denk dat je kan beginnen met nieuwe klepdeksel pakkingen. Als de motor niet meer lekt, goed het olie peil in de gaten houden en kijken of je nieuwe koelwater ook weer vies wordt…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:hallo;
weet er hier mij iemand precies te vertellen welke de exacte peilstok voor de olie is bij de 2.7 carburateur van augustus 1971?? want ik heb de zelfde motor als Walter Bogaerts,maar wij hebben niet dezelfde peilstok!! als je bij mij meet van tegen de onderkant van het rubber dopje op de peilstok tot aan de eerste inkeping (MAX level) dan meet ik bij mij 49,7 mm, bij Walter is dit 49,5 mm.
En als ik dan meet tot de laatste inkeping (MIN level) dan meet ik 51,2 mm, bij walter 50,7 mm?????
Ook heb ik ,als ik de dop van mijn waterexpantievaatje afneem, en ik er mijn vinger in steek, een grijs vettig laagje aan mijn vinger kleven!!! wat is dit???? roer ik er even in dan is het klaar water??? weet hier iemand de exacte oplossing??? de cylinderkoppakkingen zijn vervangen! zou het olie kunnen zijn?? of is dit vervuiling van het watercircuit?? mij oliepeil stond op half toen ik de wagen in ontvangst nam en heb er nu stiekem al 150 km mee gereden en het oliepeil staat onder minimum???? nochtans rookt hij niet blauw bij koudstart,en ruikt de verbranding niet naar olie!! rara,waar gaat de olie heen??? daarvoor had ik graag geweten of er de exacte peilstok inzit!! want mss zat er wel te veel olie in en is dit nu op gesoepeerd!! mijn peilstok heeft ook 3 x van die kronkelingen er in ,bij die van Walter zit daar maar 1 x kronkelingen in
is jouw waterpomp keering al vernieuwd???? dit klinkt namelijk heeeeeel bekend….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman771 schreef:
is jouw waterpomp keering al vernieuwd???? dit klinkt namelijk heeeeeel bekend….
CHECK! Blooper post ook op Yahoo. Daar vertelt ie dat er 1 bougie heel er vuil /vet was… ops:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:waterman771 schreef:
is jouw waterpomp keering al vernieuwd???? dit klinkt namelijk heeeeeel bekend….
CHECK! Blooper post ook op Yahoo. Daar vertelt ie dat er 1 bougie heel er vuil /vet was… ops:
Is dat die gast die een berichtje schreef me 1000 uitroeptekens?
Ok, dan begin ik het te snappen…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:bogaard77 schreef:waterman771 schreef:
is jouw waterpomp keering al vernieuwd???? dit klinkt namelijk heeeeeel bekend….
CHECK! Blooper post ook op Yahoo. Daar vertelt ie dat er 1 bougie heel er vuil /vet was… ops:
Is dat die gast die een berichtje schreef me 1000 uitroeptekens?
Ok, dan begin ik het te snappen…...
Je snapt het