een kleine vraag:
bij het controleren van het hydraulisch vloeistofniveau in hoogste stand, zie ik dat het vlottertje net boven de bovenste markering uitkomt. Wat wil dit zeggen? Dat er eigenlijk teveel vloeistof aanwezig is?
dat klopt dan zit er iets te veel in of het kan ook zijn dat het peilstaafje iets vervuilt is
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Mag ik een domme vraag stellen ? iets wat ik me eigenlijk al een hele tijd afvraag ?
Het pijlglaasje van de XM heeft twee geel/oranje dingetjes. Moet je de bovenste of de onderste als uitgangspunt nemen ? Welke van de twee, moet dus binnen de twee oranje markeringen vallen ?
Domme vragen bestaan niet.
domme vragen bestaan niet er zitten 2 oranje dingen aan om te kijken heb je de bovenste nodig en in de hoogste stand meten
het bovenste?????? help, dan zit er vééééééél te veel vloeistof in.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Dank je wel. Heb ik er dus ook altijd veeel teveel LHM in gehad. Vroeg het me af omdat mijn huidige xm inderdaad met de bovenste netjes tegen de bovenste streep aanzit. Dus dat is dus het goede.
Domme vragen bestaan niet.
je moet wel de auto in de hoogste stand zetten om te meten
wat is het gevolg van teveel LHM? weet iemand dit?
bibberlam schreef:wat is het gevolg van teveel LHM? weet iemand dit?
als het goed is wordt dit eruit gegooid maar weet het niet zeker waarom haal je er niet wat uit dan
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
bibberlam schreef:wat is het gevolg van teveel LHM? weet iemand dit?
Er zit een overloopslangetje op het reservoir. Het overtollige gaat er gewoon uit. Dus niets aan de hand.
Jeroen
Onderaan de schacht van de peilstok zit een wit dopje (de bodem),
deze is verwijderbaar (vastklikken) en valt er vaak spontaan uit.
Als dat gebeurd is geeft de peilstok niet de juiste niveauhoogte aan.
Let daarop bij een volgende LHM verversing…
Dan heeft er in mijn Xantia ook teveel LHM gezeten
Gisteren zette ik de auto aan de voorkant op bokken, in zijn laagste stand en toen de bout om drukloos te maken opengezet, er kwam aardig wat LHM uit de overloop.
tja, als de overtollige LHM eruit gegooid wordt, waarom zit het er dan nog in…
In ieder geval: de vlotter zit gewoon tegen het dak van het peil-buisje… ik zal eens kijken of ik dat witte dingetje terugvind…
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
tja, als de overtollige LHM eruit gegooid wordt, waarom zit het er dan nog in…
Omdat er waarschijnlijk niet teveel inzit, maar het “parapluutje” gewoon niet meer goed aanwijst cq vastzit. Dat heb ik ook wel eens gehad. Na het loshalen en reinigen van de filters e.d. was het over. ( Xantia)
Jeroen
toniclight schreef:Omdat er waarschijnlijk niet teveel inzit, maar het “parapluutje” gewoon niet meer goed aanwijst cq vastzit. Dat heb ik ook wel eens gehad. Na het loshalen en reinigen van de filters e.d. was het over. ( Xantia)
Ik heb de boel laatst ook losgehaald en schoongemaakt, daarna waarschijnlijk teveel erin gegooigd