Hoi C5-ers,
Gisteren ben ik op zoek geweest naar een nieuwe auto, na mijn Xantia wil ik een C5.
Wat mij opviel is het volgende: van de vier auto’s bij dealers hadden er vier roestplakjes van binnenuit en vier keer een dealer die om het hardtst roept dat ie dat nog nooit gezien heeft.
De roest begint meestal aan de rechterkant van de balk war de handgreep en de kentekenverlichting inzit, maar treedt soms ook midden op de plaat op.
Vraag:
1. is dit een herkenbaar fenomeen, ik schrik er zelf van
2. zijn er mensen die ervaring hebben met garantie op dit vlak?
Gr CitrofielNL
CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92,
HY 72 uit´78
om welke bouwjaren gaat het en welk type c5
wat betreft de garantie vind ik dat die niet erg veel voor steld toen der tijd met mij xantia had ik een plek van binnen uit en daar deden ze erg moeilijk over uiteindelijk wel gemaakt maar op een manier waarvan je zal zeggen ...... vond het erg jammer en weet als ik weer een jonge gebruikte auto zoek ik niet weer direct citroen zal gaan kiezen
Heb ik ook, bij de kentekenverlichting. Beetje bijstiften….......klaar.
V strom schreef:Heb ik ook, bij de kentekenverlichting. Beetje bijstiften….......klaar.
dit help toch niet beetje bijstiften het probleem blijft en een jaar later is de roest terug maar groter
ik heb het aangetroffen op hdi’s uit 2002 en 2003 meerdere kleuren…
CirofielNl:
HY 72 uit´78
serrie 1 dus waarschijnelijk een productie fout of net zoiets als met de xantia break dat de kit na een paar jaar los laat
wat zei de dealer ervan : en wat gaat ie er aan doen
dealers weten van niks natuurlijk, sommigen roepen gelijk dat het garantie is, anderen doen lastiger over formaliteiten en of tie wel of niet rond zijn vierde levensjaar gecontroleerd is en zo.
CirofielNl:
HY 72 uit´78
dat is wel minder zo gong het bij mijn ook ik kocht de xantia toen die ruim 3 jaar was en kwam met de roest en dealer direct zeggen de plaatwerkcontrolle is niet gedaan enz eigelijk wel minder van de dealer vindt dat ze juist je moeten inlichten over de garantie en controlles
even voor de duidelijkheid de zijn ook dealers die het wel doen
heb je wel een auto gekocht of ga je verder zoeken :
ik heb nog niets gekocht, maar wel wat ijzers in het vuur, even wat dealers ervan bewust maken dat zij niet het enige bod doen…..
CirofielNl:
HY 72 uit´78
CitrofielNL schreef:ik heb het aangetroffen op hdi’s uit 2002 en 2003 meerdere kleuren…
Heb je dit bij de breaks of bij de berlines opgemerkt ?
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
bij breaks.
CirofielNl:
HY 72 uit´78
Totaal aantal Berichten: 197
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Geen probleem !!
Bij mij volledig onder garantie verholpen, zelfs geen rekening gehad van vervangende auto.
Let wel op dat de carrosserie-inspectie’s uitgevoerd worden/zijn.
Bij mij was die verlopen in de tijd dat ie als occassion in de showroom stond.
Ook dat is alsnog in orde gemaakt.
Berline 10-2001, model 2002
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Blijkt dus ook bij Berlines voor te komen, vrees dat het om een structureel fouje gaat, in ieder geval in de eerste twee jaren. Controle is dus inderdaad van belang wanneer de auto ongeveer 4 jaar is, om ook daarna zonder gezuer aanspraak te kunnen maken op garantie.
gr CitrofielNL
CirofielNl:
HY 72 uit´78
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Wat ik me dan afvraag waarom roesten ze juist daar? Ongetwijfeld een constructie-fout natuurlijk maar welke?
Mercedes heeft ook zo’n soortgelijk probleem gehad met de E-serie en roest rond het achterklepslot. Dus de C5 verkeert nog wel in goed gezelschap
Jeroen
Wel grappig dat Oldenhage nu niet reageert….................