Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
aha. daar zat wel wat rottigheid.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Mijn XM V6 heeft maar 1 ventilator met 1 snelheid , hadden alleen de eerste geloof ik.
Toen ik hem kocht en je reed langzaam in de stad enz. stond de temperatuurmeter zo op de 100 graden.
ik heb er toen een andere termostaat ingedaan en bij het rijden blijft te temperatuurmeter keurig op 80 graden maar in de file enz. was het nog steeds niet goed.
Een nieuwe radiateur was ook niet afdoende.
Ik heb toen een extra ventilator gemonteerd , de uitsparing zat er al , en die kan ik nu via een knopje op het dashboard aan zetten en dat werkt perfect. Als ik de temperatuurmeter nu boven de 90 graden uitkomt zet ik de ventilator aan en de temperatuur komt niet hoger dan de 90 graden , perfect.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
erg zeg, steeds als ik dit topic lees, denk, oja ff opletten als ik in mn V6 zit wat de koelvloeistoftemp is… weeer vergeten te onthouden, ik let steeds op de olietempmeter, die komt bij asociaal gassen iig op 110ºC…
maaruh, air outlets op/in de motorkap of misschien op een of andere manier in de zijkanten van de wielkasten, zou dat een oplossing zijn voor al die opgesloten hitte in het motorruim van een XM? (afgezien van t feit of het [bling bling] mooi of lelijk is…)
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ik vind de watertemperatuur een vreemd XM issue.
Mijn V6 stond altijd zo rond de 90. Zowel in de stad, als op de snelweg, als op de provinciale weg (hier stond ie er ook wel onder). Alleen in extreme gevallen (lang hard rijden en file in de stad) heeft ie de 100 weleens aangetikt.
Maar bij normaal 120 rijden moet ie onder de 100 kunnen blijven.
Vorige week de ingeruilde TCT naar huis gereden (waarna ie daar weer werd opgehaald) en deze zit op rond de 80 graden.
Mijn hudiige 2.5td zit rond de 90, met bij doorrijden, wat doorstijgen naar de 100. Dit laatste schijnt normaal te zijn bij de 2.5td, al ga ik toch eens informeren wat een nieuwe radiateur kost. Een koppakking kost veeeel meer.
Domme vragen bestaan niet.